Cyberpunk 2077-patch 1.2 uitgesteld tot tweede helft van maart

Heel even leek CD Projekt RED op de goede weg om het tij snel te doen keren na de fel besproken release van Cyberpunk 2077, en dit met een strak uitgetekend rehabilitatieplan.

Helaas blijkt vandaag dat de recente cyberaanval op de IT-infrastructuur van de gamestudio toch dieper op hun werkzaamheden ingehakt heeft dan men bij CD Projekt RED eerder toegaf. Daarnaast zouden ze (wederom) de omvang van het aantal door te voeren verbeteringen en fixes toch wel wat onderschat hebben.

Deze samenloop van omstandigheden dwong hen vandaag om officieel te berichten dat eerstvolgende patch 1.2 er niet meer deze maand komt, maar pas in de tweede helft van maart. Hopelijk komt de patch er dan echt wel en brengt deze de beloofde verbeteringen, dat zou tenminste eindelijk weer een stap vooruit zijn voor Cyberpunk 2077.

cp2077.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik hoop het echt. Heb de game sinds launch en had deze dan op mijn PS5 gespeeld. Draaide vrij vlot, maar de steden waren wat leeg op momenten, maar ben er vrij vroeg mee gestopt omdat blijkbaar ook de missions bugged waren, die je eigenlijk geen keuzevrijheid lieten*. Om maar niet gefrustreerd een andere "gamebreaking" bug tegen te komen, heb ik het maar aan de kant gelegd en wacht op de patches. Echt spijtig, want had er echt naar uitgekeken. Voor mijn part, dat ze maar hun tijd pakken om het nu wel af te werken.

*
Op het einde van een missie heb je de keuze om rond een bad guy te sluipen, of deze om te leggen (wat gevolgen had verder in het verhaal, dacht ik). Als ik hem liet leven, dan bleef mijn teammaat in cover en verliet hij niet het gebouw. Je mocht eens buiten niet meer in het gebouw binnen, maar om missie te voltooien moest je wel tegen je teammaat praten. Als je de bad guy doodde, dan volgde jouw teammaat je wel uit het gebouw.
 
Terug
Bovenaan