De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Na 3 jaar merk ik zelf dat ik de auto nogal aan de lange kant vind. De proporties ofzo?
Of is het ook omdat de wagen nogal geliefd is bij Johnny’s ?

verder wel tevreden van, alleen moet de motor enorm werken (1.5 tsi hier, 150PK), wat hem een zuipschuit maakt.

Ik heb de 2.0TDI 150pk, met 5,3l valt het verbruik wel mee, al is dat nu door uitsluitend korte afstanden wel opgelopen tot 5,8l maar ik moet maar om de 6-7 weken tanken ongeveer.

Vind de proporties wel goed, maar ik zit werkelijk zo goed als altijd alleen of met mijn zoontje in de auto en dan is alles erachter dus nodeloos. Enige wat makkelijk is, is dat ik mijn fietsen in de auto steek zonder wielen te demonteren maar dat is geen must voor mij.

Na 3 jaar merk ik zelf dat ik de auto nogal aan de lange kant vind. De proporties ofzo?
Of is het ook omdat de wagen nogal geliefd is bij Johnny’s ?

verder wel tevreden van, alleen moet de motor enorm werken (1.5 tsi hier, 150PK), wat hem een zuipschuit maakt.
Arteon een Johnny bak?
Die Arteon da's uiteindelijk nen boot eh. Groot, meestal niet noodzakelijk veel PK's, Passat interieur dus daar ook al niets Johnny-like.
Een comfortabele wagen om mee rond te bollen lijkt mij wel, maar buiten het 'coupé design' en 't feit dat je die in 't geel kan krijgen af fabriek ... toch maar weinig Johnny gehalte denk ik dan.

Lijkt mij nu dus niet echt het type wagen waar ik dat mee zou associëren.
Golfkes GTI of hot hatchkes allerlei. Of een uitgebouwde 3 reeks of zoiets, ja. Maar een Arteon?

Tghoh als ik dan kijk onder de bedrijfwagens van volk dat ik ken is het meer nen auto die gekozen wordt door een "bepaald type profiel".

Particuliere markt heb ik em nog niet tegengekomen bij mensen die ik gesproken heb. Daar zie ik mensen gewoon voor ne Passat kiezen of den Audi A5.

Tghoh als ik dan kijk onder de bedrijfwagens van volk dat ik ken is het meer nen auto die gekozen wordt door een "bepaald type profiel".

Particuliere markt heb ik em nog niet tegengekomen bij mensen die ik gesproken heb. Daar zie ik mensen gewoon voor ne Passat kiezen of den Audi A5.

Omdat de Arteon ook gewoon duur geprijsd is. Dat is eigenlijk een Skoda superb (geen VW Passat) met de prijs van zo goed als een Audi A5.
Zou de Audi ook kiezen dan of de 10k goedkopere Passat.

Omdat de Arteon ook gewoon duur geprijsd is. Dat is eigenlijk een Skoda superb (geen VW Passat) met de prijs van zo goed als een Audi A5.
Zou de Audi ook kiezen dan of de 10k goedkopere Passat.
Wat maakt het meer een Superb dan een Passat? Beiden op hetzelfde platform, het verlengde MQB. De A5 (en A4) staan op het MLB-platform.

Daarnaast is een Arteon qua interieur gewoon exact een kopie van de Passat. Hij deelt dus ongeveer alles met een Passat, dus het is een Passat Coupé. Dat de Arteon qua formaat eerder een Superb is, doet er toch niet toe?

Te duur - akkoord.

Wat maakt het meer een Superb dan een Passat? Beiden op hetzelfde platform, het verlengde MQB. De A5 (en A4) staan op het MLB-platform.

Daarnaast is een Arteon qua interieur gewoon exact een kopie van de Passat. Hij deelt dus ongeveer alles met een Passat, dus het is een Passat Coupé. Dat de Arteon qua formaat eerder een Superb is, doet er toch niet toe?

Waarschijnlijk omdat hij net zoals de Superb verlengde wielbasis heeft tov de Passat.
Maar ik zie het ook eerder als een Passat 4d Coupé dan een Volkswagen Superb.

Te duur - akkoord.
Wat @eniac zegt, het onderstel is langer. Rijdt dus meer als een superb dan als een Passat.
Voor de rest is dat idd een Passat ja :).

Heb toevallig net de voorlopige lijst (als je echt nietmeer kan wachten met bestellen) gezien van mijn nieuwe looncategorie.
Staat zowat vanalles tussen (400+ wagens...) zoals de BMW 330e, 530e iX3, Mercedes EQC, GLC, C klasse tot een Tesla Model S. Nu maar hopen dat ze er niet te hard aan prullen, al gaat het precies meer over dat je budget niet uitsluitend meer een auto moet zijn (dat moest voorheen wel).
Ik heb tot nu toe nooit echt geluk gehad met de lijst als ik moest kiezen...

Wat @eniac zegt, het onderstel is langer. Rijdt dus meer als een superb dan als een Passat.

Heb toevallig net de voorlopige lijst (als je echt nietmeer kan wachten met bestellen) gezien van mijn nieuwe looncategorie.
Staat zowat vanalles tussen (400+ wagens...) zoals de BMW 330e, 530e iX3, Mercedes EQC, GLC, C klasse tot een Tesla Model S. Nu maar hopen dat ze er niet te hard aan prullen, al gaat het precies meer over dat je budget niet uitsluitend meer een auto moet zijn (dat moest voorheen wel).
Pfieuw. Keuzestress?

Je moet ze niet laten trekken door die motor he. Bij BMW is er ook altijd dat vermogen van de hybride beschikbaar.
Maar om een paar voorbeelden te geven:
Polestar 1: 309PK vs 600PK
BMW i8: 230PK vs 360PK
Koenigsegg Gemera: 600PK vs 1700PK
Porsche 918: 608PK vs 887PK

Als ze voor die wagen altijd enkel het pure "benzine"-getal nemen, is dat een enorme verandering in de running cost. Het kan zijn dat ze dit in het begin even zo verzekerden, maar ik betwijfel ten zeerste dat ze dit nog steeds zo doen. Ook al omdat "het is niet altijd beschikbaar" evengoed telt voor turboboost, en ik vermoed niet dat ze auto's met turbo's verzekeren aan het vermogen zonder turbo.
Er zijn wel momenten dat de benzinemotor alleen moet werken. Plus is het ook zo dat een grotere elektromotor voor een groter piekstroom zal zorgen bij het aanzetten.
Allez het heeft een reden waarom de benzinemotor ook nog altijd wel wat vermogen heeft laat het ons zo zeggen.

De vergelijking met een turbomotor klopt niet. Want dat piekvermogen heb je altijd. Bij een hybride kan je discuteren natuurlijk, maar het is vaak een of verhaal. Of de verzekeringen dit nu nog zo bekijkt dat durf ik niet te zeggen, wel dat men dit vroeger zo bekeek.

Ik ben ondertussen heel curieus geworden naar het bedrijf waar jij voor werkt.

Ik ben ondertussen heel curieus geworden naar het bedrijf waar jij voor werkt.
Het lijkt mij wel dat een 330e & 530e beide op een lijst kunnen staan, maar dat dit toch eerder een lijst zal zijn voor alle profielen overheen het bedrijf (of in context van het hoogste profiel).
Het zou mij sterk lijken dat een zelfde profiel die maximum een 330e kan kiezen ook de 530 op dezelfde lijst staan heeft.

Omgekeerd natuurlijk wel eh, als je een 5 in uw budget krijgt zal je er ook een 3 in krijgen, logischerwijs.

Het lijkt mij wel dat een 330e & 530e beide op een lijst kunnen staan, maar dat dit toch eerder een lijst zal zijn voor alle profielen overheen het bedrijf (of in context van het hoogste profiel).
Het zou mij sterk lijken dat een zelfde profiel die maximum een 330e kan kiezen ook de 530 op dezelfde lijst staan heeft.

Omgekeerd natuurlijk wel eh, als je een 5 in uw budget krijgt zal je er ook een 3 in krijgen, logischerwijs.
Tuurlijk, maar ze zijn in het bedrijf waar ik werk ook bezig met een volledig herwerkte car policy en die zou eveneens af moeten zijn voor de zomer. Dus vraag mij nu af of het niet gewoon over hetzelfde bedrijf gaat :unsure:.

Haha dat is zoals de lijsten bij ons. "U heeft een budget voor een middenklasser maar wenst u de A7? Dat is dan 16.000 euro opleggen alsjeblieft"

Die lijsten is soms met momenten vergif. De alom stereotiepe: bellen naar carfleet, "kan ik in mijn categorie voertuig x bestellen? carfleet: ja die staat op de lijst".

... even later...

Config wordt ingeschoten: adaptief chassis, bang & olufsen, sport zetels, r/s line pakket, grote gps, 20 inch wielen.

"Hoe da geraakt er niet in?"

Laatst bewerkt:
A7 met al die opties zou ik nu toch niet meer onder middenklasser steken.
Das de clue, alles staat open bij ons op die lijsten. :wink: vanaf dat je je budget bereikt hebt komt er enkel maar bovenop. Blijkbaar voor sommige die op de roze wolk leven van opnieuw te mogen bestellen een moeilijk gegeven.

Das de clue, alles staat open bij ons op die lijsten. :wink: vanaf dat je je budget bereikt hebt komt er enkel maar bovenop. Blijkbaar voor sommige die op de roze wolk leven van opnieuw te mogen bestellen een moeilijk gegeven.
Jah ... enerzijds is't een mooi extralegaal voordeel. Anderzijds is het ook een heel gedoe eh.
Elk bedrijf pakt het anders aan. Eentje werkt op TCO, een ander puur op lease budget, andere dan weer op aankoop waarde, etc.
En veel bedrijven zijn dan weer heel strikt in hun categorieën terwijl anderen dat net niet zijn.
De ene geeft een beetje 'rek' om bij te leggen, jullie blijkbaar heeeeeeel veel (als je 16K op tafel moogt gooien voor een A7 :p), anderen helemaal niet.

Het moet dan ook zowat het meest 'a la carte' extralegaal voordeel zijn dat er is gezien bovenstaande & de werking van de nieuwe wagen markt (zijnde de Duitse optiesletjes).

En jah ... gebaseerd op de posts hier & 9Legacy kan je toch zeggen dat het zeker niet overal even 'leuk' is om te kiezen (als autoliefhebben die er zich iets van aan trekt althans). En als je veel vrijheid krijgt ... jah ... zullen er altijd zijn die zich rijk fantaseren eh (een A7 op een jr. budget van 30K :devilish:).

En veel bedrijven zijn dan weer heel strikt in hun categorieën terwijl anderen dat net niet zijn.
De ene geeft een beetje 'rek' om bij te leggen, jullie blijkbaar heeeeeeel veel (als je 16K op tafel moogt gooien voor een A7 :p), anderen helemaal niet.
Desondanks dat de configurator veel te veel toe laat wordt het geblokkeerd, max één categorie naar omhoog. Wat toch al enkele maandjes pree in catalogus waarde is.

Wat ik persoonlijk nooit zou doen. Stel dat je een maandloon drukt ze rijden je wagen de eerste dag dat je hem hebt volledig in de froemel zegt carfleet: better luck next time.

Terug
Bovenaan