Crypto - Nieuws en algemene discussie

Mijn collega die ineens ook wil investeren in crypto en begot niet weet wat een exchange is. 🤡

Hier ook. Ik leg dat uit: hoort het in Keulen donderen

"Ah dus ik kan best ineens een paar duizend euro kopen"

Nee, ge moet dat bezien als high-risk. Stap gewoon rustig in, kijk of ge er in gelooft en doe wat research"

"Wat wil gespreid instappen zeggen?"

Oh boy. Schattig dat wel.

Hier ook. Ik leg dat uit: hoort het in Keulen donderen

"Ah dus ik kan best ineens een paar duizend euro kopen"

Nee, ge moet dat bezien als high-risk. Stap gewoon rustig in, kijk of ge er in gelooft en doe wat research"

"Wat wil gespreid instappen zeggen?"

Oh boy. Schattig dat wel.
En ook "dus ik maak een account en ik kan gewoon kopen?" Nee, ge moet nog verifiëren met ID etc.. "WAT?! Waarom?!"

Ben er niet meer op ingegaan. Ken da, dan zijn de verliezen door mij. Die houden da wss ook niet langer dan een maand

Goh, we zijn ooit allemaal op die manier begonnen toch?
Vragen aan mensen die er wel iets van kennen. Natuurlijk zijn dat op dat moment n00b vragen.
Maar ik vind het leuker om ervaringen te vragen aan iemand die ik ken dan alles op het internet te moeten lezen.

Alleszins, cijfers trekken zich inderdaad terug mooi omhoog.

Goh, we zijn ooit allemaal op die manier begonnen toch?
Vragen aan mensen die er wel iets van kennen. Natuurlijk zijn dat op dat moment n00b vragen.
Maar ik vind het leuker om ervaringen te vragen aan iemand die ik ken dan alles op het internet te moeten lezen.

Alleszins, cijfers trekken zich inderdaad terug mooi omhoog.

Was mijn BNB zelf ffkes uit het oog verloren, kijk net terug en hupla.

En ja idd ge kunt dingen vragen, maar ge doet toch een klein beetje research voor ge zegt dat ge paar duizend euro daar wilt opzetten :p

Kan je wat meer toelichting geven? Lijkt me allemaal vaag hoor.
Elon trolt wat, ada goes up?
God this market is immature o_O
Elon Musk heeft de afgelopen dagen enkele vage tweets zitten sturen. Waar hij sprak over een crypto munt die de dollar zit te peggen (ADA stond toen rond de 1 usd). Dan heeft hij zijn profielfoto verandert naar 'een vork in de grond' (als je gaat kijken op de website van Cardano ivm Mary hard Fork. Dan staat et letterlijk '.. is a fork in the road..'). Met ondertitel 'meta fork'.

Elon Musk en Charles Hoskinson hebben elkaar al eens ontmoet.. dus.

Let's see.

Maar dat betekent niet dat deze technologie automatisch een waarde nul heeft.
Zeg ik ook niet. Blockchain heeft niche toepassingen.
Bitcoin heeft waarde 0.
Scenario dat veel kans heeft: 1 of andere exchange die weer crasht of frauduleus blijkt, teveel mensen die geld verliezen en hun bitcoins niet kunnen omwisselen, overheid grijpt in, bitcoin niet meer verhandelbaar, gedaan met de hype.
Ik werk trouwens voor de overheid, en een deel van mijn taken zijn het opsporen van criminele transacties. Ik kan je gerust de moeilijkheid hiervan bevestigen. Als je dan in een corrupter regime leeft, kan de vlucht in bepaalde munten soelaas brengen.
Ik begrijp je, maar @desolation zijn punt ter verdediging van bitcoin als echte currency was net dat het transparant is.
Which one is it?
Ik probeert je trouwens niet te overtuigen van de bestaansreden van virtuele valuta. Het omgekeerde doe jij dus wel, op een eerder neerbuigende manier
Ja mijn stijl is dikwijls veel te pedant als ik over dingen praat waar ik al jaren dag in dag uit mee bezig ben en dus denk dat ik er expertise in opgebouwd heb (in casu economie/economische geschiedenis/financiën), waarvoor mijn excuses. Probeer op de argumentatie af te gaan.

Elon Musk heeft de afgelopen dagen enkele vage tweets zitten sturen. Waar hij sprak over een crypto munt die de dollar zit te peggen (ADA stond toen rond de 1 usd). Dan heeft hij zijn profielfoto verandert naar 'een vork in de grond' (als je gaat kijken op de website van Cardano ivm Mary hard Fork. Dan staat et letterlijk '.. is a fork in the road..'). Met ondertitel 'meta fork'.

Elon Musk en Charles Hoskinson hebben elkaar al eens ontmoet.. dus.

Let's see.
Blijft toch vaag.
elke crypto heeft wel al een 'fork' ondergaan en ettelijke coins zwerven rond de usd .
I think a big nothingburger maar kijk eens aan. De markt reageert. 2066 sats weer.

ik zat sowieso nog met 1.000 euro winst na die dip, nu terug 1.500 winst maar nog altijd niet mijn meeste
Hier wat hetzelfde verhaal. Gisteren was stressy maar het feit dat ik nooit op verlies heb gestaan hielp wel :).
Nu hoop ik dat alles terug wat stijgt, en dan ga ik mijn inleg eruit halen om toch wat meer gemoedsrust te hebben. Dat gaat me ook helpen om dan zonder zorgen de rest van mijn coins tot einde van het jaar te laten staan.

Ligt het aan mij of stellen correcties tegenwoordig niet meer veel voor? Dit was 1 a 2 dagjes naar beneden en we gaan al terug naar boven.
Ofwel gaan we nog fameus meer naar beneden, ofwel is de correctie gedaan na 1 a 2 dagjes "zweten" wat zeer snel is.

Ligt het aan mij of stellen correcties tegenwoordig niet meer veel voor? Dit was 1 a 2 dagjes naar beneden en we gaan al terug naar boven.
Ofwel gaan we nog fameus meer naar beneden, ofwel is de correctie gedaan na 1 a 2 dagjes "zweten" wat zeer snel is.

Ik zie het nog 40-42k testen. Daarom niet per se vandaag.

Hier wat hetzelfde verhaal. Gisteren was stressy maar het feit dat ik nooit op verlies heb gestaan hielp wel :).
Nu hoop ik dat alles terug wat stijgt, en dan ga ik mijn inleg eruit halen om toch wat meer gemoedsrust te hebben. Dat gaat me ook helpen om dan zonder zorgen de rest van mijn coins tot einde van het jaar te laten staan.
Ik dacht dat eerst ook te doen maar bon, mijn inleg is relatief laag dus moest het nu allemaal verdampen ga ik er ook niet over wenen. Om nu al mijn inleg er uit te halen van de moment dat mijn portfolio verdubbelt vind ik niet zo slim meer, dat zorgt er ook voor dat uw multiplicator terug halveert.

Ik dacht dat eerst ook te doen maar bon, mijn inleg is relatief laag dus moest het nu allemaal verdampen ga ik er ook niet over wenen. Om nu al mijn inleg er uit te halen van de moment dat mijn portfolio verdubbelt vind ik niet zo slim meer, dat zorgt er ook voor dat uw multiplicator terug halveert.
True, maar gemoedsrust is ook wel geld waard ;).

Iemand into NFT's?

True, maar gemoedsrust is ook wel geld waard ;).

Iemand into NFT's?
Ik heb er niet genoeg geld in zitten om er geen gemoedsrust in te houden. Moest ik nu 10k in crypto parkeren was het een ander verhaal, maar met mijn amateurkes-inleg ga ik niet wenen als ik "failliet" ga

Terug
Bovenaan