Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

  • Ja, onmiddellijk

    Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

    Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

    Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

    Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

    Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

    Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

    Stemmen: 20 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    315
Ja, vanaf het moment dat het voor mij beschikbaar zou worden. Ik ben geen risicopatiënt dus lijkt me logisch dat deze voorrang zouden krijgen.
 
Ik denk dat ik na een maand of misschien zelfs 2 maand ga nemen ofzo. Want uiteindelijk is het nog altijd een vaccin dat in record tempo is gemaakt en getest geweest is. Het zal wel veilig zijn, maar we gaan pas echt de bijwerkingen zien als het bij een massa wordt geïntroduceerd. Laat andere mensen nu maar eens testkonijn spelen. Ze hebben dat op mij al genoeg gedaan.
 
Na drie maanden.
Ben een uitsteller/procrastinator dus sneller lijkt me niet erg realistisch.
Ben ook mijn corona treintickets vergeten te claimen. :unsure:
 
Vanaf het moment dat het beschikbaar is!

Maar ik ben ook wel ingeschreven voor die vaccinstudie aan de UZ Gent :unsure:
 
Hell, als dat vaccin gaat werken dan kan het mij enkel maar geld opbrengen. De hoop kan maar groeien :unsure:
 
Ik had mij initieel ingeschreven voor een vaccinstudie, maar bleek niet te combineren met studies die ik naast mijn werk aan het bijvolgen ben.
Als ik geen garantie kan krijgen dat ik geen examen moet missen omwille van een controle-bezoek, kon ik dat risico niet nemen.
Ik had dat "offer" anders wel graag gebracht om aan zo'n studie deel te nemen. Nu ja, "offer" is veel gezegd want je krijgt ook een mooie vergoeding voor op financieel vlak.

Het vaccin zal ik nemen, zo gauw ik het kan krijgen. Voor mijn part is het onverantwoord het niet te doen. Men lijkt nu optimistisch te zijn, maar ik vermoed toch - en intelligentere mensen dan mij zullen zich er ongetwijfeld ook al zorgen over maken - dat het in bepaalde regio's en bij bepaalde bevolkingsgroepen moeilijk zal worden om de groepsimmuniteit te bereiken. Ik denk dan o.a. aan de bijbelgordel in Nederland, orthodox Joodse gemeenschappen in Antwerpen, maar ook andere groepen (ook niet religieuze). Laten we hopen dat mijn ongelijk bewezen worden.
 
Ik had mij initieel ingeschreven voor een vaccinstudie, maar bleek niet te combineren met studies die ik naast mijn werk aan het bijvolgen ben.
Als ik geen garantie kan krijgen dat ik geen examen moet missen omwille van een controle-bezoek, kon ik dat risico niet nemen.
Ik had dat "offer" anders wel graag gebracht om aan zo'n studie deel te nemen. Nu ja, "offer" is veel gezegd want je krijgt ook een mooie vergoeding voor op financieel vlak.
Ja dat is totaal niet de hoofdreden dat ik mij ingeschreven heb :unsure :
 
Ja dat is totaal niet de hoofdreden dat ik mij ingeschreven heb :unsure :

Er is wat mij betreft niets mis met beide perspectieven hoor: zowel de mensen die het doen uit onbaatzuchtigheid, als de mensen die het doen voor de vergoeding. Beiden moeten beseffen dat er bij klinische studies echter altijd een risico is, al zullen die bij deze vaccins op basis van reeds gekende technologieën héél laag liggen. Voor meer risicovolle studies mogen we blij zijn dat mensen dat willen doen tegen vergoeding, want zelfs al word je in zo'n onderzoek omringd door goede professionals en zijn de risico's klein, ze zijn niet onbestaande.

Ik had me opgegeven omdat ik toch maar een "dispensable" deel van deze samenleving ben en uiteindelijk zochten ze een behoorlijk aantal mensen. Geld was mooi meegenomen geweest, maar niet per se nodig.
 
Ja, onmiddellijk, vanaf dat mag/kan. Hoe sneller we terug kunnen naar een "normaal" leven, hoe liever!
 
Ja, van zodra het beschikbaar is voor mij.
Ben geen risicopatiënt of zo, dus het zal wel nog een tijdje duren.

99% kans dat het via m'n werkgever zal verdeeld worden.
 
Vanaf het kan en mag, geen twijfel over. Ik verschiet er altijd van dat mensen twijfelen.
 
Ik wacht toch graag nog even de cijfers af... ik zal het waarschijnlijk het eerste jaar toch niet krijgen tegen dat ze in BE rond zijn met de eerste doelgroepen. Ik zal het wel pakken maar ik ga ni als eerste in het rijtje gaan staan.
 
Op mijn werk hoor ik toch ook verdeelde meningen. Vooral de eventuele bijwerkingen op lange termijn en de werkelijke effectiviteit van het vaccin spelen mensen parten.
 
Kans is groot dat ik in de tweede vaccinatiegroep kom te zitten dus ik zal dan maar braaf ja zeggen als ze het me aanbieden.
 
Ik denk vooral dat we veel verdeelde meningen horen in theorie. Dat er nu nog wel mensen zijn die op voorhand zeggen "mij niet gezien", of die het nog willen afwachten. Maar dat dat niet heel lang gaat duren als de vaccinaties er ten eerste echt zijn, en ten tweede een groep mensen er al gehad heeft en plots bijvoorbeeld wel kunnen reizen. Denk dat er dan heel wat mensen plots bekeerd zullen raken.
 
Terug
Bovenaan