Britse politiek - De conservatieve onrust

Lijkt me een vreemde stelling.
Dus als men daar niet over onderhandelt had, was AstraZeneca haar beloftes wel nagekomen en had de EU dus enkele tientallen miljoenen vaccins meer kunnen gebruiken dan nu?
Dan had Pfizer in Februari ook niet haar leveringen teruggeschroefd?
Als Europa 2 keer zoveel voor een vaccin zou betalen als dat binnen de X weken/maanden geleverd zou worden dan denk ik wel dat we meer vaccins gekregen gingen hebben.
 
Als Europa 2 keer zoveel voor een vaccin zou betalen als dat binnen de X weken/maanden geleverd zou worden dan denk ik wel dat we meer vaccins gekregen gingen hebben.
Mssh wel zolang er in de Uk geen tekorten waren. Gezien die toch een serieuze troef in handen hebben.
 
Als Europa 2 keer zoveel voor een vaccin zou betalen als dat binnen de X weken/maanden geleverd zou worden dan denk ik wel dat we meer vaccins gekregen gingen hebben.

Gezien Pfizer en AZ met logistieke problemen kampten, zou dat probleem zich enkel sneller hebben voorgedaan.
Wat begrijp ik verkeerd in uw argumentatie? Hoe zou het dubbel betalen aan vaccins ervoor zorgen dat die logistieke problemen zich niet voordoen?
 
Mssh wel zolang er in de Uk geen tekorten waren. Gezien die toch een serieuze troef in handen hebben.
Het zal wel niet de enige oorzaak zijn, alle landen zouden liever nog sneller hun vaccins zien, maar zeker in het begin was het al meteen duidelijk dat de vaccins vooral naar de VS en de UK gingen. Voor Astrazenica heeft de UK anderhalve keer zoveel betaald als de EU en de US zelfs twee keer zoveel. Dat zal wel impact gehad hebben op de keuze naar wie de leveringen gaan.
Gezien Pfizer en AZ met logistieke problemen kampten, zou dat probleem zich enkel sneller hebben voorgedaan.
Wat begrijp ik verkeerd in uw argumentatie? Hoe zou het dubbel betalen aan vaccins ervoor zorgen dat die logistieke problemen zich niet voordoen?
Ondanks de logistieke problemen moet er nog steeds gekozen waar de vaccins die wel geproduceerd worden naartoe gaan en dan is de hoogste bieder wel een logische keuze. Nu loopt dat misschien beter sinds de EU is beginnen dreigen maar in het begin liep het alleszins anders.
 
Ondanks de logistieke problemen moet er nog steeds gekozen waar de vaccins die wel geproduceerd worden naartoe gaan en dan is de hoogste bieder wel een logische keuze. Nu loopt dat misschien beter sinds de EU is beginnen dreigen maar in het begin liep het alleszins anders.

Ik verwijs weer naar mijn punt over contractuele voorwaarden en juridische acties :)
Ik ga ervan uit, dat wanneer men op dat niveau een contract opstelt over leveringen, er waarborgen gevraagd worden om die leveringen te verzekeren, ondanks dat men minder betaalt voor een vaccin.

Bon, nog anderhalve maand en het Johnson vaccin wordt beschikbaar. Benieuwd of de EU daarmee de achterstand ongedaan kan maken. Ja, ze staan momenteel wat achter. But slow and steady wins the race...
 
Ik verwijs weer naar mijn punt over contractuele voorwaarden en juridische acties :)
Ik ga ervan uit, dat wanneer men op dat niveau een contract opstelt over leveringen, er waarborgen gevraagd worden om die leveringen te verzekeren, ondanks dat men minder betaalt voor een vaccin.
Soms, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat bvb Astrazenica hier heel zware waarborgen gaat tekenen op een moment dat de productie nog op poten moest worden gezet. Logistieke problemen en het niet behalen van termijnen zijn redelijk waarschijnlijk in zo'n situaties. Veel kans dat het enige wat de EU kan doen het contract opzeggen is als er na een bepaalde termijn nog niet geleverd is.
 
Hoe bedoel je? Wie doet juist gouden zaken? Heb je daar een artikel van? Ben wel benieuwd. Ja hun vaccinatiestrategie loopt goed, maar hoe gaat het eigenlijk met de rest van de UK economy. De online handel is toch ook serieus geminderd van en naar EU. Export naar Noord Ierland en Ierland is ook dramatisch gedaald. Wie doet gouden zaken?
Cijfers van de Britse Food and Drink federation zijn zonet bekend gemaakt en die kleuren bloedrood.

 
Het is vooral erg grappig om de reacties op die tweet te lezen. Zoveel leuke fijne Britse humor.
 
Het is stil geworden hier.

Noord-Ierland heeft nu al 6 dagen rellen achter de rug. Waarschijnlijk gaan er nog bijkomen.
Loyalisten die het niet eens zijn met de brexit in de zin dat ze vinden dat er een grens moet komen tussen Noord-Ierland en Ierland. Iets dat expliciet GFA zou ondermijnen en de VS ook al zei dat het niet kon.

Corona heeft het een beetje onderdrukt maar de frustraties komen toch uit.
 
Het is stil geworden hier.

Noord-Ierland heeft nu al 6 dagen rellen achter de rug. Waarschijnlijk gaan er nog bijkomen.
Loyalisten die het niet eens zijn met de brexit in de zin dat ze vinden dat er een grens moet komen tussen Noord-Ierland en Ierland. Iets dat expliciet GFA zou ondermijnen en de VS ook al zei dat het niet kon.

Corona heeft het een beetje onderdrukt maar de frustraties komen toch uit.
Veel unionisten in Noord-Ierland zijn pissed, enerzijds terecht (mes in de rug) maar anderzijds kan je weinig anders verwachten als je in bed duikt met Boris Johnson. Eigen schuld voor de DUP en het enige dat ze bereikt hebben is meer steun voor reünificatie.
 
Ik vroeg mij eens af of er al cijfers waren hoe de Britse economie het doet, en blijkbaar zijn de verwachtingen voor de financiële sector in Londen ook niet geweldig:

Kort gezegd zijn er wat meer bedrijven en jobs dan verwacht verhuisd naar het buitenland, en zijn er minder nieuwe bedrijven gevestigd in Londen. Men verwacht dat dit effect nog gaat blijven aanhouden, en dat Londen steeds minder uitgesproken het financiële centrum blijft.

In verband met de cijfers over de export zou ik nog voorzichtig zijn, men had verwacht dat januari desastreus zou zijn omdat bedrijven zouden wachten met bepaalde producten te exporteren tot er duidelijkheid is, en de procedures meer gestroomlijnd zijn. Hoewel ik dat effect minder zou verwachten bij voedsel.

In alle cijfers moet je overigens rekening houden met COVID. Dat duwt de cijfers natuurlijk ook wat in het rood, dus de invloed van de Brexit zal beperkter zijn dan veel cijfers doen uitschijnen.

Ik wil overigens ook eens cijfers van Europa zien. Ik verwacht dat de Brexit ook voor Europa geen goede zaak is, al zal de impact volgens mij veel beperkter zijn.
 
Straffe overwinning van de SNP in Schotland, halen 64 zitjes en nipt geen absolute meerderheid (1 tekort). Het Schotse parlement telt nu 72 pro-onafhankelijkheid zitjes (SNP + Groen) en 57 pro-union zitjes. Sterk mandaat voor een nieuw referendum dus.
 
Nog enkele reportages over wat er aan het gebeuren is in UK

Zowel de fruitteeltsector als de transportsector* in zware moeilijkheden. En wel voor een simpele reden: er is geen volk om het werk te doen. Dat soort ondankbare jobs werden uitgevoerd door Oost-Europeanen, maar die mogen het land niet meer binnen sinds 1 juli.
En Britten willen de job niet uitoefenen.
De verdeling van voedsel blijft op dit ogenblik moeilijk, en dat gaat nog even zo blijven. En de fruitsector gaat ervan uit dat steeds meer fruit zal geïmporteerd worden, wegens gebrek aan plukkers...

Dus voor alle populisten onder ons: die migranten nemen niet onze jobs af, die doen de jobs die we zelf blijkbaar niet willen doen.

Dat transportprobleem* hebben we ook in West-Europa, het wordt moeilijker om voldoende vrachtwagenchauffeurs te vinden. Ik kan me best voorstellen dat dat dan in de UK voor heel grote problemen zorgt
 
Nog enkele reportages over wat er aan het gebeuren is in UK

Zowel de fruitteeltsector als de transportsector* in zware moeilijkheden. En wel voor een simpele reden: er is geen volk om het werk te doen. Dat soort ondankbare jobs werden uitgevoerd door Oost-Europeanen, maar die mogen het land niet meer binnen sinds 1 juli.
En Britten willen de job niet uitoefenen.
De verdeling van voedsel blijft op dit ogenblik moeilijk, en dat gaat nog even zo blijven. En de fruitsector gaat ervan uit dat steeds meer fruit zal geïmporteerd worden, wegens gebrek aan plukkers...

Dus voor alle populisten onder ons: die migranten nemen niet onze jobs af, die doen de jobs die we zelf blijkbaar niet willen doen.

Dat transportprobleem* hebben we ook in West-Europa, het wordt moeilijker om voldoende vrachtwagenchauffeurs te vinden. Ik kan me best voorstellen dat dat dan in de UK voor heel grote problemen zorgt
Die problematiek is wel iets wat we zelf gecreëerd hebben met altijd maar weer neerbuigend te doen naar fysieke arbeid. En dan doel ik niet op iemand persoonlijk maar op hoe men maatschappelijk naar die zaken kijkt.
 
Nog enkele reportages over wat er aan het gebeuren is in UK

Zowel de fruitteeltsector als de transportsector* in zware moeilijkheden. En wel voor een simpele reden: er is geen volk om het werk te doen. Dat soort ondankbare jobs werden uitgevoerd door Oost-Europeanen, maar die mogen het land niet meer binnen sinds 1 juli.
En Britten willen de job niet uitoefenen.
De verdeling van voedsel blijft op dit ogenblik moeilijk, en dat gaat nog even zo blijven. En de fruitsector gaat ervan uit dat steeds meer fruit zal geïmporteerd worden, wegens gebrek aan plukkers...

Dus voor alle populisten onder ons: die migranten nemen niet onze jobs af, die doen de jobs die we zelf blijkbaar niet willen doen.

Dat transportprobleem* hebben we ook in West-Europa, het wordt moeilijker om voldoende vrachtwagenchauffeurs te vinden. Ik kan me best voorstellen dat dat dan in de UK voor heel grote problemen zorgt
Ergens toch wel medelijden met al deze mensen die zich aan de Brexit propaganda hebben laten vangen. Visserijen, transportbedrijven, jongeren, expats, de fruitteelt, ... stuk voor stuk in de steek gelaten door politiek en media. Echt een democratie onwaardig en de huidige regering gaat vrolijk voort in dezelfde richting van desinformatie.
 
Ergens toch wel medelijden met al deze mensen die zich aan de Brexit propaganda hebben laten vangen. Visserijen, transportbedrijven, jongeren, expats, de fruitteelt, ... stuk voor stuk in de steek gelaten door politiek en media. Echt een democratie onwaardig en de huidige regering gaat vrolijk voort in dezelfde richting van desinformatie.
Het is gewoon zorgwekkend, die evolutie van een media die gewoon aan desinformatie doet. In B blijkt dat nog geen probleem te zijn, in het VK en de USA dus wel...
 
Die problematiek is wel iets wat we zelf gecreëerd hebben met altijd maar weer neerbuigend te doen naar fysieke arbeid. En dan doel ik niet op iemand persoonlijk maar op hoe men maatschappelijk naar die zaken kijkt.
Tegenwoordig ben je als arbeider gesjareld , een diepe schande is dat . Geen beetje respect nog voor de gewone arbeidersklasse
 
Moesten ze een loon betalen waarvan een mens kan leven dan had hij wel nog werknemers. Ik heb er echt nul medeleiden mee.
Ze moeten hun tarieven maar wat naar boven schroeven en de kost doorschuiven.
 
De opmerking "they are taking our jobs" is altijd al fout geweest, maar de oplossing daarvoor moet daarom niet zijn om meer migratie toe te laten, tenminste niet zolang je nog zelf als land een groot aantal werklozen en/of (zoals ook in België) een groot deel niet-actieve bevolking hebt.
Oplossingen zijn zoals nestorius zegt het herwaarderen van fysieke arbeid in jobs waar nu misschien op neergekeken wordt, maar dan vooral ook in termen van loon.

Nu goed, ik vind migratie binnen de Europese Unie sowieso niet problematisch, en gelukkig zitten wij wel nog in de EU. Enige wat ik fout vind is de vele systemen waarmee Oost-Europese arbeiders/vrachtwagenchauffeurs naar hier worden gehaald aan Oost-Europese lonen. Kom je hier werken? Dan is het aan de voorwaarden en het loon van hier, zodat mensen van hier ook zonder schrik of schroom voor een job als vrachtwagenchauffeur kunnen kiezen zonder armoede te lijden. Het voordeel dat er dan misschien nog altijd meer Oost-Europeanen zijn die liever als vrachtwagenchauffeur 'willen' werken kan dan nog via marktwerking spelen.

De werkgevers van die vrachtwagenchauffeurs moeten dan maar wat minder winst maken (want laten we wel wezen, logistieke bedrijven maken wel degelijk winst) en/of een deel van de kost doorschuiven.
 
Tegenwoordig ben je als arbeider gesjareld , een diepe schande is dat . Geen beetje respect nog voor de gewone arbeidersklasse
Gesjareld zou ik niet zeggen, imo zijn er genoeg arbeiders die goed hun pre verdienen maar je kan niet zeggen dat dat soort arbeid overgewaardeerd wordt, men het nodige respect ervoor heeft of mensen aanmoedigt om toch maar een fysieke job te ambiëren
 
Terug
Bovenaan