De grote BBQ thread

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Voor het delen van recepten, het stellen van al je bbq-gerelateerde vragen en - niet te vergeten! - het showen van je gerief.
 
In dees topic is nog niet ge-bbqd precies.

Vandaag 6 latten spareribs en 2,5 kg procureur besteld bij de plaatselijle varkensboer. In de kerstvakantie nog eens los gaan 😀.

Kga volgende week eens langs bij Carmans denk ik. Wat zijn de aanraders om daar te kopen?
 
Short ribs best op voorhand bestellen, die liggen buiten het bbq-seizoen in het magazijn. Simmenthal short ribs kosten maar 15 euro en zijn elke cent waard.
 
Is er iets gelijkaardigs aan Carmans regio Oost-Vlaanderen? Dichtstbijzijnde voor mij is Turnhout, maar das 100km :p Deze week mij nog eens wagen aan pulled pork en dit weekend (als het weer het wat toelaat) zijn het waarschijnlijk shortribs :)
 
Is er iets gelijkaardigs aan Carmans regio Oost-Vlaanderen? Dichtstbijzijnde voor mij is Turnhout, maar das 100km :p Deze week mij nog eens wagen aan pulled pork en dit weekend (als het weer het wat toelaat) zijn het waarschijnlijk shortribs :)
Die in Turnhout (allé Beerse) is ook in een Van Zon, dus je moet volgens mij zelfstandige zijn om binnen te mogen.
 
Die in Turnhout (allé Beerse) is ook in een Van Zon, dus je moet volgens mij zelfstandige zijn om binnen te mogen.
In die van Beringen geraak je wel als particulier, in die van Beerse en Kampenhout niet. Die webshop is hopelijk ook toegankelijk voor particulieren, benieuwd naar de levervoorwaarden.
 
Ik vind het wel redelijk duur hoor. Imo kan men in belgie nog altijd niet op tegen nederlandse webshops alsbbquality of beefensteak.
 
Is er iets gelijkaardigs aan Carmans regio Oost-Vlaanderen? Dichtstbijzijnde voor mij is Turnhout, maar das 100km :p Deze week mij nog eens wagen aan pulled pork en dit weekend (als het weer het wat toelaat) zijn het waarschijnlijk shortribs :)
Slagerij Aula in Gent?
 
Ik vind het wel redelijk duur hoor. Imo kan men in belgie nog altijd niet op tegen nederlandse webshops alsbbquality of beefensteak.
Beefensteak rekent toch ook standaard 10 euro aan voor leveringen naar België? Bij BBQuality vind ik de kosten niet terug voor België. Kwaliteit van Carmans mag er ook wel zijn.
 
Ik vind het wel redelijk duur hoor. Imo kan men in belgie nog altijd niet op tegen nederlandse webshops alsbbquality of beefensteak.

Als ik eens vergelijk voor shortribs valt dat precies toch mee:

Atelier Francois: 2kg Simmertal shortribs = 25.94 + 10 verzending = 35,94
BBQ Quality: 2 x 1kgs shortribs @ 14euro/kg = 28 + 14,95 verzending naar België = 42,95
Beefnsteak: € 24,69 voor 1.9kg, 9,95 verzending = 34,46
 
Bbquality levert gratis boven 100 euro. Kwaliteit van carmans is wel top inderdaad maar imo is dat niet altijd nodig om die topkwaliteit te hebben. En net die tussenkwaliteit leveren nederlandse webshops wel.
 
Bbquality levert gratis boven 100 euro. Kwaliteit van carmans is wel top inderdaad maar imo is dat niet altijd nodig om die topkwaliteit te hebben. En net die tussenkwaliteit leveren nederlandse webshops wel.
Moet ik alleszins eens uitproberen, want ik ben nu in dit geval specifiek op mijn geliefde shortribs aan het richten. :p

Ik weet dat de Simmenthal short ribs bij Carmans heel goed zijn van prijs-kwaliteit (grassfed maar botermals). Bij Gustor heb ik grassfed Black Angus shortribs genomen die te droog uitvielen. Dat zijn dingen die je op voorhand niet weet.
 
Ik zou nog wat wachten met bestellen in nederland tot half januari imo, uit ervaring weet ik dat je nu gegarandeerd miserie hebt met de levering die te laat is.
 
Is er iets gelijkaardigs aan Carmans regio Oost-Vlaanderen? Dichtstbijzijnde voor mij is Turnhout, maar das 100km :p Deze week mij nog eens wagen aan pulled pork en dit weekend (als het weer het wat toelaat) zijn het waarschijnlijk shortribs :)
Waar ongeveer in Oost-Vlaanderen?

Voor gewone cuts ga ik bij mijn typische (ambachtelijke) dorpsslager.
Voor de specialere cuts of rassen is dit het vaste adres:

Nog net OVL ;)
 
Terug
Bovenaan