De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Gisteren geprobeerd maar ging niet. Auto bleef niet stil staan en het klonk niet gezond :p
Dat hij blijft stilstaan is wel de bedoeling, alvast tot dat je de rem loslaat!
Had je wel vol je linkervoet zo hard je kon op de rem? Kan me niet inbeelden dat hij dan ook maar 1 cm vooruit geraakt!

Laatst bewerkt:
Sport +
Pook naar links
Tractiecontrole af (knop langs pook niet vergeten)
Linkervoet hard op de rem
Plankgas geven (echt doordrukken tot voorbij dat 'klikje' bij plankgas)

Dan komen er geblokte vlagjes in de midddenconsole met 'launch control active' en stabiliseert het toerental rond de 3000rpm. Dan bij 'ready' of release ofzoiets gewoon rem lossen en knallen.
Yup, das exact hoe het bij mij werkt, met uitzondering van sport +, dat is normaal wat je moet kiezen bij de niet hybrides, bij de hybride is het sport xtraboost.
Het voordeel aan de launch control zou zijn dat door de benzinemotor aan 3000rpm te laten draaien hij op het ogenblik dat je vertrekt reeds op volle turbodruk zou zitten en dus van de launch af je vol elektrisch en benzine aandrijfvermogen hebt.

Yup, das exact hoe het bij mij werkt.

Het voordeel aan de launch control zou zijn dat door de benzinemotor aan 3000rpm te laten draaien hij op het ogenblik dat je vertrekt reeds op volle turbodruk zou zitten en dus van de launch af je vol elektrisch en benzine aandrijfvermogen hebt.
Ik ben benieuwd als m'n 545e xDrive geleverd wordt, die zou dat op die manier rond de 4-4,5sec moeten kunnen :D

Ik ben benieuwd als m'n 545e xDrive geleverd wordt, die zou dat op die manier rond de 4-4,5sec moeten kunnen :D
Ze zouden begot die 45e aandrijflijn in een drie moeten steken, dat zou pas leuk zijn :rofl:

Heb met een nieuwe 530e gereden en die bekoort me helemaal niet, de rijdynamiek is zo verschillend van de drie reeks, kleuren en smaken uiteraard (comfortabel is hij zeer zeker) maar echt men ding niet, ik had een beetje het V60/V90 T8 gevoel, een motor/aandrijflijn die nogal stevig in de kiem wordt gesmoord door het "boot" gevoel van de relatief grote wagen.

Pas op, nog steeds (veel) beter dan de V60/V90, maar gewoon minder mijn ding!

Laatst bewerkt:
Volgens onderstaande video zou de snelste stand op de 330e zijn met de DSC volledig af. Gaat alleen werken met deftige banden, in kurkdroog weer, aan een buitentemperatuur die er ideaal voor is, zodat er geen elektronisch hulp nodig is om het vermogen op de weg over te brengen.

Bij verschillende tests al gezien dat hij dan de 0-100 sprint in 5,1 a 5,2 seconden doet. Niet slecht! Wel heel theoretisch natuurlijk, want ik zou niet graag wat wild doen in een snelle bocht terwijl ik vergeten ben de dsc terug op te zetten, dan zit je bijna terug in een 1980 Porsche 911 :)

Ze zouden begot die 45e aandrijflijn in een drie moeten steken, dat zou pas leuk zijn :rofl:

Heb met een nieuwe 530e gereden en die bekoort me helemaal niet, de rijdynamiek is zo verschillend van de drie reeks, kleuren en smaken uiteraard (comfortabel is hij zeer zeker) maar echt men ding niet, ik had een beetje het V60/V90 T8 gevoel, een motor/aandrijflijn die nogal stevig in de kiem wordt gesmoord door het "boot" gevoel van de relatief grote wagen.

Pas op, nog steeds (veel) beter dan de V60/V90, maar gewoon minder mijn ding!
Uiteraard is de 5 een pak minder dynamisch dan de 3. Ik heb wel het adaptive onderstel en de active steering genomen om de wagen wat 'kleiner' te kunnen laten aanvoelen. 't is sowieso meer een cruiser dan iets anders, maar ga me de autovakanties door Duitsland/ Zwitserland/Italië toch niet beklagen denk ik (als dat ooit terug mag :p)

Uiteraard is de 5 een pak minder dynamisch dan de 3. Ik heb wel het adaptive onderstel en de active steering genomen om de wagen wat 'kleiner' te kunnen laten aanvoelen. 't is sowieso meer een cruiser dan iets anders, maar ga me de autovakanties door Duitsland/ Zwitserland/Italië toch niet beklagen denk ik (als dat ooit terug mag :p)
Tja, ne GTI inleveren voor ne 5-serie. Dat is de eerste stap naar een midlife crisis zeker :D

Iedereen weet toch dat elektriciteit van MEGA minderwaardig is?
Veroorzaakt een meerverbruik van 5-10% en OLED tv's van samsung en sony gaan heel snel kapot door die slechte elektriciteit.
Hangt ervanaf. Bij Shell, BP(niet in België) en Esso heeft de 98 geen ethanol erin. Dat zijn de enige stations waar ze mijn ouders hun Stelvio nog zien sinds zijn remap.

voor diesel maakt het geen fluit uit

Hangt ervanaf. Bij Shell, BP(niet in België) en Esso heeft de 98 geen ethanol erin. Dat zijn de enige stations waar ze mijn ouders hun Stelvio nog zien sinds zijn remap.

voor diesel maakt het geen fluit uit
Heb dat de vorige keer ook al eens gezegd. Het is niet verplicht om bij E5, ethanol bij te doen. Bij Total doen ze er ook geen ethanol in (is zelfs niet mogelijk, moesten ze het willen. Dan gaan ze hun installatie moeten aanpassen)

Feit dat er veel andere brandstofleveranciers hun basis brandstof bij Esso en Total raffinaderij komen halen. Schat ik de kans dan ook groot in dat je hier in België niet veel gaat tegenkomen.

Heb dat de vorige keer ook al eens gezegd. Het is niet verplicht om bij E5, ethanol bij te doen. Bij Total doen ze er ook geen ethanol in (is zelfs niet mogelijk, moesten ze het willen. Dan gaan ze hun installatie moeten aanpassen)

Feit dat er veel andere brandstofleveranciers hun basis brandstof bij Esso en Total raffinaderij komen halen. Schat ik de kans dan ook groot in dat je hier in België niet veel gaat tegenkomen.
Vraagt blijft wel of dit een fluit zou uitmaken natuurlijk.
Stel men doet er toch 5% in, zou iemand dat merken denk je?

Gisteren het nieuwe beleid mbt tot firmawagens mogen aanhoren bij mn werkgever. We gaan voor een volledig plug in of full electric wagenpark en slechts keuze uit 2 merken, BMW of Mercedes, maar we klagen zeker niet. Op mijn niveau heb ik wel mooie keuzes en ga zeker voor Mercedes gaan.

Ik had de keuze uit volgende modellen.

Mercedes: EQC400, CLA 250e of GLA250e
BMW: 520e,320E of de IX3

Ter info: starters en lowerlevels hebben keuze uit A250e hatchback/sedan of de EQA250

Ik moet nog kijken naar de opties die ik krijg en het VAA, maar ben al vrij zeker dat ik de EQC ga kiezen.

Ook wel serieus niveau verschil tussen starters en niet-starters dan.
Van A250e opeens naar 520e kunnen gaan is niet mis.

Ook wel serieus niveau verschil tussen starters en niet-starters dan.
Van A250e opeens naar 520e kunnen gaan is niet mis.
Hangt toch ook wel wat van de opties af he. In standaarduitvoering zit daar een 15000€ verschil tussen.
Ik ben ook ooit van een ford focus naar een 318dA. Dat is met standaarduitrusting ongeveer hetzelfde prijsverschil.

Vraagt blijft wel of dit een fluit zou uitmaken natuurlijk.
Stel men doet er toch 5% in, zou iemand dat merken denk je?
Ze zouden het mogen doen, omdat de verkoop spec toelaat om tot Max 5% ethanol bij toe te voegen. De klant zou er zelfs niets van merken.

De vraag kun je beter anders stellen, waarom zouden ze het doen? Bio ethanol wordt pas ingestoken terwijl ze de vrachtwagen aan het vullen zijn.
Als dan bv een maes er 5% in wilt, gaat die eerst bij een tankterminal een tank moeten huren, bio ethanol op de markt kopen, vervolgens per lichter laten leveren. Om dan zijn kamion langs daar te sturen, om er 5% bio ethanol bij te laten kappen.

Hij kan dat perfect vermijden, want de 98 dat al reeds in de kamion zit is perfect verkoopbaar op de Belgische markt.

Er is ook een reden waarom onze werkgever geen lijntje mee heeft voorzien op de laadinstallatie van de 98. Waarom zou hij dat voorzien, je maakt u brandstof duurder, terwijl de verkoopprijs hetzelfde blijft.

we hebben drie niveau na starter hebben ze de keuze uit de
BMW320E of de GLA of CLA

Het niveau van de 520E en EQC daar doen ze wel 15 jaar over

Gisteren het nieuwe beleid mbt tot firmawagens mogen aanhoren bij mn werkgever. We gaan voor een volledig plug in of full electric wagenpark en slechts keuze uit 2 merken, BMW of Mercedes, maar we klagen zeker niet. Op mijn niveau heb ik wel mooie keuzes en ga zeker voor Mercedes gaan.

Ik had de keuze uit volgende modellen.

Mercedes: EQC400, CLA 250e of GLA250e
BMW: 520e,320E of de IX3

Ter info: starters en lowerlevels hebben keuze uit A250e hatchback/sedan of de EQA250

Ik moet nog kijken naar de opties die ik krijg en het VAA, maar ben al vrij zeker dat ik de EQC ga kiezen.
Hoewel de prijs van de EQC en iX3 boven die van een 520e liggen lijkt het mij toch een no-brainer om voor die laatste te gaan?

Dan zit je echt met een managementslee hé... tegenargument kan zijn dat het als werknemer waarschijnlijk nooit meer beter zal worden :D

Een GLA of CLA overwegen als je een 5 kan nemen... da's gewoon 2 segmenten verschil :eek:

Van Total werd het niet expliciet vermeld dat er geen ethanol in zat, de 3 bovenstaande wel :)
Daarnaast merk ik wel echt kwaliteitsverschil tussen bv wat er bij een Maes of DATS uit de pomp komt en wat er bij Shell of BP uit de pomp komt (98 dan he).
Ze hebben ons bij de tuner een hele resem testruns laten zien met hun eigen development wagen en je ziet toch echt een nettere curve met "premium" brandstoffen.

Neemt natuurlijk niet weg dat ge nog altijd beter 98 van Maes tankt dan 95 van Shell.

Hoewel de prijs van de EQC en iX3 boven die van een 520e liggen lijkt het mij toch een no-brainer om voor die laatste te gaan?

Dan zit je echt met een managementslee hé... tegenargument kan zijn dat het als werknemer waarschijnlijk nooit meer beter zal worden :D

Een GLA of CLA overwegen als je een 5 kan nemen... da's gewoon 2 segmenten verschil :eek:
Smaken verschillen? Sommige mensen willen een SUV, kleinere wagen, sportievere wagen. Of vinden de ene auto mooier dan de andere. Een CLA of GLA heeft ook een lager VAA. Genoeg redenen waarom je de ene of de andere auto zou nemen. We willen niet allemaal in een "managementslee" rijden eh.

Bwa, ik kon in principe eender wat kiezen, ook een 530e of zelfs 545e als het moest. Maar dat zijn wagens die mij niet zoveel doen. Nu, een CLA en GLA doen me ook niet veel, maar goed...

Terug
Bovenaan