Britse politiek - De conservatieve onrust

Voting records zijn openbaar, he.



Economisch linkser dan Starmer van Labour, lol. Kritiek op Starmer mag en is in veel gevallen terecht maar dat je naar de Tories kijkt voor een alternatief is toch de parodie voorbij.
Dank voor de link.


Verder lees ik dit. Telegraph die het heeft over haar pro-trans views die haar kansen ruineren.


En dan independent over dat ze haar positie over trans mensen wijzigt.

ja, hoe zou het komen. Ze kreeg bakken kritiek omdat ze pro-trans was.

Kritiek krijgen omdat je pro-mensenrechten bent, en goed wetende dat het om een buurland van België gaat.

Volgens mij gaan we nog spijt krijgen dat Johnson vertrokken is...
 
FXUPBQ9X0AAmmqv




Met daarnaast ook de opmerkingen die ik vooraf maakte.

Waarom wordt elke kandidaat slechter dan de vorige.

Iedereen zo blij dat Johnson aan de kant wordt geschoven, krijg je letterlijk iemand die 3000 keer erger is dan hem.

Mordaunt lijkt mij wel een stuk beter.


Goed mogelijk trouwens dat bepaalde kandidaten, onder wie Mordaunt een economisch linkser programma kunnen hebben dan Starmer van Labour.



Dat lijkt mij al een stuk beter. En Mordaunt lijkt mij wel aanspraak te maken op de labour leave districten (militaire achtergrond, voldoende links economisch, zeker vergeleken met Starmer en ook gewoon door de achtergrond in het algemeen).

Rishi Sunak is eigenlijk de zoveelste expat van een universiteit of college die geen voeling heeft met de kiezer.
Wel, ge zijt wel 21 jaar terug moeten gaan hé. Em was zelf toen 21. Natuurlijk geen mooi voorbeeld. Maar recentere uitspraken zouden toch wel relevanter zijn :p
 
Wel, ge zijt wel 21 jaar terug moeten gaan hé. Em was zelf toen 21. Natuurlijk geen mooi voorbeeld. Maar recentere uitspraken zouden toch wel relevanter zijn :p
BBC is 21 jaar teruggegaan of wie die video lekte. Maar ik kan moeilijk geloven dat die vent veranderd is. Sterker nog, als je kandidaat eerste minister bent, lijkt me dat dat enkel en alleen nog versterkt is, misschien zal je dat niet luidop meer zeggen gezien je wat wijzer wordt met het ouder worden (maar je denkt het wel nog). En die gast heeft het allemaal in zijn schoot gekregen. Hoe zo iemand dan moet regeren over mensen die bijvoorbeeld effectief financiële problemen hebben door de stijgende gasprijzen. Tja.

Zijn we dan als maatschappij dan zoveel verder gevorderd dan onder het feodale systeem. Succes is in de meeste gevallen predetermined op basis van uw omgeving. Er bestaan uitzondering, maar ze zijn wel echt uitzonderingen zeker op het allerhoogste niveau.

Ik vind dat er nog steeds klassemaatschappij is, maar mensen zien het niet meer zo. Voor hun is het vaak de schuld van de immigranten. Bijvoorbeeld een paar jaar geleden tegen een kennis gesproken en die zei me dat hij 15e stond op de wachtlijst voor een sociale woning. En dat de 14 ervoor allemaal een vreemde naam hadden. Ik had wel wat twijfels op die claim omdat ik niet denk dat je de andere mensen op de wachtlijst kan zien of dat die gegevens publiekelijk zijn, en dat je enkel de plaats weet als je die navraagt. Maar dan nog, zelfs al is het zo... dan is het toch niet de schuld van die 14 "mensen met vreemde namen" dat jij 15e op de wachtlijst v. sociale woningen staat, en dat het daarom even duurt tegen dat er plaats is voor jou? Dan ligt het probleem toch bij dat het aanbod op de markt te klein is? En een huizencrisis ga je niet oplossen door quota te stellen op basis van hoeveel sociale woningen uw gemeente max. kan bevatten (1) en door in tal van nieuwe dure loftappartementen te investeren (2). Betaalbaar wonen is gewoon geen prioriteit. Nochtans zou bijvoorbeeld een lagere huur een hogere gasprijs al wat verteerbaarder maken. Als we ons dan toch moeten voorbereiden op 3 euro per liter benzine, kunnen we misschien elders kijken voor steunmaatregelen.
 
Laatst bewerkt:
Kritiek krijgen omdat je pro-mensenrechten bent, en goed wetende dat het om een buurland van België gaat.. Volgens mij gaan we nog spijt krijgen dat Johnson vertrokken is...
Johnson, is dat niet de PM die illegalen naar Rwanda wou deporteren, een land met een erbarmelijk slecht mensenrechten rapport?


Of het schrappen van de Human Rights act.

 
Heel veel aanvallen op Mordaunt... Vooral dat ze woke is of niet conservatief genoeg - vreemd genoeg hierboven werd mij nog gezegd dat ze eigenlijk ook wel rechts is, wat inderdaad zo is. Maar dat je plots van pro-trans naar anti-trans moet gaan, om maar kans te maken vind ik erg

Verder een vrij voorspelbaar verloop. Truss en Mordaunt wellicht in de finale. Truss met momentum als de rechtse kandidaat, en Mordaunt als de meer gematigde kandidaat. Mordaunt zal het dan waarschijnlijk wel halen in september. Sunak geraakt niet ver volgens mij.

Grappig genoeg waren Mordaunt en Sunak nog de pro-leave conservatieven waren terwijl Truss de pro-remain conservatieve was, maar de rollen vandaag zijn omgedraaid in hoezeer men een brexiteer is.

Mordaunt haalt het wellicht.
 
In elke andere tijdsperiode wint Tugendhat dit dik terecht met de vingers in de neus. Maar helaas.
 
FYMdnyzVEAATP3U


Ik begrijp echt niet waarom de Tories voor Sunak en Truss gekozen hebben. Nu mogen de Tories zelf wel stemmen, maar het zijn gewoon 2 gatachterlijke volkomen idiote opties vanuit strategisch perspectief. Volgende Britse verkiezing is een nieuwe en nog veel grotere "lesser evil of the evils" verkiezing.
 
Laatst bewerkt:
Truss heeft de beste papieren om te winnen. Probeert zich te profileren als de nieuwe Margaret Thatcher maar ze lijkt qua intellect en charisma gelukkig meer op een Thatcher van den Aldi.
 
Johnson, is dat niet de PM die illegalen naar Rwanda wou deporteren, een land met een erbarmelijk slecht mensenrechten rapport?
En wat heeft Johnson nu met dat geknoei in Rwanda te maken? Nogal logisch dat hij illegalen terug naar daar uitwijst, ze komen ook vandaar.
Engeland heeft echt niet de capaciteit om elke Rwandees of elke Afrikaan op te vangen uit een land waar het met de mensenrechten slecht gesteld is.
 
En wat heeft Johnson nu met dat geknoei in Rwanda te maken? Nogal logisch dat hij illegalen terug naar daar uitwijst, ze komen ook vandaar.
Engeland heeft echt niet de capaciteit om elke Rwandees of elke Afrikaan op te vangen uit een land waar het met de mensenrechten slecht gesteld is.
Ik zou toch het artikel nog eens lezen.
 
Ik heb het gelezen, de UK heeft groot gelijk dat ze hier doorpushen met die uitwijzingen. Daar kunnen ze hier in België nog iets van leren.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik heb het gelezen, de UK heeft groot gelijk dat ze hier doorpushen met die uitwijzingen. Daar kunnen ze hier in België nog iets van leren.

Dus VK stuurt iedere illegaal naar Rwanda : ze komen niet uit Rwanda hé maar ze sturen ze toch naar daar.
Rwanda lijkt me niet het toonbeeld van een stabiel land te zijn.

Nuja Truss is PM dus daar gaat niks aan veranderen.
 
Truss is dus de nieuwe PM. Ik denk dat de shitshow voort zal duren.

Het was meteen al vrij duidelijk dat de mensen niet tegen het beleid van Johnson waren bij de conservatieven, maar gewoon iets hadden tegen zijn schandalen en leugens. Truss is meer een voortzetting van het beleid, sterker nog op bepaalde vlakken is ze zelfs stukken harder en rechtser dan Johnson. Ik denk dat weinigen Sushak vertrouwden door zijn afkomst (rijkdom), en dat dat de andere reden was. Truss zal de meeste rechtse eerste minister van VK worden sinds de iron lady, en is ook na Thatcher en May de derde vrouw die PM wordt. Bij Labour is dat voorlopig nog nooit gebeurd, sterker nog die hebben nog nooit een vrouw genomineerd en nog sterker zonder uitzondering heeft een vrouw nog nooit beter dan een man gedaan in de voorverkiezingen van Labour voor leiderschap van de partij.
 
Maw Labour heeft nog nooit een vrouw verkozen tot partijleider?

En op basis wat ik van Truss gelzen heb is het vooral eentje die goed kan draaien met de wind.
 
De nieuwe Britse regering heeft vandaag zijn budget voorgesteld. Zoals verwacht is het een dogmatische omarming van het trickle-down principe. Enkel grote vermogens gaan er sterk op vooruit. Ook wordt de bonus cap voor CEO's in de financiële sector afgeschaft.

Uiterst radicaal budget en de markten reageren er ook naar.




Snap poll van YouGov

 
Laatst bewerkt:
De nieuwe Britse regering heeft vandaag zijn budget voorgesteld. Zoals verwacht is het een dogmatische omarming van het trickle-down principe. Enkel grote vermogens gaan er sterk op vooruit. Ook wordt de bonus cap voor CEO's in de financiële sector afgeschaft.

Uiterst radicaal budget en de markten reageren er ook naar.




Snap poll van YouGov

Beleid wordt ook door The Economist, The Financial Times en The Times volledig afgekraakt. Begrotingstekort zou naar 7.5% oplopen. Rentetarieven zijn al van 3.49 naar 4.11% gestegen.
Veel kwalijker nog is dat ze diametraal tegen de verkiezingsbeloftes van Johnson ingaat (waarmee de conservatieve partij de verkiezingen won, rond herinvesteren in NHS, infrastructuur,....).
Dit is gewoon een kamikaze-operatie, de kans dat de conservatieve partij ook dit experiment overleeft bij de stembusgang in 2024 is quasi nihil. Er zouden al enkele conservatieve parlementsleden stemmen aan 't ronselen zijn voor een vertrouwensstemming
 
Truss is dus de nieuwe PM. Ik denk dat de shitshow voort zal duren



Ongelooflijk wat een idioten daar aan de macht. Hoe inept / onkundig / onverantwoordelijk kan je zijn...

Langs de andere kant, mijn citytrip naar Londen wordt opeens een pak goedkoper.
 
Terug
Bovenaan