De beurs

Niemand die precies beseft dat het 5 voor 12 is op dat vlak. Ten eerste al voor volgende winter.
En daarna heeft Europa exact 2 jaar om een oplossing te vinden vooraleer een Amerikaanse verkiezing de relaties met Europa weer naar een dieptepunt kan sturen.

Los daarvan: met een olieprijs aan 100 staat Oxy op een P/FCF van 5.

Sorry, maar P/FCF multiples van 5 zijn niet de exuberante multiples waarmee een bullmarkt ten einde komt :)
Inderdaad.
Alles staat of valt natuurlijk met de olieprijs maar aangezien die Iran deal half dood is en petrol van Rusland de komende jaren gedecimeerd zie ik geen enkele reden tot stevige correctie vd olieprijs (wel dips mbt covid). Dit uiteraard indien er geen recessie komt....en dan is die 80$ nog een vrij conservatieve inschatting.
Wat is je koersdoel voor oxy (al dan niet met veiligheidsmarge) indien assumpties van problematiek olie supply correct zijn? 100$ ? 120$ ?
 
Als spielerei zonet Zillow gekocht aan 40,25 voor 1,3% van de portefeuille. Een gokje op de core business en brand.
 
Als spielerei zonet Zillow gekocht aan 40,25 voor 1,3% van de portefeuille. Een gokje op de core business en brand.
Altijd al een interessante sector gevonden in de zin dat er een heel sterk netwerk effect aanwezig is, dus moeilijk te disrupten eenmaal je marktleider bent. Vroeger nog 'Rea Group' in mijn portfolio gehad, dat is de marktleider in Australie, al waren ze toen ook al richting SE Asia aan het uitbreiden. Jaarlijks 10-20% groei, meer dan 50% operating margins en een groeiend dividend dus zeker het bekijken waard voor een dividend growth investor.
 
Over die imo te grote discount voor GBL vs premium voor Sofina had ik trouwens op Spaargids gepost maar blijkbaar worden mijn berichten daar tegengehouden...


Sofina is wel veel interessanter dan GBL door hun grotere private equity, ziet er toch wel interessant uit nu, morgen eens meer in detail bekijken 👍

Nog meer opgepikt laatste dagen @Spooky? Heeft zelf aan 214 genoteerd vandaag. Volgens Sofina management is dat wellicht aan een discount to book van 30%+! Want als ze inderdaad geloven dat de onderliggende waarde stevig verminderd is, zouden ze toch een press release plaatsen zou een mens hopen. Enfin, misschien heb ik onrealistische verwachtingen naar transparant en bekwaam management toe... :)
 
Altijd al een interessante sector gevonden in de zin dat er een heel sterk netwerk effect aanwezig is, dus moeilijk te disrupten eenmaal je marktleider bent. Vroeger nog 'Rea Group' in mijn portfolio gehad, dat is de marktleider in Australie, al waren ze toen ook al richting SE Asia aan het uitbreiden. Jaarlijks 10-20% groei, meer dan 50% operating margins en een groeiend dividend dus zeker het bekijken waard voor een dividend growth investor.

Klopt. En is in de VS echt een begrip geworden. Nu, ze hebben wel stevige competitie met oa Redfin en Opendoor natuurlijk. Maar zoals je zegt, marktleider en ongelooflijke name recognition en dat weegt stevig door voor zo'n bedrijven. Als ze nu terug naar core business kunnen gaan en verder kunnen monitizen, kan dit iets worden. Dan wordt "I'll just Zillow it" misschien wel nog een gezegde zoals Google dat ooit voor elkaar kreeg. ;) Maar das een kans van 1 op ...
 
Nog meer opgepikt laatste dagen @Spooky? Heeft zelf aan 214 genoteerd vandaag. Volgens Sofina management is dat wellicht aan een discount to book van 30%+! Want als ze inderdaad geloven dat de onderliggende waarde stevig verminderd is, zouden ze toch een press release plaatsen zou een mens hopen. Enfin, misschien heb ik onrealistische verwachtingen naar transparant en bekwaam management toe... :)
nee, de dag na mijn aankoop terug verkocht en NVDA in de plaats gekocht.
 
Nog meer opgepikt laatste dagen @Spooky? Heeft zelf aan 214 genoteerd vandaag. Volgens Sofina management is dat wellicht aan een discount to book van 30%+! Want als ze inderdaad geloven dat de onderliggende waarde stevig verminderd is, zouden ze toch een press release plaatsen zou een mens hopen. Enfin, misschien heb ik onrealistische verwachtingen naar transparant en bekwaam management toe... :)
Je hebt me alleszins getriggered met je opmerking, en heb dus maar besloten om op zeker te spelen en een ander aandeel van mijn wishlist te nemen, gelukkig met niet al te veel verlies (zeker als je kijkt wat het sindsdien gedaan heeft)
 
Ik heb de afgelopen 2 maanden portfolio vereenvoudigd en een deel verkocht voor eigen inbreng naar aanleiding van aankoop eigen woning. Mijn verdeling is nu:
- 75% IWDA
- 12,5% BRK-B
- 12,5% OXY (oorspronkelijk gekocht als aandeel, maar nu als '27 warrant na tip van Janus 🙂)
 
Nvidia heeft zoals vele andere techbedrijven een flinke klap gekregen, maar ik vraag mij toch af wat het gaat doen in de (nabije) toekomst.

Het is misschien wel interessant om nu in te stappen aan 186 dollar.
 
Laatst bewerkt:
Serieuze rally vandaag!

Portefeuille van -10% twee weken geleden naar +0,8%!

Zelfs als het een bear market rally is, dan nog creert hij extra buffer en vergroot dit de kans dat we - zeker bij high growth- de bodem reeds hebben bereikt.
 
Leve de efficiënte markten! Twee handelsdagen verder en GOOG staat 13-14% hoger. Aja, want er is veel veranderd he... :unsure:
 
Ik vermoed dat ik het antwoord al weet, maar deze ETF:

IE00BFMXXD54 Vanguard S&P 500 UCITS ETF - USD ACC (VUAA)

Deze is toch relatief veilig, niet?
 
Wat bedoel je met veilig?
Ja, misschien wat slecht uitgedrukt.

Ik bedoelde, dit is toch zo een typische ETF waar men eigenlijk niet veel kwaad mee kan doen om die aan de portfolio toe te voegen. Ik heb nu een world-ETF van iShares en had graag nog een EFT toegevoegd van alleen de VS. Daarmee dat ik dacht dat die van Vanguard S&P500 waarschijnlijk de beste keuze is?
 
Ik moest toch even lachen bij deze gelet op heel de fossiele olie "discussie" de laatste x aantal pagina's :laugh: Niet echt beursgerelateerd maar zo wordt het eens wat luchtiger :)

1240
 
Terug
Bovenaan