ThekillingGoku
Well-known member
Goh ... er zijn er niet zo veel die diesel hybrid doen denk ik. M'n patron z'n Q7 is Diesel Hybrid, Merc is met enkele modellen de 'de' toer op gegaan. Verder geen idee welke nog, maar bij BMW is't telkens Naft+PHEV.De 400km is eigen aan benzine hybride, niks om je om te schamen. Voor veel mensen genoeg voor dagelijks verkeer.
Als je vaak veel kilometertjes aflegt zijn er betere alternatieven.
Met 1 lading en 1 tank rij ik net geen 1000km dankzij diesel hybride. Maar deze techniek zou ik afraden als je alleen rond de kerk rijdt om geen verstopte filters te krijgen.
Ik deed met een volle tank met de 30e een maximum van tegen de 600 km als ik mij nog goed herinner. Tegen dan moest je aan de pomp staan.
Dit was weliswaar nog met een groot volume aan snelweg kilometers & in 't stad electrisch. Dit zonder laden.
Gemiddeld rond de 500-520 wou je dus aan de pomp staan, want niemand ziet graag dat metertje TE laag gaan dat je begint te hopen dat je niet stil valt.
Heb het in detail wel eens uitgeschreven op 9Legacy toen het nog vers in m'n gedachten zat. Nu is dit gelijk al iets van een ver verleden.
Ik ga bijna nooit tanken voor het bereik sub <20km staan. Meestal sta die op 0 of zeker single digit vooraleer ik aan een tankstation geraak.

Scheelt nog een heel stuk ze!