Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou je die forumpost nog kunnen terugvinden?Was bij mij de eerste keer ook zoeken, heb zo geen document gevonden en uiteindelijk op spaargids een forumpost gevonden met wat meer uitleg over ETF's op de belastingbrief.
Ben nog altijd niet zeker of ik het juiste bedrag in het juiste vakje heb ingevuld
Omzetwaarschuwing? Heb je n link met info / dit nieuws? Heb zelf xfab vandaar..Dems sweep, XFAB omzetwaarschuwing.
Beste dag ooit denk ik, zowel op EU and US aandelen.
Kan je 'm toch even postenZou je die forumpost nog kunnen terugvinden?
Edit: denk dat ik hem zelf al gevonden heb, laat maar zitten dan
Is deze volgens mij:Kan je 'm toch even posten
Omzetwaarschuwing? Heb je n link met info / dit nieuws? Heb zelf xfab vandaar..
Kan je 'm toch even posten
Dat klopt volgens mij.Dus eigenlijk moet ik bij Degiro: buitenlandse rekening aangeven bij fod. financiën? En enkel invullen op belastingsbrief ivm dividenten? Niet bij gewone winst qua aandelen? Ben niet 100 % mee denk ik .
Als je enkel ETF’s hebt is het voldoende om uw rekening aan te geven en netto dividenden in te vullen. RV en transactiebelasting doet DEGIRO al. Hoe het zit met andere producten weet ik niet.Dus eigenlijk moet ik bij Degiro: buitenlandse rekening aangeven bij fod. financiën? En enkel invullen op belastingsbrief ivm dividenten? Niet bij gewone winst qua aandelen? Ben niet 100 % mee denk ik .
Inderdaad handige info, bedankt!Dat klopt volgens mij.
Hier nog een handige site waar alles wordt uitgelegd over buitenlandse brokers:
https://www.debelgischebelegger.be/belastingaangifte-en-buitenlandse-brokers-degiro-lynx/#:~:text=DeGiro heeft reeds de €,voorheffing (2x€ 30).&text=Het totaal van de Belgische,de limiet van € 800.
Voor zover ik weet is er geen meerwaardebelasting meer in België.Inderdaad handige info, bedankt!
Ze praten vooral over het aangeven bij fod. fin. en belastingsaangifte op dividend. Niet wat je moet doen op gewone winst die je maakt bij koop en verkoop van aandelen...?
TSLA shorten zou ik niet durven, maar ik ga wel akoord met het overvalued gegeven, en geen beetje.Ik had vandaag TSLA geshort omdat ik de overwaardering niet meer kon aanzien. Stijgt dat toch wel 8% gedurende de dag en meer dan 2% after hours zeker? Wat een soap, een vertwintigvoudiging op 18 maanden tijd... TSLA-aandelen lijken wel het nieuwe goud, alsof het achterliggende bedrijf er totaal niet meer toe doet.
Tesla is 800 miljard USD waard en heeft een omzet (! niet winst!) in 2020 van 30 miljard. Volgend jaar zou die omzet stijgen tot 45 à 50 miljard, een stijging van 50%. Logischerwijs neemt het groeiritme in de jaren daarna langzaam af, groei is niet oneindig, zeker niet in de fysieke wereld (i.t.t. een app met wereldwijde virale groei).
De P/E-ratio van Tesla, nochtans toch bijlange geen start-up meer, is > 1600. Insane.
Tesla heeft nu een hogere marktkapitalisatie dan Facebook, dat 2,7 miljard actieve gebruikers heeft, het grootste advertentieplatform ter wereld is en over meer dan 10 jaar gedetailleerde data beschikt. Tesla heeft slechts een marktaandeel van 0,85% in de automarkt; dit op basis van omzet en niet aantal auto's.
De totale auto-industrie heeft een marktkapitalisatie van 2,1 biljoen. Daarvan is Tesla dus bijna 40%. Tesla is meer waard dan: Volkswagen, Daimler (Mercedes-Benz), General Motors, BMW, Ferrari, Volvo, Honda, Hyundai, Fiat Chrysler, Ford, Geely, Peugeot, Suzuki, Kia, Nissan, Subaru, Renault, en Aston Martin. Niet apart, nee, OPGETELD. En daarna heb je nog 85.000.000.000 USD over, waarmee je bijvoorbeeld nog eens 49 keer Bpost zou kunnen kopen.
TSLA was in maart 2013 het allereerste aandeel dat ik kocht. Sindsdien is het met 11100% gestegen. Mijn 8000 euro van toen (als student) zou nu 900.000 euro waard geweest zijn, als ik niet had verkocht.
Ik mag hopen dat we in 2030 allemaal in AI-gestuurde robotaxi's rondzoeven (al dan niet in tunnels onder de grond), dat ons energieprobleem definitief opgelost is door spotgoedkope batterij- en solartechnologie, dat we een Tesla naar Mars kunnen nemen, ... Anders is de huidige waardering totaal van 't padje.