De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik bedoelde een 345 of 445e, ik betwijfel echt sterk of daar grote vraag naar is hoor. Het gros van de 330e’s worden nu in lease genomen. Om dan een zes in lijn hybride met een ton vermogen te nemen, dat lijkt me niet waarschijnlijk. Het lijkt me interessanter om een 320e of 420e te nemen, die eerste bestaat al en die tweede gaat er volgens mij ook wel komen.
Met de huidige fiscale voordelen zou die 345e/445e net wél populair zijn. Je krijgt een 100% aftrekbare raket met amper VAA in de plaats.

Met de huidige fiscale voordelen zou die 345e/445e net wél populair zijn. Je krijgt een 100% aftrekbare raket met amper VAA in de plaats.
Ja maar waarom zou een werkgever u een raket willen aanbieden?
Of waarom zou de leasemaatschappij u een raket aanbieden voor een prikje? :P

Ja maar waarom zou een werkgever u een raket willen aanbieden?
Of waarom zou de leasemaatschappij u een raket aanbieden voor een prikje? :p
Zelfstandigen hé :)

Nu goed, ik ga er ook wel van uit dat BMW voldoende marktonderzoek doet om die keuzes te maken.

Alhoewel, met die nieren van tegenwoordig betwijfel je dat soms :unsure:

En de bestaansreden van een X7 ontgaat me ook een beetje.

Nu goed, ik ga er ook wel van uit dat BMW voldoende marktonderzoek doet om die keuzes te maken.

De nieren zijn net ifv het marktonderzoek, de chinese kant wel te verstaan.

De X5 is een mid-size SUV in USA termen, en omdat ze dus mee willen spelen in de Full-Size SUV markt is de X7 er gekomen. Maar waarom hij in Europa verkocht wordt, beats me :p

De X5 is een mid-size SUV in USA termen, en omdat ze dus mee willen spelen in de Full-Size SUV markt is de X7 er gekomen. Maar waarom hij in Europa verkocht wordt, beats me :p
Idd, net zoals de GLS. In mijn ogen beiden smakeloze wagens.

Nog liever de GLS dan de GLE. Die GLE's zie je toch frequent op de baan. Nooit begrepen wie er zich zo'n model aanschaft als bedrijfswagen of als particulier.

Nog liever de GLS dan de GLE. Die GLE's zie je toch frequent op de baan. Nooit begrepen wie er zich zo'n model aanschaft als bedrijfswagen of als particulier.
Ik heb hetzelfde met SUV's in het algemeen.
Dit lijkt me meer iets voor mensen die iets moeten trekken of offroad moeten gaan: aannemers, mensen met paarden, etc.

Hoeveel zelfstandigen hebben hier interesse in vraag ik mij af. Veel zelfstandigen geven geen drol om vermogen.

De discussies die ik hier soms lees hoor ik in mijn het echte leven als ik met mensen spreek toch niet terugkomen :P

Hoeveel zelfstandigen hebben hier interesse in vraag ik mij af. Veel zelfstandigen geven geen drol om vermogen.

De discussies die ik hier soms lees hoor ik in mijn het echte leven als ik met mensen spreek toch niet terugkomen :p
Dan heb ik rare vrienden, wij willen allemaal wel graag een snelle wagen :)

In mijn ruime vriendengroep zijn er maar weinigen die iets om vermogen of dure wagens geven. Die willen gewoon een wagen om van A tot B te rijden. Enkelingen vinden mooie en snelle wagens wel cool maar als puntje bij paaltje komt zijn ze tevreden met een gewone wagen die niet al teveel kost.

Snel is ook relatief natuurlijk. Een 330e is ook al heel snel.
Veel van die krassers die nu een 330e rijden komen uit diesels met max 150pk, soms misschien 190 maar dat was ook niet de grote hoop.
De 330e is populair omdat hij fiscaal vriendelijk is. Maar de 320e zal zowaar nog populairder worden.

Als je de cijfers van pakweg 2012 tot 2017 bekijkt van verkochte wagens dan zal je zien dat het aandeel 316d-320d en 316i tot 320i immens is tegenover de hogere motoriseringen. Dat terwijl een 330i niet zoveel duurder is op alle vlakken. De extra afschrijving om een snellere wagen te rijden is niet zo groot. En toch doet men het niet.

Met wat rijden uw vrienden? Want ik heb de indruk dat er wel wat mensen een snelle wagen willen, maar uiteindelijk er maar weinigen zijn die er eentje kopen.

Veel van die krassers die nu een 330e rijden komen uit diesels met max 150pk, soms misschien 190 maar dat was ook niet de grote hoop.
De 330e is populair omdat hij fiscaal vriendelijk is. Maar de 320e zal zowaar nog populairder worden.

Als je de cijfers van pakweg 2012 tot 2017 bekijkt van verkochte wagens dan zal je zien dat het aandeel 316d-320d en 316i tot 320i immens is tegenover de hogere motoriseringen. Dat terwijl een 330i niet zoveel duurder is op alle vlakken. De extra afschrijving om een snellere wagen te rijden is niet zo groot. En toch doet men het niet.

Met wat rijden uw vrienden? Want ik heb de indruk dat er wel wat mensen een snelle wagen willen, maar uiteindelijk er maar weinigen zijn die er eentje kopen.
Jaja da's zeker waar, willen is niet gelijk aan kopen natuurlijk.

Er zijn er in mijn vriendengroep die met een aftandse Mondeo rijden, een oude Nissan Patrol, maar ook wel enkele met snellere wagens.

Ik denk dat dat aandeel dat echt een snellere wagen wil zeer klein is.
Een snellere wagen is soms leuk maar in het dagelijkse verkeer niet nodig. Eens inhalen met 150-200 pk is vlot genoeg, in de file heb je veel pk al helemaal niet nodig, stoplichtsprintjes zijn ook maar debiel.

Ik rij nu ook met meer dan 300pk maar rij vaak in elektrische modus met minder totaalpk en kom vlot het verkeer door.

De discussies die ik hier soms lees hoor ik in mijn het echte leven als ik met mensen spreek toch niet terugkomen :p

't Is hier echt veel bla bla. Er wordt hier over wagens gesproken die ik in België amper op de baan heb gezien 😄😅. Heb vorige week met m'n BMW M3 oldtimer een ritje gemaakt met andere BMW fans. En de zeer dure high-end modellen worden vooral gekocht als fun-car door hele vermogende klanten. En velen waren er mee en ze komen daar eens de 'zondag' mee buiten. Zoals de meesten die met een snelle high-end wagen rijden eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde met SUV's in het algemeen.
Dit lijkt me meer iets voor mensen die iets moeten trekken of offroad moeten gaan: aannemers, mensen met paarden, etc.

Wij hebben een Honda CR-V van de vorige generatie, deze wordt gebruikt in Spanje waar we een B&B hebben. Goeie wagen zeer zeer betrouwbaar, kan zeker wat off-road maar om er in België mee rond te toeren zou ik me geen meer kopen.

En hoezo is daar vraag naar?
Goh, moeilijk te zeggen hé.
Is er veel vraag naar ne 545e? Waarschijnlijk toch genoeg want ze maken hem, en ne 530e is ook al plenty rap voor ne luxe cruiser hé.

330e is zeer zeker best snel.

Maar er lopen toch wel wat mensen rond denk ik die in leuke, al dan niet snelle wagens geïnteresseerd zijn, en met het hybride / elektrisch verhaal van vandaag zijn er plots een aantal van zulke snelle, leuke wagens die voor zelfstandigen plots haalbaar worden.

Ik ben sowieso zeker dat (in België) het gross van de Tesla S P90D en P100D wagens eigendom zijn van zulke zelfstandigen.

En een 330i (die trouwens trager is dan een 330e) gaat voor zulke zelfstandige op het einde van de rit waarschijnlijk duurder uitkomen dan een 330e, en wie weet even duur of niet veel goedkoper als een 345e moest die bestaan. Een M340i gaat al helemaal pokkeduur worden als je VAA, verzekering en what not gaat bekijken! Privé is dat natuurlijk een héél ander verhaal en zal je de meerkost nooit kunnen recupereren.

Er is hier en op 9legacy redelijk wat gediscussieerd over het tunen van een 330e, met als algemeen sentiment dat het gekkenwerk is voor een lease wagen gezien al de risico's, maar gezien dat de vragen gesteld worden is er dus een markt naar nog meer power, en zal er altijd zijn, en een 345e zou dat potentieel kunnen invullen.

Ik denk dat het grootste struikelblok zou zijn dat dit eigenlijk iets heel specifiek Belgisch is op dit ogenblik, en dat we zelfs niet weten hoe lang dit nog gaat duren! Wat resulteert in een vermoedelijk veel te dure gok voor de fabrikant!

Het vervelende is dat "snel" snel went :cool:
Ik ben zo een krasser die van een 318D (F31) naar een 330e G20, en dan ineens een héél goed aangeklede M-sport versie, ben gegaan (was wel een carriereswitch voor nodig), en waar de wagen in het begin waanzinnig snel aanvoelde, heb ik nu soms al het gevoel dat ik wat kort kom en sneller leuker zou zijn! Allemaal in het hoofd, dat weet ik ook wel, maar toch!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat aandeel dat echt een snellere wagen wil zeer klein is.
Een snellere wagen is soms leuk maar in het dagelijkse verkeer niet nodig. Eens inhalen met 150-200 pk is vlot genoeg, in de file heb je veel pk al helemaal niet nodig, stoplichtsprintjes zijn ook maar debiel.

Ik rij nu ook met meer dan 300pk maar rij vaak in elektrische modus met minder totaalpk en kom vlot het verkeer door.
Helemaal akkoord!

Maar uiteindelijk, de snellere versies van eender welk merk/model worden altijd gemaakt voor een relatief klein publiek, en toch zijn ze er!

Stoplichtsprintjes, goh debiel zou ik ze niet noemen, kunnen héél occasioneel best wel leuk zij, ik heb natuurlijk het geluk dat ik dikwijls op de A12 tussen A'pen en Brussel rij, waar je een paar keer na mekaar zulke rode licht sprintjes legaal tot 120 km/h ( 127 met de gebruikte "correctie" :cool: ) kan doorzetten. Ook met dank aan het relatief lichte "corona" verkeer het afgelopen jaar.

En zelfs dan, op een dik jaar en 35,000 km misschien twee of drie keer gedaan...Maar die zeldzame momenten kunnen echt wel een langdurige glimlach op men gezicht toveren.

En daar gaat eigenlijk deze discussie een beetje over, nog niet zo heel lang geleden was dat weggelegd voor de redelijk exclusieve groep van eigenaars van "superbolides"!
Wagens die vlotjes onder de 6 seconden naar de 100 sprinten, zelfs onder de 4 seconden met de Tesla's nu, die met de gekke Belgische fiscale wetgevingen plots in bereik van een veel groter en veel minder exclusief publiek komen, dus vrij normaal dat we er wat over praten in deze fora!

FYI, ik ben van de generatie die in de jaren 80 een Golf MK1 GTI het summum van (semi bereikbare) snelle wagen vond :)
Mijn 330e komt qua prestaties echt heel kort bij wat de absolute, onbereikbare droomwagens in mijn jeugdjaren konden presteren.
Ferrari Testa Rossa, Lambo Countach was al wat je nodig had om sneller dan die familie berline 330e te zijn!

Ik herinner me de Honda CRX nog (goede vriend van me had er eentje), wat een echte game changer was naar betaalbare sportwagen met serieuze prestaties (1600c Vtec 160HP motor zonder turbo) in een superlichte carrosserie, en vandaag evenaart de iets beter motorisch uitgeruste familie berline de acceleratie van die destijds spectaculair snelle wagen!

Laatst bewerkt:
Ik herinner me de Honda CRX nog (goede vriend van me had er eentje), wat een echte game changer was naar betaalbare sportwagen met serieuze prestaties (1600c Vtec 160HP motor zonder turbo) in een superlichte carrosserie, en vandaag evenaart de iets beter motorisch uitgeruste familie berline de acceleratie van die destijds spectaculair snelle wagen!
Ne CRX for crying out loud!
Hoe mensen dat in de jaren 80 een sportwagen durfde noemen :P wat een vierkante doos is dat zeg.

Terug
Bovenaan