Britse politiek - De conservatieve onrust

De deadline was gisteren, maar ze gaan er misschien toch nog uit geraken: Brexit trade deal possible within days after Johnson concession, says EU

Hoe dan ook zal Johnson volgens mij in een lastig parket terecht komen.

Ofwel komt er geen deal met als gevolg (tijdelijke) chaos aan de grenzen in plaats van het paradijs dat door de Brexiteers werd beloofd.

Ofwel komt er een deal met voorwaarden die veel slechter zijn dan wat ze hadden toen ze nog in de EU zaten.
 
De deadline was gisteren, maar ze gaan er misschien toch nog uit geraken: Brexit trade deal possible within days after Johnson concession, says EU

Hoe dan ook zal Johnson volgens mij in een lastig parket terecht komen.

Ofwel komt er geen deal met als gevolg (tijdelijke) chaos aan de grenzen in plaats van het paradijs dat door de Brexiteers werd beloofd.

Ofwel komt er een deal met voorwaarden die veel slechter zijn dan wat ze hadden toen ze nog in de EU zaten.

Gegokt en verloren. VK komt er sowieso slechter uit.
Ik hoop natuurlijk op een deal om onze economie zoveel mogelijk te besparen.
Een no deal zou ons pijn doen maar zou VK z'n economie een paar jaar in recessie steken waardoor ze gaan achterlopen op rest van de wereld en als ze met EU willen handelen gaan ze toch die voorwaarden moeten aanvaarden.
 


Tories die contracten naar hartelust uitdelen aan hun vriendjes en dan krijg je zo'n zaken. Degoutant.
Dat is niet eigen aan de Tories. Dat is des mensens.
Elke politieke partije is in dat bedje ziek:
- Laptops fixen voor scholen. Enkel categorie X bij leverancier Y. Sommige scholen willen dat politiek recupereren etc etc.
- Samu social
- Agusta
- De Fyra treinen
En nog en nog en nog...
 
Dat is niet eigen aan de Tories. Dat is des mensens.
Elke politieke partije is in dat bedje ziek:
- Laptops fixen voor scholen. Enkel categorie X bij leverancier Y. Sommige scholen willen dat politiek recupereren etc etc.
- Samu social
- Agusta
- De Fyra treinen
En nog en nog en nog...
Dit is een topic over politiek in de UK, i.e. Tories, Labour, SNP en LibDems. Dus ik snap niet goed waarom je nu over de Belgische politiek begint.

Idunno man. Het is Twitter he... Heb je die bronnen wel goed gechecked? Klopt dat wel?
Is het zo ongeloofwaardig dat een privebedrijf geld bespaart op voedselpaketten voor kinderen? Wetende dat er de afgelopen maanden enorm veel druk is uitgeoefend door notabene Marcus Rashford op Boris Johnson om ervoor te zorgen dat kinderen ook tijdens de schoolvakantie eten kunnen krijgen.

De chairman van het bedrijf is overigens een partijdonor van de Tories.
 
Is het zo ongeloofwaardig dat een privebedrijf geld bespaart op voedselpaketten voor kinderen? Wetende dat er de afgelopen maanden enorm veel druk is uitgeoefend door notabene Marcus Rashford op Boris Johnson om ervoor te zorgen dat kinderen ook tijdens de schoolvakantie eten kunnen krijgen.

De chairman van het bedrijf is overigens een partijdonor van de Tories.
Nee totaal niet. Ik geloof het zeker en vast. Maar het is maar Twitter. En het is iets waar ik me aan stoorde in een discussie over journalistiek anno 2020.
"wat op TV en de kranten komt is sowieso juist en fact checked, want dat zijn professionele journalisten, wat op internet gezegd word zijn enkel roddels" was zowat het argument. En ik vind het grappig dat die internetbronnen/journalisten af en toe precies toch op hun woord geloofd worden. Dat is alles.
 
Nee totaal niet. Ik geloof het zeker en vast. Maar het is maar Twitter. En het is iets waar ik me aan stoorde in een discussie over journalistiek anno 2020.
"wat op TV en de kranten komt is sowieso juist en fact checked, want dat zijn professionele journalisten, wat op internet gezegd word zijn enkel roddels" was zowat het argument. En ik vind het grappig dat die internetbronnen/journalisten af en toe precies toch op hun woord geloofd worden. Dat is alles.
Ja, daarom dat ik er die Tweet van Rashford bij zette. Misschien had ik dat moeten verduidelijken maar hij is in de UK een beetje de ambassadeur van heel de controverse rond maaltijden voor kinderen en zijn posts zie ik dus wel als betrouwbaar en geloofwaardig.


Geweldige gast, doet meer moeite om arme kinderen gevoed te krijgen dan regering of oppositie.
 
Dit is een topic over politiek in de UK, i.e. Tories, Labour, SNP en LibDems. Dus ik snap niet goed waarom je nu over de Belgische politiek begint.
Ik start met te zeggen dat het des mensens is. Waarna ik voorbeelden uit België geef.Je zal overal vriendjespolitiek en nepotisme vinden. Onafhankelijk van partij, nationaliteit, geslacht,...
 
90% van de Britse vissers stemden voor de Brexit, want alle vis zou Britse vis zijn. Rijk zouden ze worden.


Ze zitten ondertussen al acht weken thuis .
 
90% van de Britse vissers stemden voor de Brexit, want alle vis zou Britse vis zijn. Rijk zouden ze worden.


Ze zitten ondertussen al acht weken thuis .
Enerzijds medelijden met deze mensen omdat ze de dupe zijn van de sprookjes van de conservatieven en de Britse media, anderzijds...wat had je verwacht als je een handelsvete opstart met je grootste exportpartner. Uiteindelijk hebben ze gekregen waarvoor ze gestemd hebben: chaos en onzekerheid.
 
Het is duidelijk dat Brexit voor Britten positieve als negatieve zaken meebrengt.
Hun Covid vacinatiecampagne, daar kunnen we alleen maar jaloers op zijn.
Economisch vallen er momenteel wel harde klappen en de vraag is of daar snel beterschap in zal komen.
Wel doen mensen in havensteden sinds kort blijkbaar wel gouden zaken, aan beide kanten van het Kanaal.
 
Hoe bedoel je? Wie doet juist gouden zaken? Heb je daar een artikel van? Ben wel benieuwd. Ja hun vaccinatiestrategie loopt goed, maar hoe gaat het eigenlijk met de rest van de UK economy. De online handel is toch ook serieus geminderd van en naar EU. Export naar Noord Ierland en Ierland is ook dramatisch gedaald. Wie doet gouden zaken?
 
Het is duidelijk dat Brexit voor Britten positieve als negatieve zaken meebrengt.
Hun Covid vacinatiecampagne, daar kunnen we alleen maar jaloers op zijn.
Economisch vallen er momenteel wel harde klappen en de vraag is of daar snel beterschap in zal komen.
Wel doen mensen in havensteden sinds kort blijkbaar wel gouden zaken, aan beide kanten van het Kanaal.
euh, ik denk dat je het mis hebt. Vroeger ging transport naar Ierland bijv. steeds over GB, sinds de brexit slagen transporteurs deze stap over en varen ze rechtstreeks naar Ierland (Rosslare).
Gevolg: in Frankrijk is er nu een andere haven die er garen bij spint en natuurlijk Rosslare zelf. Maar voor de Engelse havens zijn het zeker geen tijden van gouden zaken.

When it comes to the Dover to Calais route, using the government's own estimates to make a rough calculation, the number of full lorries carrying exports to the EU in January was about half what it was a year earlier.
---------
Brittany Ferries, which runs a number of routes from Portsmouth to France, says it saw a sharp fall in freight trade in January. Volumes in February have improved, but they are still down significantly compared to last year.
There have been suggestions that ports such as Immingham and Harwich have seen an increase in export volumes, but neither of the companies running the two ports wanted to comment.
------
But in some specific industries, particularly those involving the export of fresh food, the new post-Brexit restrictions are threatening the future of businesses which were already struggling to survive the pandemic.

All these challenges are related to exports from GB to Europe. But from 1 July, imports from the EU are due to be subject to similar post-Brexit border checks and bureaucracy.


 

26 spuitjes per seconde, geen enkel Europees land haalt dat tempo. Chance voor de Britten dat ze van het zinkende Europese schip zijn kunnen springen.
 
Geen enkel Europees land haalt dat tempo, omdat geen enkele van de leveranciers tot dusver zijn beloftes heeft gehouden. Pfizer en AstraZeneca hebben tezamen al miljoenen minder dosissen geleverd dan contractueel vastgelegd.
De enige fout van de EU is dat men nog niet openlijk gecommuniceerd heeft over eventuele juridische stappen tegen beide bedrijven, al kan ik me inbeelden dat gelet op de broodnodige gecontinueerde samenwerking, men dat voorlopig even op de achtergrond laat.

Eerlijkheidshalve begrijp ik echter niet hoe de leveringen naar de EU zoveel achterstand kunnen oplopen, terwijl de leveringen aan de UK en Israel blijkbaar wel volle bak zijn blijven doorgaan.
 
Geen enkel Europees land haalt dat tempo, omdat geen enkele van de leveranciers tot dusver zijn beloftes heeft gehouden. Pfizer en AstraZeneca hebben tezamen al miljoenen minder dosissen geleverd dan contractueel vastgelegd.
De enige fout van de EU is dat men nog niet openlijk gecommuniceerd heeft over eventuele juridische stappen tegen beide bedrijven, al kan ik me inbeelden dat gelet op de broodnodige gecontinueerde samenwerking, men dat voorlopig even op de achtergrond laat.

Eerlijkheidshalve begrijp ik echter niet hoe de leveringen naar de EU zoveel achterstand kunnen oplopen, terwijl de leveringen aan de UK en Israel blijkbaar wel volle bak zijn blijven doorgaan.
Het blijkt dat iedereen afhankelijk is van de UK dus kan men niet veel stappen ondernemen zonder in eigen vel te snijden.
 
Geen enkel Europees land haalt dat tempo, omdat geen enkele van de leveranciers tot dusver zijn beloftes heeft gehouden. Pfizer en AstraZeneca hebben tezamen al miljoenen minder dosissen geleverd dan contractueel vastgelegd.
De enige fout van de EU is dat men nog niet openlijk gecommuniceerd heeft over eventuele juridische stappen tegen beide bedrijven, al kan ik me inbeelden dat gelet op de broodnodige gecontinueerde samenwerking, men dat voorlopig even op de achtergrond laat.

Eerlijkheidshalve begrijp ik echter niet hoe de leveringen naar de EU zoveel achterstand kunnen oplopen, terwijl de leveringen aan de UK en Israel blijkbaar wel volle bak zijn blijven doorgaan.

De EU had tijdens haar onderhandelingen de prijs en het dragen van de verantwoorelijkheid als het zou mislopen met het vaccin als prioriteiten voorop gesteld. Da's nogal een bizarre manier van doen als het gaat om het een vaccin dat je als EU zelf zal goedkeuren via een spoedprocedure en als elke maand dat de epidemie langer duurt je miljarden extra zal kosten. Ik vermoed dat wat we nu zien wel het resultaat is van die prioriteiten.
 
De EU had tijdens haar onderhandelingen de prijs en het dragen van de verantwoorelijkheid als het zou mislopen met het vaccin als prioriteiten voorop gesteld. Da's nogal een bizarre manier van doen als het gaat om het een vaccin dat je als EU zelf zal goedkeuren via een spoedprocedure en als elke maand dat de epidemie langer duurt je miljarden extra zal kosten. Ik vermoed dat wat we nu zien wel het resultaat is van die prioriteiten.

Lijkt me een vreemde stelling.
Dus als men daar niet over onderhandelt had, was AstraZeneca haar beloftes wel nagekomen en had de EU dus enkele tientallen miljoenen vaccins meer kunnen gebruiken dan nu?
Dan had Pfizer in Februari ook niet haar leveringen teruggeschroefd?
 
Terug
Bovenaan