De frituur

Afgelopen zondag eerst een pils gaan pakken met wat kameraden. Daarna op tijd vertrokken richting frituur om de zondagavond met vrouwlief voor den TV af te sluiten met deze lekkere bestelling voor mij.

TLEVEN KAN SCHOON ZIJN!

Edit: 't is van de week ervoor zie ik, afgelopen zondag was de bestelling met de 'olgelik'. Excuses.

Laatst bewerkt:
Bavo van vroeger op de Miksebaan, wordt nu al jaren uitgebaat door Chinezen. :unsure:
Vriendelijke mensen en eigenlijk 9 keren van de 10 goei frieten.
Al ben ik niet de grootste friet eter en eet vooral vleesjes.

Frituur op de Lage Kaart (De Joker) en aan de kerk van Driehoek (Histoires De Frites) worden hoog aangeschreven door reviews maar zijn echt zeer onvriendelijke uitbaters, dan mogen ze nog zo goed kunnen bakken maar als ze niet vriendelijk zijn kunnen ze hun frieten steken waar het frietvet niet kan schijnen.
Vroeger gingen wij altijd naar het Smulhuis (90’s :crazy:), maar toen die verkocht hebben overgeschakeld naar L’Histoire en toch altijd goeie frietjes daar. Van den Bavo nooit geen fan geweest helaas, ondanks dat iedereen die wel goe vond. Des gouts… maar sowieso keus genoeg daar in mijn verre hometown :thumb:

Nu is het weer vrijdagavond en ben ik mij aant gereedmaken om naar de lokale frituur hier in St.-Anthonius te gaan (eerst inspiratie opdoen in dit topic tiens).

Bestelling eerder bescheiden:
2x grote friet
Boulet speciaal
Bicky cheese
Curryworst speciaal
Hamburger
Kipcorn

Ik twijfel nog over een potje stoofvleessaus maar het gaat weer feest zijn :drool:

Goe weekend gasten!

Afgelopen zondag eerst een pils gaan pakken met wat kameraden. Daarna op tijd vertrokken richting frituur om de zondagavond met vrouwlief voor den TV af te sluiten met deze lekkere bestelling voor mij.

TLEVEN KAN SCHOON ZIJN!

Edit: 't is van de week ervoor zie ik, afgelopen zondag was de bestelling met de 'olgelik'. Excuses.
Makker jij moet toch bij de frietmieting zijn, als je dergelijke bestellingen kan verorberen.
Stuur je vrouwtje ‘s avonds naar ons huis in Ardooie voor een GRATIS massage van mijn vriendin!

Nieuwe auto gelijk aan het werk gezet! Teveel honger en gsm vergeten in de auto, dus helaas geen frietfoto.

Bijlagen

• IMG_0163.jpeg
    IMG_0163.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 4
  • IMG_0164.jpeg
    IMG_0164.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 4
T waren hier ook nog eens frietjes (behalve voor de vrouw, die is daar zo zot niet van. Voor de rest is t wel een toffe en ik ben ze nu gewoon).

T was stervensdruk in’t frituur. Onze gemeente is sinds 1 januari gefusioneerd en volgens mij komen die tsjoolders van over t water nu ook naar hier!
Maar mannekes, wat heb ik genoten van het dansspektakel dat de twee frituristen ten berde brachten achter hun toog. Daar stond 30 man op te kijken maar die mannen gaven geen krimp en kweten zich elk perfect van hun taak, in een harmonie van frieten schudden, vlees in t vet gooien, saas bedelen en zout strooien. Steek ze in een tutu en ze mogen nen solo dansen in t bolstoj.

Soit, na al dat verwijfd gedoe smaakte mijne grote met een crizzly, stoofvleessaus en een frisse Omer nog zo goed. De zoon heeft zonder moeite een machtig julientje naar binnen gewerkt en de dochter wat frietjes en chixfingers. Die maakt al jaren een eigen cocktailsauske met mayonaise en ketchup en roert dat dan met een desertvorkje (in haar woorden is dat een ‘roervorkje’), en bitterballetjes lepelt die uit en noemt ze dan een yoghurtje.

Ik voelde mij trots, en opgeblazen. Tijd voor t weekend!

Eerste van het jaar is binnen:

Gestart met friet en potje dallas saus aangevuld met grizzly.

Na de dallas beginnen afwisselen tussen samoerai, hot curry ketchup, hot chili ketchup en sriracha mayo.

Mijn eigen spicy viandel speciale combo (met samoerai en hot chili ketchup) ook weer bovengehaald. Naar traditie afgesloten met mexicano

Gisteren ook de eerste fritjes van het jaar. Dat heeft geweldig gesmaakt.

Medium, stoofvleessaus in een potje en een boulet. Met wat mayonaise.

Eerste van het jaar is binnen:

Gestart met friet en potje dallas saus aangevuld met grizzly.

Na de dallas beginnen afwisselen tussen samoerai, hot curry ketchup, hot chili ketchup en sriracha mayo.

Mijn eigen spicy viandel speciale combo (met samoerai en hot chili ketchup) ook weer bovengehaald. Naar traditie afgesloten met mexicano
Daar gaat uw sluitspier u morgen de rekening voor presenteren!

Terug
Bovenaan