Eerste hulp bij klus-gevallen

Welk type coax is dit pe6, pe11 of pe14. Koop gewoon koppel stukken en een nieuw stukje kabel en een krimpmof. Knip dit stuk er tussen uit zet er een nieuw stuk op en brand er een krimpmof over. Dit is de beste oplossing die je nu goedkoop kunt doen want u kabel is al aan het oxideren zie ik aan de groene plekken.

again als telenet repair tech.

dit is het slechste dat je kan doen. Dat is nog slechter dan nu gewoon tapen.

alle koppelingen die je kan kopen in dhz zaken zijn rommel, ver van waterdicht en zonder kennis heb je veel kans dat je geen of amper nog internet hebt na het aansluiten :p


als je echt niet wil graven bel dan op zijn minst telenet om een waterdichte herstelling te maken met een geldoos rond.
 
again als telenet repair tech.

dit is het slechste dat je kan doen. Dat is nog slechter dan nu gewoon tapen.

alle koppelingen die je kan kopen in dhz zaken zijn rommel, ver van waterdicht en zonder kennis heb je veel kans dat je geen of amper nog internet hebt na het aansluiten :p


als je echt niet wil graven bel dan op zijn minst telenet om een waterdichte herstelling te maken met een geldoos rond.
Die geldoos die gebruikt word bij coax herstellingen zijn dikke rommel, hier komt ook nog altijd water in. En als je mijn bericht te goei heb gelezen heb ik wel een waterdichte oplossing gegeven want een krimpmof is meer waterdicht dan een geldoos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraagje ...
Ik werk altijd in de nacht en dien dus bijgevolg overdag te slapen. Nu begin ik de laatste tijd last te krijgen van zonlicht dat links / rechts en onder het vouwgordijn komt en dat bevordert niet echt mijn slaap. Zijn er mensen die een idee hebben om de slaapkamer(venster) mooi en maximaal te verduisteren (zo donker mogelijk)? Of tips voor winkels/bedrijven waar je al een goede ervaring mee hebt gehad?

Voor iemand in de vaste nacht zou ik zonder twijfel een rolluik adviseren!
Maximale duisternis én een extra isolerende buffer naar zowel temperatuur (zomerhitte!) als geluid.
 
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik zal de kabel maar vernieuwen nu het voor een groot deel open ligt. Better safe than sorry zeker ?
 
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik zal de kabel maar vernieuwen nu het voor een groot deel open ligt. Better safe than sorry zeker ?
Dat gaat je nu imho minder kopzorgen opleveren dan dat je binnen x aantal jaar ineens in de miserie zit (en dat je direct denkt, fuck ik had het beter vervangen toen)
 
Voor iemand in de vaste nacht zou ik zonder twijfel een rolluik adviseren!
Maximale duisternis én een extra isolerende buffer naar zowel temperatuur (zomerhitte!) als geluid.
In een pas gebouwd huis vind ik dat voordien en nu geen optie (vooral esthetisch), en binnen x aantal maanden is er ook airco beschikbaar in de kamer (ook al is het in de kamer niet overdreven warm). Dus zoek ik vooral iets ivm met raamdecoratie.
 
Die geldoos die gebruikt word bij coax herstellingen zijn dikke rommel, hier komt ook nog altijd water in. En als je mijn bericht te goei heb gelezen heb ik wel een waterdichte oplossing gegeven want een krimpmof is meer waterdicht dan een geldoos.

Dat ga ik niet ontkennen, ik doelde vooral op het feit dat connectoren die je in de winkel kan kopen om zelf te plaatsen en dan nog te plaatsen als leek zonder kennis van hoe coax werkt geeft zeker problemen, of het nu waterdicht is of niet.

Sowieso is een ondergrondse koppeling altijd problematisch op termijn.
 
Dat ga ik niet ontkennen, ik doelde vooral op het feit dat connectoren die je in de winkel kan kopen om zelf te plaatsen en dan nog te plaatsen als leek zonder kennis van hoe coax werkt geeft zeker problemen, of het nu waterdicht is of niet.

Sowieso is een ondergrondse koppeling altijd problematisch op termijn.
Ik heb een half jaar geleden er 2 moeten maken op een pe14 kabel omdat de aannemer deze had overgetrokken had en heb er toen 2 bij de groothandel gehaald en er een opgietmof over geplaatst kan nooit niks aankomen. De aannemer had deze zelfs samen met de inleiding van proximus overgetrokken maar pas met die kabels van proximus op want daar kunt ge een goeie schok van krijgen want daar staat wel stroom op.
 
Ik moet binnenkort zelf een sokkeltje gieten van 1x0,6m voor de buitenunit van onze airco.
Aangezien ik daar allemaal niet zo heel erg in thuis ben dacht ik om gewoon zakken snelbeton te gebruiken ipv zelf beton te maken.

Hebben jullie dit ook al eens gedaan of is dit een dom idee? Dit droogt toch wel heel snel en dient vooral om palen vast te zetten he.

Thx!
 
Ik moet binnenkort zelf een sokkeltje gieten van 1x0,6m voor de buitenunit van onze airco.
Aangezien ik daar allemaal niet zo heel erg in thuis ben dacht ik om gewoon zakken snelbeton te gebruiken ipv zelf beton te maken.

Hebben jullie dit ook al eens gedaan of is dit een dom idee? Dit droogt toch wel heel snel en dient vooral om palen vast te zetten he.

Thx!
Voor enkel een buiten-unit op te plaatsen kan dat geen kwaad denk ik, dat weegt zo veel toch niet.
Voor andere toepassingen zou ik gewoon zelf beton maken met goed wat grind in om de drukkrachten op te vangen.
 
Geen idee van waar je bent maar ik kan sinnfoort in Roeselare wel aanraden.
Als je over de avatar zweeft met je muis, staat de locatie bij de info. Toch van de mensen die dit hebben ingevuld.
Roeselare is dus vlak naast de deur bijna ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Iemand ervaring met het herstellen van een PVC voordeur waarbij de kleurfolie loskomt?

Al verschillende bedrijven gecontacteerd die promoten dat ze dit "goedkoop" kunnen herstellen, maar heb al altijd een njet gehad.
Buiten ene die heel het paneel wou vervangen voor 2500 zonder btw en werkuren, maar volgens mij plakt die er gewoon een hoge prijs op om er vanaf te zijn. Het is immers maar 1 deur en geen hele resem aan renovaties.
Als dat de normale prijs is, is het economischer om een volledig nieuwe deur te zetten.
 
Kga er niet persé een nieuw topic voor aanmaken, maar moet binnenkort beslissen voor onze nieuwbouw over hoe ik onze dorpels wil laten uitvoeren. Bouw dat we gaan zetten is een 'moderne rechthoek' in lichtgrijze gevelsteen met zwarte ramen. Voorlopig is er als dorpel klassieke arduin voorzien, maar puur esthetisch zou beton er misschien beter bij passen. Iemand ervaring mee? Is arduin de betere keuze, duurzamer dan beton? Alternatief is bv zwarte graniet, maar vrees dat dat veel te duur wordt.
 
Kga er niet persé een nieuw topic voor aanmaken, maar moet binnenkort beslissen voor onze nieuwbouw over hoe ik onze dorpels wil laten uitvoeren. Bouw dat we gaan zetten is een 'moderne rechthoek' in lichtgrijze gevelsteen met zwarte ramen. Voorlopig is er als dorpel klassieke arduin voorzien, maar puur esthetisch zou beton er misschien beter bij passen. Iemand ervaring mee? Is arduin de betere keuze, duurzamer dan beton? Alternatief is bv zwarte graniet, maar vrees dat dat veel te duur wordt.
Een gewone blauwe hardsteen misstaat nooit.
Maar het is persoonlijke smaak. Beton ben ik geen fan van, dat past in mijn optiek niet bij een modern huis.
 
We zitten momenteel in de voorontwerp fase van onze moderne open bebouwing.

Wat zijn de meningen omtrent de trap te steken achteraan de woning, weg gestoken achter de muur van de keuken, ten opzichte van traditioneel in de inkomhal? Ergens is de keuken wel effectief de eerste ruimte die je 's morgens gebruikt (beneden dan toch) en vaak ook de laatste ruimte 's avonds. Anderzijds denk ik als er later kinderen zijn dat het vriend(innet)je telkens door gans uw huis moeten (al kan dat als ouder ook een voordeel zijn :p) en wordt het ambetant indien ik later nog zou beslissen om sporadisch mensen te ontvangen op een bureau op de 1e verdieping (beneden geen plaats in combinatie met inpandige garage). Ook qua lawaai denk ik dat in de inkomhal toch makkelijker is.

Architect heeft op de verdieping ook ramen getekend tot aan de dakrand van het plat dak zelf (zoals bijvoorbeeld hier en hier, maar dan met nog grotere inham voor invallend licht te benutten). Zal hem daar bij onze volgende meeting nog verder over vragen maar misschien zijn er hier die dat ook hebben of alleszins hebben overwogen. De madam is al verkocht maar ik ben momenteel eerder sceptisch. Ik zie daar enerzijds een grotere lichtopbrengst, ruimtelijk gevoel en mogelijkheid om rolgordijnen volledig weg te werken. Anderzijds vermoed ik een (fors) hoger kostenplaatje, lagere isolatie (groter oppervlakte en geen/amper dakisolatie aan die inham) en eventueel hogere kans op lekken in het dak?
 
Kga er niet persé een nieuw topic voor aanmaken, maar moet binnenkort beslissen voor onze nieuwbouw over hoe ik onze dorpels wil laten uitvoeren. Bouw dat we gaan zetten is een 'moderne rechthoek' in lichtgrijze gevelsteen met zwarte ramen. Voorlopig is er als dorpel klassieke arduin voorzien, maar puur esthetisch zou beton er misschien beter bij passen. Iemand ervaring mee? Is arduin de betere keuze, duurzamer dan beton? Alternatief is bv zwarte graniet, maar vrees dat dat veel te duur wordt.
Beton is veel poreuzer en dus minder onderhoudvriendelijker/fragieler in koude winter. Tenzij met nieuwe additieven hier sterke vooruitgang is in gemaakt zou ik snel blauwe steen kiezen
 
Terug
Bovenaan