De beurs

@Brt alles boven de 65/70 dollar per vat is gewoon heel goed.

Voor apa verwacht ik nu wel dat de ontwikkeling/FID een feit is in Suriname.
Maar voor de koers is er een effectief Go nodig.

Ik ga uit van eerder kleine ontwikkeling van 300.000 bopd tot 350.000 bopd .
Wat voor APA zeker heel goed is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brt
Dante Vanzeir (voetballer ) die in Sportweekend vertelt dat 'm aan Forextrading doet - speciale keuze.
Heb het ook juist gezien. En dan de commentaar dat hij verstandig met zen geld om wil springen en niet zomaar wil weggooien.
Dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat 90% vd mensen 90% van hun geld binnen de 90 dagen verliest met forex.
Succes Dante.
 
Misschien een cursus gevolgd?

https%3A%2F%2Fstatic.hbvl.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F09%2F01%2F4aa340c6-4469-4bcf-9326-32a563f906b0.jpg
 
Meta op weg naar een nieuwe herstructurering?

Veronderstellend dat dit zou kloppen is het redelijk ontnuchterend dat je 15-20% van je personeel kan missen, al is het vooralsnog onduidelijk wat daar de gevolgen van zijn, anderzijds is een gigantisch deel van hun core business routine en kan je op bepaalde domeinen mss wel 95% van de jobs schrappen.

Mss is het ook helemaal niet zo moeilijk: na jaren van groei zonder moeite waarbij het geld langs alle mogelijke gaten binnenstroomt is het makkelijk aan te werven, nu alles iets meer op scherp wordt gezet krijg je deze situatie. Wordt vervolgd ongetwijfeld
 
Meta op weg naar een nieuwe herstructurering?

Veronderstellend dat dit zou kloppen is het redelijk ontnuchterend dat je 15-20% van je personeel kan missen, al is het vooralsnog onduidelijk wat daar de gevolgen van zijn, anderzijds is een gigantisch deel van hun core business routine en kan je op bepaalde domeinen mss wel 95% van de jobs schrappen.

Mss is het ook helemaal niet zo moeilijk: na jaren van groei zonder moeite waarbij het geld langs alle mogelijke gaten binnenstroomt is het makkelijk aan te werven, nu alles iets meer op scherp wordt gezet krijg je deze situatie. Wordt vervolgd ongetwijfeld

Het zou me niet verbazen dat er bij zo'n bedrijven 15 à 20% vet op de soep zit - zoals je zegt, als het geld binnenstroomt kan iedereen blijven aanwerven wat quasi onvermijdelijk leidt tot een hoop ideeën en kosten die weinig kans op ROI hebben...
 
Reeds een aantal jaar heb ik Wereldhaven Belgium (WEHB) in port, niet het meest sexy aandeel of sector, ook grote koerswinsten, groei zijn erg onwaarschijnlijk. Ik heb het dan ook hoofdzakelijk als dividend -aandeel in port en probeer sporadisch wat bij te kopen bij koerszwakte. Ik denk (of is het hoop) dat de vrij goede bezettingsgraad, simpel business model, laag schuldniveau / sterke balans, goede locaties, realistisch management (toch al een aantal jaar dat men de guidance net overtreft) dat men een behoorlijk dividend -rendement moet kunnen aanhouden, zelfs met de stijgende rente en wellicht ook kleine daling van de bezettingsgraad (ik verwacht vroeg of laat wel wat issues in de retail sector waardoor mogelijks huurders wegvallen, ook kantoren mss wat terugval naar wat lagere bezetting).

Voor mensen die hun fiscale korf voor RV op dividenden niet opgevuld hebben mss een aandeel om in overweging te nemen. Voor anderen is het een keuze uiteraard, met een netto rendement van 5,4% op basis van huidige koers van 54 € (al noteerde deze ettelijke maanden onder de 50 € de afgelopen 2 jaar).
 
Reeds een aantal jaar heb ik Wereldhaven Belgium (WEHB) in port, niet het meest sexy aandeel of sector, ook grote koerswinsten, groei zijn erg onwaarschijnlijk. Ik heb het dan ook hoofdzakelijk als dividend -aandeel in port en probeer sporadisch wat bij te kopen bij koerszwakte. Ik denk (of is het hoop) dat de vrij goede bezettingsgraad, simpel business model, laag schuldniveau / sterke balans, goede locaties, realistisch management (toch al een aantal jaar dat men de guidance net overtreft) dat men een behoorlijk dividend -rendement moet kunnen aanhouden, zelfs met de stijgende rente en wellicht ook kleine daling van de bezettingsgraad (ik verwacht vroeg of laat wel wat issues in de retail sector waardoor mogelijks huurders wegvallen, ook kantoren mss wat terugval naar wat lagere bezetting).

Voor mensen die hun fiscale korf voor RV op dividenden niet opgevuld hebben mss een aandeel om in overweging te nemen. Voor anderen is het een keuze uiteraard, met een netto rendement van 5,4% op basis van huidige koers van 54 € (al noteerde deze ettelijke maanden onder de 50 € de afgelopen 2 jaar).
1) Luister eens naar de podcast van de aandeelhouder.nl van dit weekend -> was volledige aflevering met Matthijs Storm (ceo van Wereldhave)
2) voor dividend anders ook eens kijken naar Payton Planar :wink:
 
Best voorbereiden op een herhaling van de bull(shit) markt. Hallucinante conversatie met de schoonvader die Tesla kocht na de downfall in 2022. “Verzilver uw winst en blijf ervan weg, da’s een belachelijk duur en overhyped aandeel”. “Bwa duur, 194 dollar is toch niet veel geld?”
 
Laatst bewerkt:
Tja, tegen dat ze allemaal goed en wel wakker zijn, zijn de grote winsten weer gemaakt en ga ik in winterslaap met passive investments only. Up 115% YTD. Dagelijks zwaarste leverage afbouwen, in goedkope value steken en cash opbouwen. Leverage die ik nog heb zijn voornl ver ITM leaps ondertussen.
 
Heeft iemand wat meer info over dividend belasting terug halen uit het buitenland? Zit met dividend uit Japan, VS, Canada,.. wou dit eens deftig bekijken nu de portfolio wel wat gegroeid is.
 
Blijft DeGiro de beste optie om maandelijks te beleggen in ETF's? Heb tot nu toe enkel losse aandelen, maar de transactiekosten bij Bolero zouden voor ETF's serieus oplopen... Of zijn er hier die nog iets anders gebruiken?
 
De goedkoopste wellicht wel ja, maar hier is al enorm veel over geschreven in het topic. Zoekfunctie is uw vriend. Is het groot kapitaal en/of grote transacties dan zou ik gewoon bij Bolero blijven.
 
1) Luister eens naar de podcast van de aandeelhouder.nl van dit weekend -> was volledige aflevering met Matthijs Storm (ceo van Wereldhave)
Gisteravond beluisterd - mss typisch (zowel als CEO zijnde als Nederlander zijnde) maar toch best positief inzake o.a. verwachte bezettingsgraad EN de voorspelbaarheid. Ook Belle-Ile ook tot onder de 20% gedaald.
 
Zijn hier mensen die al USD van op hun lynx account hebben overgeschreven naar hun dollarrekkening bij een Belgische bank? If yes, hoe heb je dat gedaan?

Je krijgt 3 opties bij een withdrawal in USD, maar een "gewone" overschrijving naar een dollarrekening staat daar precies niet tussen?

 
Zijn hier mensen die al USD van op hun lynx account hebben overgeschreven naar hun dollarrekkening bij een Belgische bank? If yes, hoe heb je dat gedaan?

Je krijgt 3 opties bij een withdrawal in USD, maar een "gewone" overschrijving naar een dollarrekening staat daar precies niet tussen?

Uw dollarbetaling moet sowieso via een usd correspondent bank (in usa) gaan waarmee uw belgische bank werk, dus verwacht u maar aan kosten door elke bank genomen (zonder vooraf duidelijk zicht).

Misschien met een fintech dat het makkelijker en goedkoper gaat? (Revolut, wise,...)?

Waarom wil je per se dollars naar Belgische bankrekening brengen?
 
Terug
Bovenaan