Five-seveN

Well-known member
Crowdfunder FE
VandenBergh_profile_1000.jpg


Het darts topic!

Doe je zelf aan darten of volg je het internationale darten?
Spreek hier over je darts helden en hun wedstrijden!

🎯🎯🎯 Ooooooooone Hundred and Eightyyyyyyyy !!! 🏆🏆🏆

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kriebelt hier wel een set aan te kopen, volgende week eens langs een speciaalzaak in Antwerpen. Ben ook nog aan het uitzoeken hoe het best een DIY led circle of light te maken.
 
Wat zijn de verwachte tijdstippen voor deze namiddag? Ik vind dat dus nergens deftig terug..
 
Van den Bergh droge 4-0, als hem achtste finales overleeft is het wss tegen Van Gerwen in de kwartfinale
 
Spannend zeg, kan Dimi nog terugkomen? 3-1!

En goed dat er deze keer wel een kenner bij de commentatoren zit.
Eentje die iets meer van darts weet dan "we moeten supporteren voor Dimitri de Dreammaker, we zullen de spelregels even uitleggen".
Dat komt doordat ze door hebben dat er veel kijkers zijn waarvoor dit nieuw is. Dus snap ik hen wel. Het overdreven chauvinisme om te denken dat Dimi bij de topfavorieten hoorde vind ik dan weer minder.
 
Veel van de wedstrijden worden beslist op de dubbels en dat was gisteren niet anders.
Het kon evengoed 4-2 worden in plaats van 2-4.

Sidenote: Wel machtig om te zien dat naast de kwaliteit van de spelers hun gewicht jaar na jaar toeneemt :). Alles om stabieler te staan.
 
Ik moest gisteren namiddag toch ook even hard lachen met de commentaar. Die stelde dat de spelers zowel mentaal als fysiek top moesten zijn.

Dat eerste lijkt me logisch, dat 2de deed me toch even de wenkbrauwen fronsen als je die spelers ziet. Fysiek is echt het laatste waar die aan denken volgens mij op een paar na.

Anyway, mijn bord ook nog eens can onder het stof gehaald door dit een hele week te volgen. Blijft toch een leuke sport om zelf te doen.
 
Ik vind het leuk om naar te kijken, maar heb me ook gestoord over de commentaar.
1) Het is een heel simpele sport met weinig regels, leg die dan even uit.
2) Stop met zo op sneltempo de mogelijk worpen af te ratelen. Voor kijkers lijkt het alsof je gewoon random getallen roept.
3) Leg eens uit waarom de ene worp makkelijker is dan de andere...
4) Je mag best supporteren voor je landgenoot, maar dat doe je positief tov uw landgenoot, niet negatief tov de andere. (beeld je maar eens in "hopelijk valt mathieu nu nog".

Ze hebben daar nog veel te leren.

Nog een vraag: Er werd gezegd dat hulpmiddelen zoals oordoppen niet mogen. Maar eigenlijk valt die brace bij Dimi daar toch ook gewoon onder. Dat zorgt ook voor extra stabiliteit...
 
Blij dat jullie er ook zo over denken!

Ik geniet er alleszins van en ik denk VTM ook. Die gaan volgend jaar zeker opnieuw uitzenden.
De commentaar vind ik juist leuk door de losse aanpak en de flauwe moppen.

+ een pint salamanderen telkens als Dirk ‘Zeker en vast’ zegt en je bent snel zat 😁
 
Van Gerwen bakt er niks van, ik zie Chisnall het WK nog wel winnen. Gooit echt zeer sterk en laat weinig liggen.
 
Tuurlijk t feit dat hij verliest van een Chisnall die op dat niveau gooit is geen schande (een 5-0 als beste speler van de laatste jaren, nummer één, ... wel, zelfs al speelt je tegenstander op wereldniveau).

Maar ik snap het geniale van die move allesbehalve in feite, al helemaal niet als blijkt dat je er niks mee opschiet (want vlotjes de dubbel door Chizzy worp nadien).
 
Ja je kunt het zien als goed geprobeerd ik zie het eerder als onnodig provoceren, Clarys ergert zich bv aan het roepen van Price als die iets mooi gooit maar ik erger me meer aan deze manier van gooien, wat mij betreft was Van Gerwen bij die dubbel gooien eerder arrogant dan geniaal.

Nu goed, niet alledaags was het zeker en moest Chisnall er wel door van slag geweest zijn sprak ik misschien lichtjes anders maar toch.
 
Anderson had gisteren 50% op zijn checkouts & Bunting zelfs 52%.
Halen ze dat vandaag ook kan dat wel beslissend worden mijn gedacht.
 
Terug
Bovenaan