De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
De 400km is eigen aan benzine hybride, niks om je om te schamen. Voor veel mensen genoeg voor dagelijks verkeer.
Als je vaak veel kilometertjes aflegt zijn er betere alternatieven.

Met 1 lading en 1 tank rij ik net geen 1000km dankzij diesel hybride. Maar deze techniek zou ik afraden als je alleen rond de kerk rijdt om geen verstopte filters te krijgen.
Goh ... er zijn er niet zo veel die diesel hybrid doen denk ik. M'n patron z'n Q7 is Diesel Hybrid, Merc is met enkele modellen de 'de' toer op gegaan. Verder geen idee welke nog, maar bij BMW is't telkens Naft+PHEV.

Ik deed met een volle tank met de 30e een maximum van tegen de 600 km als ik mij nog goed herinner. Tegen dan moest je aan de pomp staan.
Dit was weliswaar nog met een groot volume aan snelweg kilometers & in 't stad electrisch. Dit zonder laden.
Gemiddeld rond de 500-520 wou je dus aan de pomp staan, want niemand ziet graag dat metertje TE laag gaan dat je begint te hopen dat je niet stil valt.

Heb het in detail wel eens uitgeschreven op 9Legacy toen het nog vers in m'n gedachten zat. Nu is dit gelijk al iets van een ver verleden.

Gemiddeld rond de 500-520 wou je dus aan de pomp staan, want niemand ziet graag dat metertje TE laag gaan dat je begint te hopen dat je niet stil valt.
Ik wel 😝 Ik ga bijna nooit tanken voor het bereik sub <20km staan. Meestal sta die op 0 of zeker single digit vooraleer ik aan een tankstation geraak.

Ik wel 😝 Ik ga bijna nooit tanken voor het bereik sub <20km staan. Meestal sta die op 0 of zeker single digit vooraleer ik aan een tankstation geraak.
Welja, tankkaart is van Gabriels, dus als je dan geen geldig tankstation binnen de 20km hebt dan hebt ge dus wel een probleem.
De grotere tankstations langs de snelweg zijn meestal Total/Q8 en Shell zeker, dus daar werkt m'n tankkaart niet.

Ik had altijd zo enkele 'vaste' stations die ik wist zijn, op m'n route die op dat moment 'huidig' was (afhankelijk v/d klant dus).
Als ik tot in Zele geraakte (dichtste bij huis), dan ging ik over 't algemeen daar. Maar over & weer BXL ging ik af en toe in Erpe-Mere ook, toch als ik via de E40 ging (is dicht tegen de op/afrit).
Had toen een alternatieve route voor 's ochtends die bv. de E17/R4 volledig omzeilde, binnendoor via Aalst & daar passeerde ik 's ochtends dan ook een Gabriels.

Welja, tankkaart is van Gabriels, dus als je dan geen geldig tankstation binnen de 20km hebt dan hebt ge dus wel een probleem.
De grotere tankstations langs de snelweg zijn meestal Total/Q8 en Shell zeker, dus daar werkt m'n tankkaart niet.

Ik had altijd zo enkele 'vaste' stations die ik wist zijn, op m'n route die op dat moment 'huidig' was (afhankelijk v/d klant dus).
Als ik tot in Zele geraakte (dichtste bij huis), dan ging ik over 't algemeen daar. Maar over & weer BXL ging ik af en toe in Erpe-Mere ook, toch als ik via de E40 ging (is dicht tegen de op/afrit).
Had toen een alternatieve route voor 's ochtends die bv. de E17/R4 volledig omzeilde, binnendoor via Aalst & daar passeerde ik 's ochtends dan ook een Gabriels.

Dan kan ik het begrijpen, zelfs nooit van gehoord. Heb 1 van Total en er is er hier 1 op 5 minuten van men thuis dus.

Ja, C300de hier.

Wat gebeurt er als je tank volledig leeg is en je nog accu hebt? Start de auto nog? Kan je blijven rijden tot de accu leeg is?

Ik ga het niet testen :D ;)

Ja, C300de hier.

Wat gebeurt er als je tank volledig leeg is en je nog accu hebt? Start de auto nog? Kan je blijven rijden tot de accu leeg is?

Ik ga het niet testen :D ;)
Yup, no problem. Zolang er charge is moet uw ICE motor helemaal niet starten.
Dat hadden ze mij gelapt als ik hem ben gaan halen (letterlijk DAY 1 getest dus).

Er is een Gabriëls onder de baan naar huis, dus ik kon tanken. Was wel effe semi-paniek toen bleek dat er blijkbaar technische problemen waren, want het tankstation marcheerde letterlijk niet. Zowel bankkaart als tankkaart werden niet aanvaard, leek internet issue te zijn of zoiets.

Heb daar dan een half uur of zoiets staan koekeloeren, constant herproberen, want jah ... waar kon ik naartoe met een lege tank & mss 5 km batterij op overschot!

In zake de dichtst bijzijnde voor mij, zoals eerder vermeld, dat is in Zele, maar dat is iets van een 6/7 minuten rijden of zo van m'n deur, dus da's ni echt het issue.
Gabriels kaart werkt ook bij 'Power' (en nog enen da'k efkes ni kan op komen na zolang).
But yeah ... over 't algemeen dus niet die langs de snelweg.

Wa bezielt uwe baas om zo'n beperkte kaart te pakken vraag ik mij dan af :-D
De enige stations waar ik met de Maes Hybrid kaart niet kan tanken zijn Total, Dats24 en Lukoil denk ik. Niet bij Total kunnen tanken is wel een beetje jammer, maar bon.

De enige stations waar ik met de Maes Hybrid kaart niet kan tanken zijn Total, Dats24 en Lukoil denk ik. Niet bij Total kunnen tanken is wel een beetje jammer, maar bon.
Ik denk ook niet dat je Dats24 in jw wagen wil ‘kappen’ 😬

Ik heb een tankkaart van Octa+ (voor zover die nog gebruikt wordt), wat hetzelfde netwerk is dan de kaart van Gabriëls dacht ik. Ik heb die gewoon genomen omdat hier op 2 minuten een tankstation is waar ik daarmee kan tanken. Voor een Total moet ik al 10 à 15 minuten minuten rijden.

Moest ik personeel hebben zou ik precies wel een andere kaart pakken ja, of eventueel de keuze laten tussen 2 kaarten.

Ik denk ook niet dat je Dats24 in jw wagen wil ‘kappen’ 😬
De kwaliteit van Dats24 brandstoffen is prima in orde. Gaan er straks ook mensen zijn die geen elektriciteit van Mega in hun auto willen doen of zo?

Ik heb een tankkaart van Octa+ (voor zover die nog gebruikt wordt), wat hetzelfde netwerk is dan de kaart van Gabriëls dacht ik. Ik heb die gewoon genomen omdat hier op 2 minuten een tankstation is waar ik daarmee kan tanken. Voor een Total moet ik al 10 à 15 minuten minuten rijden.

Moest ik personeel hebben zou ik precies wel een andere kaart pakken ja, of eventueel de keuze laten tussen 2 kaarten.

De kwaliteit van Dats24 brandstoffen is prima in orde. Gaan er straks ook mensen zijn die geen elektriciteit van Mega in hun auto willen doen of zo?
Wie uw leverancier is bepaald toch ook niet welke elektriciteit je krijgt want dat is allemaal hetzelfde. Ik geloof ook trouwens niet dat dats24 slecht is.

Trouwens nog niet zo lang geleden op de A12 aan de lichten naast een laatste model Golf GTI gestaan.
Hij was een beetje met zijne gas aan 't spelen, dus mijn innerlijke snotneus kreeg wat de bovenhand 🤣
Wagen in sport Xtraboost en plankgas bij groen licht.
Ik denk zuiver motorische acceleratie kracht moet die Golf niet echt veel onderdoen, alleen al die power via de voorwielen op de weg krijgen is een ander paar mouwen!
Bij de start verliest die echt wel wat meters wanneer vermoedelijk de technische hulpjes er alles aan doen om de wielspin wat in toom te houden.
Eens op dreef bleef hij (meter of 50 achter me) wel min of meer gelijke tred houden.

Toen ik aan 130 inhield (ga me geen boetes rijden met dat spelen) kwam hij wel heel snel voorbijknallen, denk dat hij even tot tegen de 200 doorgetrokken heeft!
Dat laatste doe ik wel als ik eens in Duitsland ben, hier wat tegenslag en een mobiele flitser of een anonieme wagen en je mag het voor de rechter komen uitleggen!

Mag toch nie klagen van mijne familie berline 😉

Note to self: als er ooit ne Golf R naast me staat, gewoon in hybride rustig wegbollen 🤣

Als je stil staat aan de lichten, ook eens je tractie controle knop intikken.
Dan komt ook "Traction" op het dash.

Dus in feite:
- sport met Xtra boost
- boite in sport (pook opzij)
- tractie in sport
- eventueel auto hold aan.

en dan... floor it... :-) Scheelt nog een heel stuk ze!

Als je stil staat aan de lichten, ook eens je tractie controle knop intikken.
Dan komt ook "Traction" op het dash.

Dus in feite:
- sport met Xtra boost
- boite in sport (pook opzij)
- tractie in sport
- eventueel auto hold aan.

en dan... floor it... :) Scheelt nog een heel stuk ze!
Plus:
Linkervoet op rem
Plankgas (dan krijgt ge launch control)
Rem los en gaan maar 🤣

Iedereen weet toch dat elektriciteit van MEGA minderwaardig is?
Veroorzaakt een meerverbruik van 5-10% en OLED tv's van samsung en sony gaan heel snel kapot door die slechte elektriciteit.

Iedereen weet toch dat elektriciteit van MEGA minderwaardig is?
Veroorzaakt een meerverbruik van 5-10% en OLED tv's van samsung en sony gaan heel snel kapot door die slechte elektriciteit.
Ik ben overgeschakeld naar Engie. Da’s wel de helft duurder, maar nu heb ik 30 pk extra.

Misschien morgen nog eens langs de gamma rijden voor een spuitbus, met 2 strepen kan ik nog 10 pk winnen.

Goh ja ... da's al +11j zo. Soooo ... I dunno, nooit iets anders gehad.
Zal toen 't voordeligst uitgekomen zijn zeker, is dat niet altijd de reden.

Hier is 't een Shell kaart, waarmee je ook bij Lukoil en DATS kan tanken.
Vorige WG was een Total kaart.

Terug
Bovenaan