Je leest wel vaak dat TSLA een tech bedrijf is en dat ze op het randje van autonoom rijden zitten dankzij hun miljarden gereden kilometers, maar het lijkt me dat het ingewikkelder is dan dat?
Ik merk in mijn eigen werkomgeving al hoe een simple customer facing interface al moeilijk genoeg is om vlot te doen draaien voor alle klanten, hoe moeilijk moet het dan niet zijn om L4 of L5 autonoomrijden tot stand te kunnen brengen?
Doet me denken aan de Youtube original serie die ik heb gezien m.b.t. A.I. (gepresenteerd door RDJ). Ze maken enorme vooruitgang, maar er zijn nog veel stappen tussen een prototype dat werkt voor een specifiek geval en volledige commercialisatie voor miljoenen mensen.
Daarenboven, als je wat verder leest dan wat TSLA-artikelen over autonoom rijden, kom je al gauw op samenwerking tussen MB en NVDA of de vooruitgang Alphabet's Waymo aan het maken is. Om nog maar niets te zeggen van de andere kleinere spelers.
Nu goed, het blijft onmogelijk om te voorspellen. Dit maakt de koers van TSLA des te meer frapanter.