Cataract

kenneke2.0

Well-known member
Platinum Trophy
Tijdje geleden begon ik wazig te zien rechts oog, dacht even vuile lens ofzo. Ben bij de opticien geweest en rechts is er een donkere plek in mijn oog dit is verschrikkelijk ambetant.
Heb nu al verwijs brief van de huisarts en contact opgenomen met oogarts in het UZ gent.

Heeft iemand dit ook al voorgehad ? optieker sprak van laseren of mijn binnen lens vervangen.
 
Cataract laten laseren heb ik nog nooit gehoord?
Normaal inderdaad eigen ooglens vervangen, wat strikt genomen een routine operatie is tegenwoordig.
Zie ook topic 'laserbehandeling ogen', waar dit al even ter sprake is gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Cataract laten laseren heb ik nog nooit gehoord?
Normaal inderdaad eigen ooglens vervangen, wat strikt genomen een routine operatie is tegenwoordig.
Zie ook topic 'laserbehandeling ogen', waar dit al even ter sprake is gekomen.
Van laseren voor cataract had ik nog nooit gehoord, mss bedoelde hij erna laten laseren zodat ik geen lenzen meer moet dragen.
 
Als ze u opereren voor cataract, zullen ze ook meteen een lens op juiste sterkte plaatsen.
Enige groot verschil is dat zo'n kunstlens niet kan scherpstellen zoals uw eigen lens dat doet.
 
Dinsdag al afspraak bij oogarts gelukkig konden me ze er nog bij nemen ( omdat vrij ernstig is gezien mijn leeftijd ).
 
Wat is uw leeftijd? Ik heb zelf in één oog vroegtijdig cataract ontwikkeld omwille van een vitrectomie op erg vroege leeftijd. Informeer ook naar de verschillende type lenzen omdat er verschillende opties zijn qua accommodatie. Het nadeel is als ge een specialere lens neemt, dat de ziekenkas maar een deel betaald en niet de volledige ingreep.

Ondertussen nu zo'n jaar 3 geleden geopereerd in een privékliniek op linkeroever Antwerpen. Ben er wel content van.
 
Wat is uw leeftijd? Ik heb zelf in één oog vroegtijdig cataract ontwikkeld omwille van een vitrectomie op erg vroege leeftijd. Informeer ook naar de verschillende type lenzen omdat er verschillende opties zijn qua accommodatie. Het nadeel is als ge een specialere lens neemt, dat de ziekenkas maar een deel betaald en niet de volledige ingreep.

Ondertussen nu zo'n jaar 3 geleden geopereerd in een privékliniek op linkeroever Antwerpen. Ben er wel content van.
37jaar is door medicatie voor mijn eczeem.
Dinsdag namiddag naar oogarts ik zal wel horen wat ze zegt.
Het is wel vreemd dat mijn zicht soms heel slecht is en het soms iets beter is.
Hopelijk kan de ingreep snel gebeuren, heb gelezen dat je drie a 4 weken niet mag heffen.
 
Deze middag naar oogarts ben benieuwd of ze voorlopig iets kunnen doen om mij te helpen langs rechts zie ik alsof ik zonder lenzen loop.
Krijg hoofdpijn dat mijn links oog alles moet corrigeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan