De beurs

Welke broker gebruiken de meeste beleggers hier die vaak bezig zijn met opties? Ik zit nu al jaren bij Bolero. In het begin was ik niet veel met derivaten bezig en was dit een prima broker voor mij. Sinds het laatste jaar schrijf ik behoorlijk wat puts en ik loop er nu vaak tegenaan dat ik er maar zéér weinig tegelijk kan schrijven. Na enkele puts kan ik er al geen meer schrijven omwille van "borg tekort".

Van mensen die ik ken weet ik dat ze bij Binck Bank zitten en veel meer kunnen schrijven, met een portefeuille die een stuk kleiner is dan de mijne. Echter wil ik niet naar Binck daar deze door Saxo zijn overgenomen en ik enkel slechte reviews lees daarover.

Iemand adviezen?
 
Zo'n 5% van de portefeuille. Maar wel pas ingestapt toen het op 55$ stond, jammer genoeg :D Als je in januari had ingekocht, dan zit je nu wel heel goed :D
Ah, een biotech :)

Wat is dan juist jouw vooruitzicht voor de "SavaDx data on July 26, following on July 29 with an interim analysis on the safety and cognition for the first 50 Alzheimer's patients to complete nine months of open-label treatment with simufilam" aangezien dat blijkbaar de reden is voor de populariteit van het bedrijf op de beurs?
 
Ah, een biotech :)

Wat is dan juist jouw vooruitzicht voor de "SavaDx data on July 26, following on July 29 with an interim analysis on the safety and cognition for the first 50 Alzheimer's patients to complete nine months of open-label treatment with simufilam" aangezien dat blijkbaar de reden is voor de populariteit van het bedrijf op de beurs?
Er is een kans dat ze positief testresultaten gaan hebben, waardoor de kans dat het op de markt komt groot wordt.
Het kan ook zijn dat geen testresultaten zijn, en dan zal het terug zakken.
 
Er zijn weinig mensen die over zo'n zaken een deftige analyse kunnen doen, de data is ook gewoon niet ter beschikking.
Het is duidelijk dat anders beseft dat dit speculeren is, niks mis mee.
Jah, da was wel duidelijk hé, hence de smiley :ROFLMAO:
 
Wat denken jullie van de strike 80 call optie eind 2023 van ABI?

Tegen dan is corona passé, dus betere resultaten en misschien verdere schuldafbouw enverhoging dividend?

Staat niet zo duur vind ik...
 
Wat denken jullie van de strike 80 call optie eind 2023 van ABI?

Tegen dan is corona passé, dus betere resultaten en misschien verdere schuldafbouw enverhoging dividend?

Staat niet zo duur vind ik...
Welke zekerheid dat er geen nieuwe variant komt waartegen de vaccins niet bestand zijn?

Vaccinatiegraad is in Vlaanderen zeer goed maar wij zijn verwaarloosbaar voor ABI, ik vind het risky...
 
Welke zekerheid dat er geen nieuwe variant komt waartegen de vaccins niet bestand zijn?

Vaccinatiegraad is in Vlaanderen zeer goed maar wij zijn verwaarloosbaar voor ABI, ik vind het risky...
Je hebt natuurlijk wel een buffer van 2,5 jaar...
Ik zie ABI tegen dan wel op 80 staan
 
Je hebt natuurlijk wel een buffer van 2,5 jaar...
Ik zie ABI tegen dan wel op 80 staan
Ik schrijf alleen opties.

Ben ook geen fan van AB Inbev, das weer zo'n populair aandeel bij velen en ik snap niet wat daar zo speciaal aan is ? Die overname van SAB Miller weegt zwaar door, dividend al meerdere keren verlaagd, koers staat nog niet eens op pre-corona niveau, de laatste 6 jaar in een dalende trend. Ooit was dit een mooi aandeel, maar nu lijkt het mij eerder een fallen angel.
Bayer is nog zo'n gelijkaardig aandeel, ooit een mooi aandeel maar nu teveel baggage om nog een interessante belegging te zijn. Ik heb ze allebei in portefeuille gehad en gelukkig met heel klein verliesje (100-200€) verkocht omdat ik er geen vertrouwen meer in had. Vertrouwen is er nu nog steeds niet.
Je zegt ook binnen 2,5 jaar zal het wel op 80 staan, maar bv. bij Bayer was de consensus ook dat als ze die Roundup gingen settelen de koers kon exploderen. Kheb nog geen vuurwerk gezien.

Turnaround kan altijd, maar waarom die gok nemen ?
 
Wat denken jullie van de strike 80 call optie eind 2023 van ABI?

Tegen dan is corona passé, dus betere resultaten en misschien verdere schuldafbouw enverhoging dividend?

Staat niet zo duur vind ik...

ABI zat al in de stront voor corona.

Die andere problemen gaan niet mee wegsmelten door corona.

Integendeel als de rente terug stijgt na corona kan dat wel eens zuur opbreken.

Het grote lichtpunt is de nieuwe CEO, maar dat kan ook in een nachtmerrie veranderen, zie bv Bpost.
 
ABI zat al in de stront voor corona.

Die andere problemen gaan niet mee wegsmelten door corona.

Integendeel als de rente terug stijgt na corona kan dat wel eens zuur opbreken.

Het grote lichtpunt is de nieuwe CEO, maar dat kan ook in een nachtmerrie veranderen, zie bv Bpost.
Welke problemen zie je dan nog? De schulden zijn grotendeels geherfinancierd aan betere rentevoeten...
Ik zie op middellange termijn niet echt issues.
 
Ik schrijf alleen opties.

Ben ook geen fan van AB Inbev, das weer zo'n populair aandeel bij velen en ik snap niet wat daar zo speciaal aan is ? Die overname van SAB Miller weegt zwaar door, dividend al meerdere keren verlaagd, koers staat nog niet eens op pre-corona niveau, de laatste 6 jaar in een dalende trend. Ooit was dit een mooi aandeel, maar nu lijkt het mij eerder een fallen angel.
Bayer is nog zo'n gelijkaardig aandeel, ooit een mooi aandeel maar nu teveel baggage om nog een interessante belegging te zijn. Ik heb ze allebei in portefeuille gehad en gelukkig met heel klein verliesje (100-200€) verkocht omdat ik er geen vertrouwen meer in had. Vertrouwen is er nu nog steeds niet.
Je zegt ook binnen 2,5 jaar zal het wel op 80 staan, maar bv. bij Bayer was de consensus ook dat als ze die Roundup gingen settelen de koers kon exploderen. Kheb nog geen vuurwerk gezien.

Turnaround kan altijd, maar waarom die gok nemen ?
Ik begrijp het ook niet zo goed, ABI heeft veel schulden en een stagnerende omzet. Aandeel zakt al 5 jaar, zegt meestal genoeg.
 
Welke problemen zie je dan nog? De schulden zijn grotendeels geherfinancierd aan betere rentevoeten...
Ik zie op middellange termijn niet echt issues.
Agree met Master: draai de vraag om -> waarom persé ABI ? ... er zijn zó veel bedrijven op de beurs. Waarom de voorliefde van sommigen voor probleembedrijven zoals ABI (schuld, wisselkoersen, corona), Ontex (2e rangs bedrijf, schulden, mgmt) of Mithra (CEO in 't prison)
 
Welke problemen zie je dan nog? De schulden zijn grotendeels geherfinancierd aan betere rentevoeten...
Ik zie op middellange termijn niet echt issues.
Vroeg of laat gaan die schulden dan ook weer geherfinancierd moeten worden en na corona is dat spelletje van lage rentevoeten wel gedaan.
De kans is groot dat ze dan gaan beginnen met het uitgeven van nieuwe aandelen.

Als ik mij niet vergis hebben ze ook al bedrijfsonderdelen zitten verkopen om de schulden te drukken. Voor mij is dit een serieuze rode vlag.

De CEO heeft zitten knoeien en het is nog niet gezegd dat de volgende de boel kan rechttrekken.

Dus voor mij komt investeren in dat aandeel over als gokken op een goede competente CEO. Dus het is echt wel mogelijk dat er een pracht van een CEO komt, dat het geld binnen vliegt en dat die Call de beste investering ooit wordt.

Bpost, Nyrstar, Veritas, waren allemaal ooit veelbelovende bedrijven, kapot gemaakt door 1 CEO/management en zelf door het vervangen van die CEO hebben ze het niet kunnen rechtrekken.

Verder: De bierconsumptie in de westerse wereld daalt, de biermarkt is enorm concurrentieel, je kan bierprijzen zomaar niet verhogen, de overheid taxt ze graag en de maatschappij wordt meer en meer anti alcohol.
 
Koersdoel 400 in zicht voor Sofina jonges 🥳

Had het zo rap niet verwacht, dacht eerder tegen het einde van het jaar. Aan dit tempo staan we tegen dan 500. Haalt misschien ASML nog in 🤣
 
Ik begrijp het ook niet zo goed, ABI heeft veel schulden en een stagnerende omzet. Aandeel zakt al 5 jaar, zegt meestal genoeg.
Een quasi monopolie (toch enorm marktaandeel) en dat op een prijsinelastische product waarbij je de prijs vlotjes kan verhogen en torenhoge winstmarges en cashflow marges. Ja er is veel schuld en er kan wat verbeterd worden, maar hier zit wel potentieel achter.
 
Een quasi monopolie (toch enorm marktaandeel) en dat op een prijsinelastische product waarbij je de prijs vlotjes kan verhogen en torenhoge winstmarges en cashflow marges. Ja er is veel schuld en er kan wat verbeterd worden, maar hier zit wel potentieel achter.
Hoeveel heb jij dan geïnvesteerd in ABI :thinking: ?
 
Terug
Bovenaan