Crypto - Nieuws en algemene discussie

Wat BNB uitsteekt is echt ongeloofelijk, op 04/02 en 05/02 ingestapt en 8k profit intussen. OCO sell orders zijn gezet want dit is toch niet vol te houden.

Zelfde moment ingestapt maar met veel kleiner bedrag.

Het is een goed teken als ik dagelijks op al m'n cryptos de stop loss limit verhoog 😅

Een stop-loss is toch ook niet volledig zonder risico, als de prijs dan dropt tot jouw target sell price, dan misloop je wel winst als het terug stijgt. Maar op momenten zoals nu waar de prijs echt parabolic gaat , is het misschien geen slecht idee, want eens er een correctie komt kan het direct 30-40% lager staan.

Een stop-loss is toch ook niet volledig zonder risico, als de prijs dan dropt tot jouw target sell price, dan misloop je wel winst als het terug stijgt. Maar op momenten zoals nu waar de prijs echt parabolic gaat , is het misschien geen slecht idee, want eens er een correctie komt kan het direct 30-40% lager staan.
laddered stop loss.
deeltje aan 55k, eentje aan 50k, eentje aan 45k

Ja net daarom. Heb een stop loss van ongeveer 10% loss staan.
Als het dan in 't midden van de nacht ineens erg dropt en ik dat pas 8u later door heb...
Stijgt ie net eronder en gaat hij dan terug omhoog so be it.
Ben van mening dat als het zo snel kan zakken op momenten dat ik er niet ben ik op dat moment best m'n oog er dicht ophoud als de markt zo grillig is.

Beter 10% winst niet gepakt dan 50% verlies wel gepakt ;)

ADA is deze nacht door de 1USD barriere gebroken, ben is benieuwd of de trend zich verder zet

Benieuwd wat maart gaat geven, ik zal mijn ADA (had een beetje gekocht rond 0.75 euro) nog maar even bijhouden. Hopelijk maken ze hun beloften waar en dan kan het wel 2-3+ USD doen denk ik.

Ik vraag mij af of ik een deel van mijn ETH zou verkopen, met al die problemen rond hoge gas fees en network congestion. De laatste tijd is ETH niet echt hot meer precies (vergeleken met andere blockchains).

Ik kan het natuurlijk long-term laten staan, er een jaar niet meer naar kijken bij manier van spreken, als ETH 2.0 gelanceerd wordt en switcht naar PoS met betere scaleability, dan zou de prijs weer kunnen sterk omhoog gaan.

Laatst bewerkt:
Als ik geld stort naar Coinbase dan staat dit er instant op, bij Kraken daarentegen al 2 dagen aan het wachten, is dat normaal?

Beter 10% winst niet gepakt dan 50% verlies wel gepakt ;)

ADA is deze nacht door de 1USD barriere gebroken, ben is benieuwd of de trend zich verder zet
No stop losses
We die like real men

Crypto is te volatiel. Als je 5x een shake out meemaakt op je 10% stop losses om vervolgens terug aan marktprijs in te kopen, dan ben je met transacties erbij gerekend uiteindelijk ook 52% kwijt. Zelfs als je die op 30- 35% instelt ga je gegarandeerd de bodem van iedere dip verkopen.

De cutoff tussen een dip en een crash ligt zo nauw dat je daar eigenlijk nooit goed uitkomt. Betere tactiek lijkt mij 'sell the rips, buy the dips'. Maar dat is voor later, ik heb nog niks verkocht. Véél te vroeg om nu al stapsgewijs te verkopen imo.

Ik volg al even het crypto topic op tweakers ... maar hier ben ik pas nieuw. Valt me direct op dat men hier net iets meer durft zeggen in welke grootorde men investeert, betaalt, of ermee bezig is. Op tweakers is dit echt super taboe. Als je daar iets vermeld van bedragen, doe je direct "stoer" en loop je onmiddellijk "groot risico". Ik veronderstel dat iedereen weet waarmee hij bezig is, ma vind het wel grappig.
NL'ers en geld... In de meeste gevallen idd taboe. Zelf vind ik interessant in welke mate er iemand mee bezig. is het nu 10€ of 10000€. Gun het iedereen ne ferme ermee te verdienen. Voornamelijk om die zuurpruimen het tegendeel te bewijzen van het is maar lucht, oplichterij, etc...

No stop losses
We die like real men

Crypto is te volatiel. Als je 5x een shake out meemaakt op je 10% stop losses om vervolgens terug aan marktprijs in te kopen, dan ben je met transacties erbij gerekend uiteindelijk ook 52% kwijt. Zelfs als je die op 30- 35% instelt ga je gegarandeerd de bodem van iedere dip verkopen.

De cutoff tussen een dip en een crash ligt zo nauw dat je daar eigenlijk nooit goed uitkomt. Betere tactiek lijkt mij 'sell the rips, buy the dips'. Maar dat is voor later, ik heb nog niks verkocht. Véél te vroeg om nu al stapsgewijs te verkopen imo.
In wat zit jij allemaal?

No stop losses
We die like real men

Daarom dat ik het grootste deel van mijn crypto (BTC en ETH) op een hardware wallet gezet heb. Dat maakt de barrière groter om te veel te beginnen traden, om bij de eerste de beste pump te verkopen. 't Is ook te veel geworden om alles op Binance te laten staan en het is ook niet het idee achter crypto , om dan uw coins eeuwig op een centralized exchange te laten staan, zo ben je in feite niet de owner van uw eigen crypto.

Alts dat laat ik meestal wel op een exchange staan, om eens af en toe te traden.

Ik begin te sellen vanaf 150k USD. +10% per 10k dollar vanaf dan. Op 250k ben ik er dan helemaal uit.

Voor minder krijgen ze m'n coins niet :p

Als we dan verder stijgen, so be it. Crashen we begin ik terug in te kopen in omgekeerde richting. 10% @140k, 10% @130k etc.. todat ik er terug helemaal inzit op 50k. Halen we 50k niet en is de bodem hoger, dan is dat m'n winst.

@M°°nblade wat is uw exitstrategie voor deze cyclus?

In wat zit jij allemaal?
Enkel nog BTC, ETH en ... Tezos

Die laatste leek mij 2 jaar geleden een goede langetermijnsinvestering.
Die is maar matig (1.2 -> 5$) vooruitgegaan sinds mijn aankoop vergeleken met sommige andere munten maar ik hou'm toch. Ik hou liever vast aan upwards potentieel dan op de pump van een succesvollere coin springen zoals ADA of DOT.

Op basis van wat deze uitspraak? BTC dominance?

In 2018 was het ook op een week over en uit
Blockchain analyses, S2F model (ik had dier eerder al eens gepost) en algemeen markt sentiment.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan