De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 15,5%
  • Benzine

    Stemmen: 34 10,8%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 105 33,2%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 128 40,5%

  • Totaal aantal stemmers
    316
Niet onbelangrijk, kijken naar de koffer, de tesla model 3 heeft geen zo'n grote koffergat vond ik. ik dacht dat het groter was.
Klopt. Er kan veel in om op reis te gaan, maar een grote doos voor het containerpark niet. Das voor mij het grootste nadeel aan de auto, maar verder fanatastisch prijs/kwaliteit en rijdt sportief. Omdat ik 95% van de tijd alleen in de wagen zit, wou ik geen lompe Model Y nemen.
Moest de koffer zijn zoals die van een Audi A5, zou dat veel handiger zijn en de ideale auto zijn voor mij. Achja, af en toe maar eens beroep doen op mijn schoonvader zijn remorque alst niet past in de koffer.
 
Belangrijke vragen die bij de keuze kunnen helpen (ik stond recent voor een gelijkaardig dilemma):
  • Hebben jullie kinderen?
  • Beschikken jullie/je vrouw over een andere wagen die ruim genoeg is om uitzonderlijk als familiewagen gebruikt te worden?
Bij mij ging de keuze tussen de BYD Seal en de Seal U (twee totaal verschillende wagens, in tegenstelling tot wat de naamgeving doet vermoeden), dus qua verschil tussen de modellen zeer vergelijkbaar met jouw situatie (sportief gerichte sedan vs. ruime familie-SUV).

Wij hebben zelf twee kinderen, maar ook twee honden die we 's zomers graag mee op reis nemen en die bijna alle kofferruimte innemen, dus moet er voor de zomervakantie sowieso een dakkoffer op de auto waar de bagage in kan. Aangezien de Seal een sedan is (zoals de Model 3), kunnen de honden hier niet in mee. Als dit onze enige gezinswagen was geweest, hadden we dus sowieso voor de Seal U moeten gaan.

Gelukkig rijdt mijn vrouw met een privéwagen (op benzine) die ruim genoeg is om de kinderen, honden en bagage (met dakkoffer) te kunnen vervoeren. Het enige nadeel hieraan is dat we de brandstofkosten voor deze ritten tijdens de zomervakantie dan volledig zelf moeten betalen, terwijl ik van het werk voor mijn bedrijfswagen een laadpas krijg. Ik vond dit een aanvaarbare opoffering om de rest van het jaar met de auto te rijden die mij veel meer aanspreekt, dus ben ik uitendelijk toch voor de Seal gegaan (mijn vrouw was initieel iets minder enthousiast, maar je kan niet alles hebben, natuurlijk :unsure:).
Inderdaad een gelijkaardig situatie.
We hebben één dochter van 6 jaar en privé hebben we een Hyundai Tucson, dus ook een SUV.
Vandaar dat ik dan ook deels denk, moet er eens een fietsje ofzo in, dan kan dat in deze wagen.
Op reis gaan doen wij nooit met de wagen, met uitzondering tot aan de parking in zaventem :), maar dat kan dan ook uitzondelijk eens met de prive wagen, hebben we vorig jaar ook al gedaan.

Mijn favoriet was de BYD Sealion 7 (nieuw model), maar viel volledig buiten het budget.
Daarna volgde de Seal, maar deze kan ik enkel kiezen in de "Comfort" uitvoering wat voor mij persoonlijk niet goed genoeg is. Ik wou op zijn minst de "Design" uitvoering kunnen kiezen.
Naar ruimte toe vind ik de Seal wel redelijk goed want op zich is die achterbank ruimer dan die van de EQB.

Ik ga morgen in Sint Martens Latem sowieso nog eens naar Mercedes en Tesla, aangezien ik toch offertes nodig heb, en toch nog eens alles goed laten bezinken en zien naar hoe praktisch alles ook is en hoe de madam reageert als het toch de Tesla zou zijn :D
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een gelijkaardig situatie.
We hebben één dochter van 6 jaar en privé hebben we een Hyundai Tucson, dus ook een SUV.
Vandaar dat ik dan ook deels denk, moet er eens een fietsje ofzo in, dan kan dat in deze wagen.
Op reis gaan doen wij nooit met de wagen, met uitzondering tot aan de parking in zaventem :), maar dat kan dan ook uitzondelijk eens met de prive wagen, hebben we vorig jaar ook al gedaan.

Mijn favoriet was de BYD Sealion 7 (nieuw model), maar viel volledig buiten het budget.
Daarna volgde de Seal, maar deze kan ik enkel kiezen in de "Comfort" uitvoering wat voor mij persoonlijk niet goed genoeg is. Ik wou op zijn minst de "Design" uitvoering kunnen kiezen.
Naar ruimte toe vind ik de Seal wel redelijk goed want op zich is die achterbank ruimer dan die van de EQB.

Ik ga morgen in Sint Martens Latem sowieso nog eens naar Mercedes en Tesla, aangezien ik toch offertes nodig heb, en toch nog eens alles goed laten bezinken en zien naar hoe praktisch alles ook is en hoe de madam reageert als het toch de Tesla zou zijn :D
Jammer inderdaad van de Seallion 7, ziet er vet uit.
EQB lijkt me in deze wel de meer praktische auto, waarde Tesla inderdaad meer technisch plezier levert.
Kon je alleen de standard range kiezen?
 
Jammer inderdaad van de Seallion 7, ziet er vet uit.
EQB lijkt me in deze wel de meer praktische auto, waarde Tesla inderdaad meer technisch plezier levert.
Kon je alleen de standard range kiezen?
De long range rwd kan ik ook kiezen maar dan moet ik 1200 euro zelf bij dokken, wat ik liever niet doe natuurlijk :)
 
Ik ga morgen in Sint Martens Latem sowieso nog eens naar Mercedes en Tesla, aangezien ik toch offertes nodig heb, en toch nog eens alles goed laten bezinken en zien naar hoe praktisch alles ook is en hoe de madam reageert als het toch de Tesla zou zijn :D
De offerte is gewoon een copy paste van de configuratie op de site. Korting krijg je niet bij tesla.

Trouwens bij cronos is het toch met de configurator te doen en niet met offertes?
 
Ik mag ondertussen ook mijn nieuwe wagen gaan kiezen (Cat 2 bij Cronos)
Het dilemma zit momenteel tussen de Mercedes EQB en de Tesla Model 3.

Twee totaal verschillende modellen.. De vrouw wilt de meest familie en meest vertrouwde auto, de Mercedes, terwijl ik eerder neig voor de Tesla vanwege het 'fun' gehalte, ondanks dat ik ook graag wat hoger zit en ik bij de Tesla mij mogelijks zal storen aan het feit dat er geen stalks en driver display voor mijn neus is.

Maar de Tesla (standard range rwd) laad sneller op, meer pk, lots of fun tech...
Heb al met beide test rit gedaan, maar we hadden de Tesla toen geen eerlijke kans gegeven omdat we het liefst een BYD wouden hebben, die dan uiteindelijk jammer genoeg niet te kiezen valt :D

Nog mensen die + & - punten kunnen aanhalen voor beide die mij in een richting kunnen duwen? :)
Hier ook een gelijkaardige keuze moeten maken tussen een berline met wat meer fun of een SUV voor de ruimte.
Mijn vrouw heeft een X1 waardoor als we echt ruimte nodig hebben en tot het dak moeten kunnen stapelen in de koffer we altijd haar auto kunnen gebruiken. Ik kan me dus amuseren met de Tesla Model 3 Performance, en de X1 is er als back-up als het echt nodig is. Maar wanneer gebeurt dat? Om dan je keuze voor een wagen die je elke dag gebruikt te baseren op zo een uitzonderlijk moment, dat zou ik niet doen.
We hebben de wagen van mijn vrouw 1 keer moeten gebruiken voor de hond te vervoeren en voor de rest steeds mijn wagen als 'gezinswagen' gebruikt. Je krijgt in zo'n koffer van een berline ook een buggy, en als je de zetels kan platleggen kan je zelfs ook een Ikea-tripje durven overwegen.
 
De offerte is gewoon een copy paste van de configuratie op de site. Korting krijg je niet bij tesla.

Trouwens bij cronos is het toch met de configurator te doen en niet met offertes?

Klopt, ik dacht dat je bij het indienen ook nog een offerte zelf moest meegeven als bijlage, maar niet dus :)

Hier ook een gelijkaardige keuze moeten maken tussen een berline met wat meer fun of een SUV voor de ruimte.
Mijn vrouw heeft een X1 waardoor als we echt ruimte nodig hebben en tot het dak moeten kunnen stapelen in de koffer we altijd haar auto kunnen gebruiken. Ik kan me dus amuseren met de Tesla Model 3 Performance, en de X1 is er als back-up als het echt nodig is. Maar wanneer gebeurt dat? Om dan je keuze voor een wagen die je elke dag gebruikt te baseren op zo een uitzonderlijk moment, dat zou ik niet doen.
We hebben de wagen van mijn vrouw 1 keer moeten gebruiken voor de hond te vervoeren en voor de rest steeds mijn wagen als 'gezinswagen' gebruikt. Je krijgt in zo'n koffer van een berline ook een buggy, en als je de zetels kan platleggen kan je zelfs ook een Ikea-tripje durven overwegen.

Met dan uiteindelijk langs te gaan bij de Mercedes dealer, een goeie informatie gekregen, en zelf nog eens op mijn gemak tijd genomen voor de auto te verkennen, toch besloten voor de EQB te gaan en zelfs niet meer langs de Tesla garage te gaan.

Had ik 'single' geweest dan had ik sowieso de Tesla genomen, maar het blijft nu eenmaal de hoofdwagen van het gezin en mijn vrouw die ook al rugoperaties achter de rug heeft vind het ook wel fijn dat het voor haar ook een gemakkelijkere auto gaat worden om in en uit te stappen.

En om eerlijk te zijn, de EQB is zeker geen "straf" om mee te moeten rijden :)
Dus ik heb toch gekozen om het gezin op de eerste plaats te zetten :)

Alsook is het een full option EQB, panoramic roof, burmeister speakers etc.. komt wel goed (y)

Bedankt voor de feedbacks iedereen :)
 
@Howitzer , mijn Enyaq coupé besteld half augustus , 20 januari afspraak om hem te gaan ophalen.

Tevens zal u lease firma de wagen willen uitleveren zo dicht mogelijk bij de einddatum van u huidig contract. Aankomst nieuwe wagen bij de dealer en ingang nieuw lease contract zijn niet noodzakelijk dezelfde datum.

Ik heb in het verleden een Volvo gehad die vier maand ergens heeft staan stof vangen alvorens ik ermee mocht rijden omdat men toenmalig contract was afgelopen.
 
Benieuwd wanneer m'm Enyaq zal geleverd worden.
Was pas in december besteld, maar toen nam Skoda geen bestellingen meer op. Vrijdag bericht gehad dat het de nieuwe, facelift zal zijn.
 
Besteld half september ik, zal hem volgende week hebben

@Howitzer , mijn Enyaq coupé besteld half augustus , 20 januari afspraak om hem te gaan ophalen.

Tevens zal u lease firma de wagen willen uitleveren zo dicht mogelijk bij de einddatum van u huidig contract. Aankomst nieuwe wagen bij de dealer en ingang nieuw lease contract zijn niet noodzakelijk dezelfde datum.

Ik heb in het verleden een Volvo gehad die vier maand ergens heeft staan stof vangen alvorens ik ermee mocht rijden omdat men toenmalig contract was afgelopen.
Had woensdag toch even vriendelijk maar kordaat gebeld naar leasemaatschappij. Vrijdag was 't dan toch in orde, met ineens afspraak voor aflevering. Óók de 20ste toevallig, in Machelen.
 
Twijfel nog tussen de Renault Scenic E Tech Long Range en de Volkswagen ID4 Pro Business al komt de Skoda Elroq nu ook wel piepen.

Iemand ervaring met eender welke van deze auto's ?
Of algemene bevindingen indien je wat kennis hebt van de auto's ?
 
Twijfel nog tussen de Renault Scenic E Tech Long Range en de Volkswagen ID4 Pro Business al komt de Skoda Elroq nu ook wel piepen.

Iemand ervaring met eender welke van deze auto's ?
Of algemene bevindingen indien je wat kennis hebt van de auto's ?
De Scenic stond ook op mijn shortlist. Qua uitvoering kon ik daar binnen mijn budget leuke dingen mee doen.
Eigenlijk alleen afgevallen op basis van de gebrekkige info/ervaring met hun full electric gamma. Waarmee ik bedoel, ik kon nergens goeie referenties en info vinden omdat ze nog maar komen piepen met hun elektrisch gamma.

ID4 is een model dat ondertussen al wel even in de markt staat, ik heb hem ook bekeken maar knapte helemaal af op die achterkant met die mottige zwarte plastieken bumper.
ID7 spreekt het afgeronde design mij niet aan. De voorkant cava nog, maar van de achterkant word ik niet wild.
Bij Audi was de Q4 zijn koffer mij te klein, veel verhuis ruimte nodig met de kinderen :) . De Q6 was nog niet beschikbaar.

De Elroq is nu wel direct een stuk kleiner eh. Kan je dan niet beter naar de Enyaq kijken? Skoda is Skoda. Je krijgt ongelooflijk veel toeters en bellen voor u geld maar in mijn Superb (modeljaar 2017) voelde je op het einde van de rit wel dat het geen Audi of VW was.

Tesla viel bij mij op voorhand al af omwille van de grillen van zijn eigenaar.

Ik heb van alle modellen die mij interreseerden reviews op Youtube zitten kijken om zo een goed idee te krijgen van functionaliteit en interieur. Op basis daarvan met de Enyaq een testrit gaan doen en die bestelt omdat het mij zo goed beviel.
Geen idee van je budget maar als ze bij Audi de kortingen nog geven die ze voor nieuwjaar gaven op leasing zou ik daar ook is gaan kijken naar de Q6.
 
De Scenic stond ook op mijn shortlist. Qua uitvoering kon ik daar binnen mijn budget leuke dingen mee doen.
Eigenlijk alleen afgevallen op basis van de gebrekkige info/ervaring met hun full electric gamma. Waarmee ik bedoel, ik kon nergens goeie referenties en info vinden omdat ze nog maar komen piepen met hun elektrisch gamma.

ID4 is een model dat ondertussen al wel even in de markt staat, ik heb hem ook bekeken maar knapte helemaal af op die achterkant met die mottige zwarte plastieken bumper.
ID7 spreekt het afgeronde design mij niet aan. De voorkant cava nog, maar van de achterkant word ik niet wild.
Bij Audi was de Q4 zijn koffer mij te klein, veel verhuis ruimte nodig met de kinderen :) . De Q6 was nog niet beschikbaar.

De Elroq is nu wel direct een stuk kleiner eh. Kan je dan niet beter naar de Enyaq kijken? Skoda is Skoda. Je krijgt ongelooflijk veel toeters en bellen voor u geld maar in mijn Superb (modeljaar 2017) voelde je op het einde van de rit wel dat het geen Audi of VW was.

Tesla viel bij mij op voorhand al af omwille van de grillen van zijn eigenaar.

Ik heb van alle modellen die mij interreseerden reviews op Youtube zitten kijken om zo een goed idee te krijgen van functionaliteit en interieur. Op basis daarvan met de Enyaq een testrit gaan doen en die bestelt omdat het mij zo goed beviel.
Geen idee van je budget maar als ze bij Audi de kortingen nog geven die ze voor nieuwjaar gaven op leasing zou ik daar ook is gaan kijken naar de Q6.
Awel, de Enyaq is voor één of andere reden sinds enkele weken uit onze keuzetool gevallen.

Merci voor de tips :)
 
Die coupé is wel nice. Was die eerder uit dan had ik mss wel deze genomen ipv de ID7. Dan hield ik nog wat mobiliteitsbudget over wss. De gewone Enyac vind ik toch maar meh … Skoda.
 
Terug
Bovenaan