Buiging voor de Tulsa King

Oké, ik geef het toe, het is vaak geen goed idee om op 50 seconden (49 eigenlijk) te beslissen ‘oh, dis gon’ be good’. Eigenlijk mag, behalve je pasgeborene en een pup of kitten, niets ooit zó snel je goedkeuring krijgen. Maar bij Tulsa King had ik het dus wel. Niet zo lang terug schreef ik over Samaritan, waarin we Sylvester Stallone als superheld gaan zien. Nu valt mijn oog dus op de teaser voor een serie die op 13 november komt naar Paramount+ en die Sly’s eerste televisierol is!

Als kind lag ik krom met de film Oscar. Een comedy of errors met Sylvester Stallone als maffiabaas die het rechte pad wil gaan bewandelen en een rebelse dochter die een reeks incidenten in gang steekt … die ik als kind dus erg grappig vond. Dit keer kruipt Stallone weer in een maffiahuid. Hij is Dwight ‘The General’ Manfredi, een capo die net zeventien jaar heeft moeten brommen. Wanneer hij buitenkomt en zijn ‘familie’ terug opzoekt, blijken een aantal zaken niet meer zoals voorheen. Dwight krijgt de opdracht om uitbreiding van de zaak te gaan voorzien in … Tulsa, Oklahoma. Om een voorbeeld te geven van het gangstergehalte van Tulsa, het is de thuisstad van Hanson (van Mmmbop-faam). Het lijkt een setup om te falen, maar Dwight zal proberen er het beste van te maken en een eigen crew op te richten.

Vis-uit-het-water maffiaman is een aantal jaren terug op fantastische - en schandalig, na twee seizoenen geannuleerde - wijze gedaan in Lilyhammer. Steve Van Zandt als Frank Tagliano. De twee reeksen zijn een juweeltje. Een gewelddadig juweeltje, maar toch. Het is dus mogelijk om het goed te doen. Het is evenzeer mogelijk dat het vreselijk zal zijn. De reeks komt uit de koker van Taylor Sheridan, die ook al instond voor het zeer goed onthaalde Yellowstone (comeback voor Kevin Costner) en Sicario. Er is ook altijd iets sympathiek aan Sly, altijd watchable en dus ga ik bij mijn 49 seconden oordeel blijven: dis gon’ be good.

 
Terug
Bovenaan