Corona: Maatregelen en Updates (sinds persconferentie 04/03/22)

Persoonlijke verwijten over de andere poster horen hier niet.
Wat een zever. Alsof het CST en de bijhorende COVID maatregelen trage en 'nauwelijkse merkbare' ingrepen waren om tot een autoritair regime te komen, die waren letterlijk het tegenovergestelde. Ik denk dat iedereen heeft gemerkt dat er maatregelen waren de voorbije twee jaren, alleen begrepen de meeste verstandige mensen wel dat die noodzakelijk waren en niet een of andere slimme truc om een autoritair regime te installeren via 'nauwelijks merkbare' maatregelen.
Ik spreek alleen over het CST, en dit is wel degelijk een kleine maatregel aangezien dat 94% van de mensen gevaccineerd waren/zijn en deze nutteloze en discriminerende maatregel geen invloed op die grote groep mensen hun dagelijks leven heeft. (Behalve dan het tonen van uw smartphone.)

Dusja, "wat een zever", lees gewoon wat er staat en leg geen woorden in mijn mond. Dat geldt ook voor uw cheerleaderkes daar onderaan.


Was elke maatregel heel doeltreffend? Nee, waarschijnlijk niet. Heeft de regering een foutloos parcours gereden? Ook zeker niet. Waren we ei zo na in een autoritaire politiestaat terecht gekomen en zijn we daar enkel dankzij de moed en zelfopoffering van antivaxers, ostentatieve mondmaskerweigeraars, en andere figuren aan ontsnapt? Bijlange niet.

Zowat iedereen hier zei dat die maatregelen zoals het CST tijdelijk waren, en ondanks het geroep van vele onheilvoorspellers zien we nu dat het CST inderdaad alweer weg is. Maar goed, dat zal dan inderdaad aan de moedige strijd van enkelen hebben gelegen, en niet aan het feit dat de cijfers nu zo zijn dat het virus onder controle is. Zo kan je altijd 'winnen' natuurlijk. Bleef het CST gaat het van 'zie je, ik had gelijk!' en nu het weg is gaat dat van 'dankzij de moedige strijd van enkele niet-schapen' of weet ik veel wat je hier nu eigenlijk wilt komen zeggen.
Geen wonder dat uw posts altijd te lang zijn met zulke overdreven framende 'zever'. Ik was eigenlijk vooral aan het denken aan mensen zoals Tijl de Bie en Matthias Dobbelaere-Welvaert.
 
Ik spreek alleen over het CST, en dit is wel degelijk een kleine maatregel aangezien dat 94% van de mensen gevaccineerd waren/zijn en deze nutteloze en discriminerende maatregel geen invloed op die grote groep mensen hun dagelijks leven heeft. (Behalve dan het tonen van uw smartphone.)
Ja, dat ding waarover er maanden debatten zijn gevoerd en waarvoor er (daar waren ook andere redenen voor, maar het CST was toch een van de hoofdredenen) betogingen op gang zijn gezet is een 'kleine maatregel'. Wel consequent blijven natuurlijk. Is het nu een kleine maatregel die geen invloed heeft op het dagelijks leven of is het een gedrocht dat de mensenrechten schendt?

Mensen als Tijl de Bie en Dobbelaere-Welvaert zijn deel van het debat (weet je wel, dat 'grote debat' waar zoveel mensen achter hebben gevraagd) en hun mening wordt door veel mensen gerespecteerd net omdat ze dat genuanceerd doen en doorgaans niet met grootspraak en waanzin als 'we gaan richting een autoritaire staat' over de brug komen, of andere bijhorende krachttermen in het debat gooien. Ik ben ook dankbaar voor zulke mensen omdat tegenkanting altijd nodig is, maar laten we niet doen alsof ze het vaderland hebben gered van Big Brother toestanden.

Zelf overigens echt geen fan van het CST (toch zeker niet sinds de omikron variant) trouwens, en ik ben blij dat het weg is, maar kom zeg. Overdrijven kan ook, en ik spreek je gewoon aan op die overdrijving. Dat het nutteloos is gebleken op den duur dat wil ik je zeker nageven, maar dan die Braveheart-achtige zever daarna en het al bij voorbaat besmeuren van tegenstemmen als 'naïef' of 'ideologisch blind', alsof jij en een paar andere enkelingen door de mist kunnen zien en de rest van de bevolking schaapjes zijn, tja, wat had je dan verwacht?

Ik zou nog kunnen antwoorden hoe zielig het is om voor persoonlijke verwijten te gaan (niet alleen jegens mij, maar ook mijn 'cheerleaders') en weerwoord alweer direct te negeren als zijnde 'framing' maar dan wordt de post vermoedelijk weer te lang voor je dus ik ga het hier bij laten. Ik vermoed dat er hier toch geen verlichtend gesprek van gaat komen, en ik voer liever geen debatten over zulke ingewikkelde onderwerpen als ik me moet beperken tot Twitter-sized berichten, want dan kan het wel eens zijn dat mensen je post verkeerd interpreteren, en zo kom je uiteindelijk tot hopen over-en-weer berichten en 'leg me geen woorden in de mond' posts die hadden kunnen vermeden worden door een of twee verduidelijkende zinnetjes, en dat heb ik liever niet. Prettige dag nog verder.
 
Laatst bewerkt:
Neemt niet weg dat ik toch vind dat we eens moeten reflecteren wat 'we' allemaal gedaan hebben.

Mensen verbieden om samen te komen waar ze willen, met hoeveel ze willen vind ik een enorm ingrijpende maatregel.
Ik snap die maatregel wel (al had ik die persoonlijk nooit genomen). Wat me verbaasde was hoe weinig 'protest' er was. Hypothetisch, stel dat de overheid die regel zou aanhouden, ook wanneer het absoluut niet meer nodig is, zou er dan protest komen? Ik mag het hopen.

Er zijn ook mensen die boetes gekregen hebben omdat ze op een bankje zaten uit te rusten. Dat kan toch nooit enige besmetting vermeden hebben...

De voorbije twee jaar vind ik een absurde periode, als ik er nu op terugkijk. Ik ben ook bevreesd dat het terugkomt, ook al heb ik geen objectieve parameters om dat te staven, gewoon een schrik.
 
Neemt niet weg dat ik toch vind dat we eens moeten reflecteren wat 'we' allemaal gedaan hebben.

Mensen verbieden om samen te komen waar ze willen, met hoeveel ze willen vind ik een enorm ingrijpende maatregel.
Ik snap die maatregel wel (al had ik die persoonlijk nooit genomen). Wat me verbaasde was hoe weinig 'protest' er was. Hypothetisch, stel dat de overheid die regel zou aanhouden, ook wanneer het absoluut niet meer nodig is, zou er dan protest komen? Ik mag het hopen.

Er zijn ook mensen die boetes gekregen hebben omdat ze op een bankje zaten uit te rusten. Dat kan toch nooit enige besmetting vermeden hebben...

De voorbije twee jaar vind ik een absurde periode, als ik er nu op terugkijk. Ik ben ook bevreesd dat het terugkomt, ook al heb ik geen objectieve parameters om dat te staven, gewoon een schrik.
Er was weinig protest omdat de grote meerderheid gewoon wist dat we in een uitzonderlijke situatie zaten/zitten en daar ook vergaande regels voor nodig waren. Niet dat elke regel even nodig of nuttig was.

Je kunt het ook totaal niet vergelijken met het invoeren van deze regels zonder reden of het onnodig aanhouden ervan. Dat is gewoon een compleet andere situatie. Uiteraard wilt niemand blijven leven met die regels, zelfs de politiekers niet.

En ja, het kan zeker nog terugkomen. We weten niet wat volgende winter de situatie gaat zijn.
 
En ja, het kan zeker nog terugkomen. We weten niet wat volgende winter de situatie gaat zijn.
Ik denk dat nu nog teruggaan heel moeilijk is hoor.
De teugels zijn serieus losgelaten, nu ze terug aanhalen gaat immens moeilijk zijn.
 
Ik denk dat nu nog teruggaan heel moeilijk is hoor.
De teugels zijn serieus losgelaten, nu ze terug aanhalen gaat immens moeilijk zijn.
Daar twijfel ik ook niet aan dat het zeer moeilijk gaat worden, maar de mogelijkheid is er wel nog.
 
stuk op de man verwijderd
Ja, dat ding waarover er maanden debatten zijn gevoerd en waarvoor er (daar waren ook andere redenen voor, maar het CST was toch een van de hoofdredenen) betogingen op gang zijn gezet is een 'kleine maatregel'. Wel consequent blijven natuurlijk. Is het nu een kleine maatregel die geen invloed heeft op het dagelijks leven of is het een gedrocht dat de mensenrechten schendt?

Ik zou u geen zorgen maken ofdat ik consequent ben, de dag dat mijn partij zo een maatregel invoert is de dag dat ik er nooit meer op stem.
Maar uw accusatie houdt ook totaal geen steek, begrijpend lezen is niet uw sterkste punt zeker?

Mensen als Tijl de Bie en Dobbelaere-Welvaert zijn deel van het debat (weet je wel, dat 'grote debat' waar zoveel mensen achter hebben gevraagd) en hun mening wordt door veel mensen gerespecteerd net omdat ze dat genuanceerd doen en doorgaans niet met grootspraak en waanzin als 'we gaan richting een autoritaire staat' over de brug komen, of andere bijhorende krachttermen in het debat gooien. Ik ben ook dankbaar voor zulke mensen omdat tegenkanting altijd nodig is, maar laten we niet doen alsof ze het vaderland hebben gered van Big Brother toestanden.Zelf overigens echt geen fan van het CST (toch zeker niet sinds de omikron variant) trouwens, en ik ben blij dat het weg is, maar kom zeg. Overdrijven kan ook, en ik spreek je gewoon aan op die overdrijving. Dat het nutteloos is gebleken op den duur dat wil ik je zeker nageven, maar dan die Braveheart-achtige zever daarna en het al bij voorbaat besmeuren van tegenstemmen als 'naïef' of 'ideologisch blind', alsof jij en een paar andere enkelingen door de mist kunnen zien en de rest van de bevolking schaapjes zijn, tja, wat had je dan verwacht?

Cut the crap. Je bent boos dat ik uw gekozen regime aanval en verdedigt hen. Je wilt daar zelf zo ver in gaan dat je nu een nutteloze en discriminerende maatregel minimaliseert. Een maatregel die overigens nog altijd niet definitief afgeschaft is. Ideologische blindheid.

Ik zou nog kunnen antwoorden hoe zielig het is om voor persoonlijke verwijten te gaan (niet alleen jegens mij, maar ook mijn 'cheerleaders') en weerwoord alweer direct te negeren als zijnde 'framing' maar dan wordt de post vermoedelijk weer te lang voor je dus ik ga het hier bij laten. Ik vermoed dat er hier toch geen verlichtend gesprek van gaat komen, en ik voer liever geen debatten over zulke ingewikkelde onderwerpen als ik me moet beperken tot Twitter-sized berichten, want dan kan het wel eens zijn dat mensen je post verkeerd interpreteren, en zo kom je uiteindelijk tot hopen over-en-weer berichten en 'leg me geen woorden in de mond' posts die hadden kunnen vermeden worden door een of twee verduidelijkende zinnetjes, en dat heb ik liever niet. Prettige dag nog verder.
- "wat een zever"
- "de meeste verstandige mensen"
- Framing

Mijn posts zijn niet respectlozer dan de jouwe..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik spreek alleen over het CST, en dit is wel degelijk een kleine maatregel aangezien dat 94% van de mensen gevaccineerd waren/zijn en deze nutteloze en discriminerende maatregel geen invloed op die grote groep mensen hun dagelijks leven heeft. (Behalve dan het tonen van uw smartphone.)

Dusja, "wat een zever", lees gewoon wat er staat en leg geen woorden in mijn mond. Dat geldt ook voor uw cheerleaderkes daar onderaan.



Geen wonder dat uw posts altijd te lang zijn met zulke overdreven framende 'zever'. Ik was eigenlijk vooral aan het denken aan mensen zoals Tijl de Bie en Matthias Dobbelaere-Welvaert.
Waar haal je eigenlijk dat 94% van de mensen gevaccineerd is? In BE is dat nog altijd 78%.
 
Idd. Ikzelf begon vorige week maandag ook symptomen te krijgen. Zelfevaluatietool gedaan en die raadde mij een test aan. Vervolgens afspraak gemaakt voor een test en dus positief. Veel gehoest en gesnotter en keelpijn in het begin maar dat is nu al fel gebeterd. Ik zou ook om een ziektebriefje kunnen gaan hebben maar heb het niet gedaan omdat ik de mogelijkheid heb om de ganse tijd thuis te werken waardoor ik toch sowieso meer 'op mijn gemak' ben.

Zoals @RidderBauknecht zegt is het nog altijd niet nutteloos om u te laten testen. Heb zo meteen al mijn collega's ingelicht die ik nog gezien had vorige week maandag.
Gewoon uit interesse: ben je volledig gevaccineerd?
Stel me de vraag bij welke groepen er nu vooral besmettingen voorkomen…
 
Gewoon uit interesse: ben je volledig gevaccineerd?
Stel me de vraag bij welke groepen er nu vooral besmettingen voorkomen…
Yep, 3x.

Ondertussen terug in orde. Enkel bepaalde geuren en smaken nog wat moeite mee (vooral koffie).
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ja, ik vind daar nu toch ook niets verontrustends aan. Vaccinatie zorgt vooral dat je niet in't ziekenhuis belandt, en dat is wat er momenteel gebeurt. Dat je nog (licht) ziek kon/kan worden van Omikron heeft niemand ooit ontkend, integendeel. Wees blij dat het ook maar zo'n lichte symptomen zijn, dankzij vaccinatie.
 
Ja het viel bij mij nog vrij goed mee uiteindelijk. Zoals ik al eens had gepost leek het meer op de laatste keelontstekingen die ik heb gehad. Ongeveer hetzelfde verloop met het verschil dat het nu wat langer aansleepte alsook de problemen met geur en smaak. Mijn vaccinatie heeft mij misschien voor erger behoed. Ik heb ook op mijn gemak verder kunnen thuiswerken. Deze week terug beginnen wandelen en dat verloopt toch ook nog even vlot. Zeker niet sneller moe of zo.
Hopelijk hou ik er op de lange termijn niks aan over.
 
Dat geur en smaakverlies.
Collega heeft corona gehad in de eerste golf, dus andere variant en 0 vaccin, en 2 jaar later zegt hij dat het nog altijd niet is wat het vroeger was….
Van vorige week vrijdag tot dinsdag was het ergste want dan proefde ik echt niks. Daarna is het stilletjes aan terug beginnen komen. Maar het is nog verre van optimaal. Zullen zien hoe dat evolueert. Ik dacht gelezen te hebben dat het een tiental dagen kan duren en dat het daarna zou moeten beteren.
 
Van vorige week vrijdag tot dinsdag was het ergste want dan proefde ik echt niks. Daarna is het stilletjes aan terug beginnen komen. Maar het is nog verre van optimaal. Zullen zien hoe dat evolueert. Ik dacht gelezen te hebben dat het een tiental dagen kan duren en dat het daarna zou moeten beteren.
Niet bij iedereen, bij mij is het na een jaar nog lang niet volledig terug
 
Ik heb het ook gehad, 2de zelftest en PCR test waren toch positief. Geur en smaakverlies heb ik nooit gehad. Wel 3 dagen enorme keelpijn gehad, het leek op een zware verkoudheid (maar meer keelpijn en hoesten dan bij een gewone verkoudheid) maar na een week waren de symptomen zo goed als weg.
 
Terug
Bovenaan