De beurs

Saxobank - updaten van persoonlijke gegevens wederom een ramp, waarom lopen de meest eenvoudige zaken steeds verkeerd vraag ik mij af, er ontbreken zogezegd gegevens maar je kan nergens zien wat ontbreekt - wellicht een IT issue dus.

Begrijpelijk, gezien het uiterst zeldzaam is dat je ergens moet bevestigen dat jij het bent.

Morgens nog eens bellen en het zal niet echt vriendelijk zijn.
 
Saxo mail ik gewoon.

Ze knoeien er op los maar de helpdesk vind ik wel top.

Heb altijd al een antwoord gekregen, ze hebben zelf eens gratis mijn hele binck geschiedenis gedownload en opgestuurd.

Trouwens de mensen op de helpdesk kunnen er niks aan doen dat andere departementen knoeien dus waarom onvriendelijk zijn.

Uiteindelijk moeten zij alle dagen de stront opruimen ten gevolge van het geknoei van anderen.
 
Saxo mail ik gewoon.

Ze knoeien er op los maar de helpdesk vind ik wel top.

Heb altijd al een antwoord gekregen, ze hebben zelf eens gratis mijn hele binck geschiedenis gedownload en opgestuurd.

Trouwens de mensen op de helpdesk kunnen er niks aan doen dat andere departementen knoeien dus waarom onvriendelijk zijn.

Uiteindelijk moeten zij alle dagen de stront opruimen ten gevolge van het geknoei van anderen.
I know dat die mensen hun best doen, maar ik zal wel mijn ongenoegen uiten - op professionele wijze, maar je moet toch echt wel zien dat je dit soort van basis acties gewoon feilloos kan uitvoeren als bedrijf.
 
Nog wat inkopen gedaan: BAC, Nintendo, OXY, APO

Tijdje terug van job gewisseld, minder tijd voor mijn due diligence. Ben daarom meer aan het kijken richting alt managers... APO had net klappen gekregen dus leek een goed moment. Hou ook nog andere in het oog.
 
Hoe zit dat eigenlijk met al je aandelen wanneer je komt te overlijden of niet meer in staat bent die te beheren? Is het de bedoeling dat je je partner of iemand anders reeds op voorhand toegang geeft zodat hij of zij dat kan afhandelen in geval van?
 
Hoe zit dat eigenlijk met al je aandelen wanneer je komt te overlijden of niet meer in staat bent die te beheren? Is het de bedoeling dat je je partner of iemand anders reeds op voorhand toegang geeft zodat hij of zij dat kan afhandelen in geval van?
Bij overlijden zijn dat automatisch de erfgenamen.

Voor het geval dat je niet meer in staat bent, bv. door dementie, kan je een zorgvolmacht geven aan iemand naar keuze (via de notaris).
Gewone volmachten worden namelijk ongeldig eens je dement bent.
 
Hoe zit dat eigenlijk met al je aandelen wanneer je komt te overlijden of niet meer in staat bent die te beheren? Is het de bedoeling dat je je partner of iemand anders reeds op voorhand toegang geeft zodat hij of zij dat kan afhandelen in geval van?

In dat opzicht is er eigenlijk weinig verschil met andere nalatenschappen - zoals @Xeo ook al aangaf is een zorgvolmacht echt wel iets nuttig (niet enkel voor aandelen maar ook om beslissingsrecht in het algemeen te hebben). Mijn ouders hebben dit verleden jaar laten opstellen in combinatie met aanpassing huwelijkscontract en een keuzebeding - kost iets van 1000 € bij notaris maar als het zou verkeerd (dementie, onverwacht overlijden) gaan heb je wel heel wat mogelijkheden en vrijheden om zowel de middelen te verdelen, te beheren en zelfs successierechten te vermijden/beperken. Echt wel de moeite waard om eens wat informatie in te winnen. Je koopt ook wat tijd na het overlijden van iemand (3 of 4 maand geloof ik) - dat is de tijd die NA het overlijden van bvb. de partner resteert om bvb. te beslissen welk deel van de nalatenschap bij de partner blijft en wat naar de kinderen zou gaan bvb. Bij grote bedragen kan op dat ogenblik gevoelige verschillen in successierechten vermeden worden.
 
Oké de erfgenamen, maar mijn partner weet nog niet eens wat een ETF is, dus veel vertrouwen dat die bij mijn dood dat gaat beheren heb ik niet.

Ik heb een paar jaar geleden (i.e. toen ik nog een vriendin had) eens een overzicht op papier gezet van waar mijn geld allemaal in zat en wat ik voor iedere "beleggingspost" zou aanraden aan iemand die daar geen kennis van heeft / zich niet mee wil bezig houden.
Specifiek voor ETFs: gewoon laten staan voor de lange termijn...
 
Terug
Bovenaan