Corona protesten

Wacht even... Klaag je nu aan dat ze mensen niet preventief oppakken NADAT rellen begonnen?

Ik vind het ook schandalig dat de lotto me geen miljoenen uitbetaalt als ik de lotto cijfers raad nadat ze bekend gemaakt zijn.

na de vreedzame betoging begonnen groepjes jongeren af te zakken naar bepaalde wijken.
toen was er nog geen sprake van rellen, maar ik denk dat de bedoeling dan toch al duidelijk is? Of denk je dat die gezellig samen voor het politiekantoor een liedje gaan zingen?
kan men dan niet ingrijpen en preventief oppakken of is dat ook te ver gezocht?

geen idee wat de lotto hier komt bij doen, behalve iets in het belachelijke trekken.
 
Betoging van gisteren was wel goedgekeurd maar enkele dagen op voorhand afgekeurd, hoor.
Nogmaals, ik wil niet discussiëren dat ze afgekeurd werd. Ik snap dat 100%

Welke betoging verwijs je naar in punt 1? Ik volg even niet.
Dat die betoging van gisteren goedgekeurd was, leek toch enkele dagen geleden niet te kloppen. Kan zijn dat ik het mis heb.

Betoging in punt 1 was die van vorige week, waar een hoop allochtone jongens opgepakt werden, maar blijkbaar alle allochtonen die daar passeerden opgepakt werden.
 
Dat die betoging van gisteren goedgekeurd was, leek toch enkele dagen geleden niet te kloppen. Kan zijn dat ik het mis heb.

Betoging in punt 1 was die van vorige week, waar een hoop allochtone jongens opgepakt werden, maar blijkbaar alle allochtonen die daar passeerden opgepakt werden.

Ja ze was wel degelijk goedgekeurd hoor (onder voorwaarden), tot begin vorige week ergens.
Die andere heb ik blijkbaar gemist!
 
Die paar mensen die daar aan het Centraal Station stonden te roepen leken me nu ook niet echt de reputatie van de "critici" goed te doen. Nuja, het is maar wie je voor de lens krijgt, maar op het VRT journaal:

- een kerel die klaagt dat hij al x maand een mondmasker moet dragen.
- een vrouw die klaagt over het gebrek aan vrijheden want haar twee kinderen zitten alletwee de hele dag thuis. De zoon dacht ik werkloos en de dochter moest haar studies opgeven (??).

Ik ben niet overtuigd.
 
Moesten ze iedere betoging aanpakken zoals gisteren , het zou een pak veiliger zijn in Brussel .
Nuance: moesten ze elke betoging die niet toegestaan is, tijdens een epidemie (waar je kunt argumenteren dat volksgezondheid primeert op het recht om te protesteren), op deze manier aanpakken, dan is het inderdaad de veiligere optie voor Brussel of waar ook ten lande.
 
Mag ik dan nu stellen dat er toch niet zo veel veranderd is, en we niet zo veel dichter bij die dystopische wereld zitten? Of mag dat alleen na bevestigende anekdotes?
Ik snap hem niet goed?
De betoging is toch geannuleerd ergo er is geen gelegenheid die de dief maakt?
 
Een beetje off topic: we zien nu dat qua aankopen en leveringen afdwingen van vaccins de EU geen beste beurt maakt tov sommige landen net erbuiten. Gaan in vele europese landen de euro sceptische partijen nu extra goed scoren, of als paddestoelen uit de grond schieten? Want voordien was pro of contra europa bijna een religie waar je in geloofde of niet, want niemand kan met zekerheid zeggen "wat als" het er niet gekomen was.
Maar dit is iets echt meetbaars en praktisch, en het valt toch wat tegen, of de uitvoering gebeurt op zijn minst zeer traag.

Zouden mensen nu wel sommige klassieke partijen, politici of overheidsniveaus gaan afstraffen? In welk land zijn bvb de eerstkomende verkiezingen gepland? Als het een land is met toevallig een eurosceptische partij die goed scoort, en dat krijgt navolging door opportunistische partijen in andere landen, kan dat wel EU op de helling zetten, neen?
 
Een beetje off topic: we zien nu dat qua aankopen en leveringen afdwingen van vaccins de EU geen beste beurt maakt tov sommige landen net erbuiten. Gaan in vele europese landen de euro sceptische partijen nu extra goed scoren, of als paddestoelen uit de grond schieten? Want voordien was pro of contra europa bijna een religie waar je in geloofde of niet, want niemand kan met zekerheid zeggen "wat als" het er niet gekomen was.
Maar dit is iets echt meetbaars en praktisch, en het valt toch wat tegen, of de uitvoering gebeurt op zijn minst zeer traag.

Zouden mensen nu wel sommige klassieke partijen, politici of overheidsniveaus gaan afstraffen? In welk land zijn bvb de eerstkomende verkiezingen gepland? Als het een land is met toevallig een eurosceptische partij die goed scoort, en dat krijgt navolging door opportunistische partijen in andere landen, kan dat wel EU op de helling zetten, neen?
Of et echt een topic wordt tijdens verkiezingen valt nog af te wachten maar de EU is hier echt wel een slechte beurt aan het maken. Zoals je zegt is het een heel zichtbaar en meetbaar resultaat, als dit niet snel rechtgetrokken wordt dan gaat dit volgens mij het volgende decennium het datapunt bij uitstek worden waarmee eurosceptici de inefficiëntie en incompetentie van het Europees bestuursniveau zullen illustreren.
 
Verschillende landen zijn nu al op zoek naar vaccins buiten de EU om: Hongarije, Slowakije en Oostenrijk hebben al akkoorden om langs alternatieve bronnen (China, Rusland, Israël) sneller vaccins te kopen dan langs de Europese trein der traagheid. Europa focust zich er ondertussen op om tegen de zomer een systeem uit te rollen dat er voor zorgt dat zij die nog geen vaccin hebben mogen krijgen, in hun verplaatsbaarheid beperkt worden. De Britten doen waarschijnlijk een dansje dat de Brexit er is doorgekomen.
 
Terug
Bovenaan