Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zouden ze daar ook 7jaar garantie op geven?Het is wel het type wagen waardoor de premiummerken het lastig gaan krijgen.
Om het héél cru te zeggen:
Hij laadt even snel op als een Taycan. Hij is (een pak) sneller als een Taycan. Hij is praktischer als een Taycan. En hij gaat de helft kosten he (voor +- soortgelijke opties).
Dan schiet er nog looks en rijgedrag over. Het eerste is persoonlijk (al zullen de meesten de Taycan wel knapper vinden), het 2e is nog te bezien (al vermoed ik dat de Taycan hier ook wel beter in scoort).
Het lijkt echt een héél straf pakket te worden. Zeker als die 64k full option is.
Swingt de VAA niet de pan uit tegenwoordig?Goed nieuws van de garage, vrijdag mag ik om mijn Arteon Shooting Brake![]()
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Het risico dat KIA/Hyundai nam door 5 jaar garantie te geven op de i30N is veel groter dan voor zo'n EV...Zouden ze daar ook 7jaar garantie op geven?
de i30N is een 'licht' performancemodel op een concept dat al ruim 100 jaar bestaat. Het risico is daar toch zo goed als nihil.Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Het risico dat KIA/Hyundai nam door 5 jaar garantie te geven op de i30N is veel groter dan voor zo'n EV...
Maar een i30N wordt wel op circuit gebruikt (en Hyundai internationaal geeft aan dat dit geen invloed heeft op garantie. De importeur is minder zeker...).de i30N is een 'licht' performancemodel op een concept dat al ruim 100 jaar bestaat. Het risico is daar toch zo goed als nihil.
Een EV heeft mss minder onderdeeltjes die stuk kunnen gaan, maar het is toch een compleet nieuwe technologie hé
Omdat ik nog NEDC 2 mag gebruiken komt die uit rond €270, dat valt nog goed mee. Ook voor de 2.0 TDI 150pk.Swingt de VAA niet de pan uit tegenwoordig?
Heb zelf al 3 jaar de Arteon en dat was toen 275€ VAA (nu nog 230€ denk ik). Voor de 2.0TDI 150 pk, 116gr CO2.
Als je mag bij leggen & je geraakt er mee tot aan een deftig uitgeruste PHEV, dan kan dat wel interessant zijn weliswaar.Omdat ik nog NEDC 2 mag gebruiken komt die uit rond €270, dat valt nog goed mee. Ook voor de 2.0 TDI 150pk.
Een hybride was qua VAA interessanter geweest, maar ik wil absoluut geen SUV en heb graag een ruime wagen. Enige echte optie was dan een Superb, maar dan kreeg ik de comfort zetels niet in budget, wat met 55k km (40k met corona) per jaar wel van belang is voor mij.
Potverdikke, 't kriebelt...
Ben echt aan het denken mij geen ene f*** aan te trekken van al die fiscale/elektrische/hybride/.... mumbo jumbo en gewoon mijn goesting te kopen. Mijn enige schrik is de restwaarde binnen 3 jaar.
Goh ... als het u niet over de gekende bedragen gaat (je weet op voorhand wat BIV, wegentaks & VAA zal zijn) dan moet je er u nu ook niet te veel laten door beïnvloeden eh.Potverdikke, 't kriebelt...
Ben echt aan het denken mij geen ene f*** aan te trekken van al die fiscale/elektrische/hybride/.... mumbo jumbo en gewoon mijn goesting te kopen. Mijn enige schrik is de restwaarde binnen 3 jaar.
).Maar waarom dan voor een diesel gaan? Het is nu niet dat zo'n 330d dan plots een sportwagen is he...Potverdikke, 't kriebelt...
Kom kom niet flauw doen en de m440i selecteren!!Potverdikke, 't kriebelt...
Afschrijven zal idd op 4 of 5 jaar zijn. En idd, ik denk ook dat het nu of nooit meer is om nog een iets of wat potente ICE auto te kopen.Eerlijk gezegd, ik denk dat het nu zowat de laatste kans is om nog zoiets te doen. Ik verwacht grote wijzigingen in de regels ergens in de loop van de komende 3 jaar.
Kan je niet afschrijven op 4 of 5 jaar? Dan spreid je sowieso al dus is de impact van lagere restwaarde kleiner.
Bijleggen is niet toegestaan, en zou ik ook niet doen. Indien ik de volledige termijn van de wagen uit doe kan het financieel misschien gelijk uitkomen, maar niet als ik ergens in die termijn vertrek.Als je mag bij leggen & je geraakt er mee tot aan een deftig uitgeruste PHEV, dan kan dat wel interessant zijn weliswaar.
Het verschil in belasting kan eventueel voor een groot stuk de eigen inbreng coveren.
Klopt volledig. De ironie is ook dat ik veel performance sedans nu aan heel aantrekkelijke prijzen zie passeren. De goesting is groot om de 328 in te ruilen op zo een ketel met 5-600 paarden. We rijden toch weinig km's ermee en als je wat de juiste keuzes maakt valt het reuze mee qua taksen en verzekering (een knoerft van een biturbo V8 bv doe je beter niet)En idd, ik denk ook dat het nu of nooit meer is om nog een iets of wat potente ICE auto te kopen.
Fiscaal is die 430D (is een 4 hé, geen 3Maar waarom dan voor een diesel gaan? Het is nu niet dat zo'n 330d dan plots een sportwagen is he...
Moest het nu een 340i zijn, dan zou ik het wel snappen.
) toch interessanter, en het verbruik zal ook een stuk lager zijn dan de 440i natuurlijk. En die 6cylinder diesel is echt een heel leuke en potente motor, deze heeft zelfs nog wat meer vermogen dan de mijne nu, is dus echt meer dan voldoende. Ik doe nu wel minder km's dan pré-corona, maar dat zal wellicht ook wel weer wat meer worden in de toekomst.Kom kom niet flauw doen en de m440i selecteren!!
Maar zie hierboven, fiscaal en vooral qua verbruik is het natuurlijk wel een groot verschil.Potverdikke, 't kriebelt...
You see my point?Fiscaal is die 430D (is een 4 hé, geen 3) toch interessanter, en het verbruik zal ook een stuk lager zijn dan de 440i natuurlijk. En die 6cylinder diesel is echt een heel leuke en potente motor, deze heeft zelfs nog wat meer vermogen dan de mijne nu, is dus echt meer dan voldoende. Ik doe nu wel minder km's dan pré-corona, maar dat zal wellicht ook wel weer wat meer worden in de toekomst.
Maar zie hierboven, fiscaal en vooral qua verbruik is het natuurlijk wel een groot verschil.

ja, ik dacht er ook aan op het moment dat ik aan het typen was, maar goed, het moet ook niet té zot worden natuurlijkYou see my point?
Waarom zou je wél fiscaal kiezen voor een diesel, en niet voor een hybride...

545e? Uiteraard wel wat saaierja, ik dacht er ook aan op het moment dat ik aan het typen was, maar goed, het moet ook niet té zot worden natuurlijk
En het verbruik blijft natuurlijk wel een belangrijke factor. Ik zit nu al, met mijn niet al te lichte voet, met mijn 530D aan 8.1L, met een 440i ga ik aan 15L zitten vrees ik. Dat is toch wat te zot om (in normale omstandigheden) 30-40k km's per jaar te doen. Daarnaast denk ik ook dat die 440i voor dergelijk gebruik wat té nerveus is.