Ik denk dat dat aandeel dat echt een snellere wagen wil zeer klein is.
Een snellere wagen is soms leuk maar in het dagelijkse verkeer niet nodig. Eens inhalen met 150-200 pk is vlot genoeg, in de file heb je veel pk al helemaal niet nodig, stoplichtsprintjes zijn ook maar debiel.
Ik rij nu ook met meer dan 300pk maar rij vaak in elektrische modus met minder totaalpk en kom vlot het verkeer door.
Helemaal akkoord!
Maar uiteindelijk, de snellere versies van eender welk merk/model worden altijd gemaakt voor een relatief klein publiek, en toch zijn ze er!
Stoplichtsprintjes, goh debiel zou ik ze niet noemen, kunnen héél occasioneel best wel leuk zij, ik heb natuurlijk het geluk dat ik dikwijls op de A12 tussen A'pen en Brussel rij, waar je een paar keer na mekaar zulke rode licht sprintjes legaal tot 120 km/h ( 127 met de gebruikte "correctie"

) kan doorzetten. Ook met dank aan het relatief lichte "corona" verkeer het afgelopen jaar.
En zelfs dan, op een dik jaar en 35,000 km misschien twee of drie keer gedaan...Maar die zeldzame momenten kunnen echt wel een langdurige glimlach op men gezicht toveren.
En daar gaat eigenlijk deze discussie een beetje over, nog niet zo heel lang geleden was dat weggelegd voor de redelijk exclusieve groep van eigenaars van "superbolides"!
Wagens die vlotjes onder de 6 seconden naar de 100 sprinten, zelfs onder de 4 seconden met de Tesla's nu, die met de gekke Belgische fiscale wetgevingen plots in bereik van een veel groter en veel minder exclusief publiek komen, dus vrij normaal dat we er wat over praten in deze fora!
FYI, ik ben van de generatie die in de jaren 80 een Golf MK1 GTI het summum van (semi bereikbare) snelle wagen vond

Mijn 330e komt qua prestaties echt heel kort bij wat de absolute, onbereikbare droomwagens in mijn jeugdjaren konden presteren.
Ferrari Testa Rossa, Lambo Countach was al wat je nodig had om sneller dan die familie berline 330e te zijn!
Ik herinner me de Honda CRX nog (goede vriend van me had er eentje), wat een echte game changer was naar betaalbare sportwagen met serieuze prestaties (1600c Vtec 160HP motor
zonder turbo) in een superlichte carrosserie, en vandaag evenaart de iets beter motorisch uitgeruste familie berline de acceleratie van die destijds spectaculair snelle wagen!