Casemodding Custom Gamecube Controller

bakuku

New member
Ik heb net mijn Resident Evil-opdracht voor Brad Thompson afgerond.

Het begon met 2 geheugenkaartjes maar ging verder met een bijpassende controller.
Het idee was om de Limited Edition Chainsaw Controller te complimenteren die werd uitgebracht voor Resident Evil 4.
Hoewel het een onhandige en ietwat rare controller was, was het kleurenschema uniek en leuk.

Mijn vertrouwde Airbrush in de ene hand en de diepste, donkerste gedachten uit mijn hoofd in de andere hebben dit project aan het licht gebracht.

Toen ik klaar was met de controller, wist ik dat ik de knoppen moest verwisselen om alles bij elkaar te brengen voor een aangenamere en esthetisch meer samenhangende look.
Het is grappig, want ik ben eigenlijk geen fan van monotoon gekleurde of met hars gegoten knoppen, maar met deze controller ben ik blij dat ik mijn persoonlijke voorkeuren opzij heb gezet en ervoor ben gegaan.

Ik heb zowel ROOD als ZWART knoppen geprobeerd en een combinatie van de twee, maar uiteindelijk ging ik voor volledig zwart omdat het de aandacht niet zozeer van de aangepaste verfbeurt afleidt als de ROOD.

Voor het koord ging ik met een RODE en ZWARTE paracord-sleeving.
De keuze was snel gemaakt aangezien de 2 kleuren erg dominant zijn in het totaalbeeld.

Als een klein extraatje heb ik het Gamecube-logo terug op de bovenste helft van de schaal toegevoegd.
Het raakte bedekt met de verf en sinds het een officiële controller is dacht ik dat ik het net zo goed kon bekendmaken.
Het is gewoon niet officieel als het logo er niet is, toch?

Ik hoop dat jullie genieten van de foto's.
Laat het me weten als jullie vragen hebben 😉




photos
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit. Rode knoppen leiden inderdaad wel veel af, hadden ze meer de kleur van het bloed gehad dan had dat wel nog cool geweest met die zwarte joysticks. En inderdaad slim om het logo terug toe te voegen. Great work!
 
Terug
Bovenaan