Bikeporn - Post hier je pics!

Door een speling van het lot ga ik toch (de helft) van de BeMC meerijden volgende week.
Compleet uit vorm, minstens 8 kilo zwaarder dan normaal en ik gok nog geen 200km op de MTB dit jaar.

Maar aan de fiets zal het niet liggen.



Whats-App-Image-2022-05-13-at-2-19-06-PM.jpg



Canyon Lux CF SL 6.0 (de goedkoopste)

Upgrades:
- DTSwiss X1900 wielen met HG body (2030gr, fucking liars) naar zelfbouw china carbon 30mm ID met Microspline (1391gr.)
- NX cassette => SLX 10/51
- NX gripshifter => XT
- Canyon post => Pro Koryak 150mm dropper
- ESI grips
- Maxxis Ardent Race 2.2 (horrorband) => Pirelli scorpion 2.4

kleine dingen, totaalgewicht is ongeveer hetzelfde gebleven :)

EDIT: "poeperman, hoe hou jij jouw ketting en cassette zo proper? Zijn die nieuw?"

==> cyclowax! vraag naar een referral code via DM!
 
Laatst bewerkt:
Door een speling van het lot ga ik toch (de helft) van de BeMC meerijden volgende week.
Compleet uit vorm, minstens 8 kilo zwaarder dan normaal en ik gok nog geen 200km op de MTB dit jaar.

Maar aan de fiets zal het niet liggen.



Whats-App-Image-2022-05-13-at-2-19-06-PM.jpg



Canyon Lux CF SL 6.0 (de goedkoopste)

Upgrades:
- DTSwiss X1900 wielen met HG body (2030gr, fucking liars) naar zelfbouw china carbon 30mm ID met Microspline (1391gr.)
- NX cassette => SLX 10/51
- NX gripshifter => XT
- Canyon post => Pro Koryak 150mm dropper
- ESI grips
- Maxxis Ardent Race 2.2 (horrorband) => Pirelli scorpion 2.4

kleine dingen, totaalgewicht is ongeveer hetzelfde gebleven :)

EDIT: "poeperman, hoe hou jij jouw ketting en cassette zo proper? Zijn die nieuw?"

==> cyclowax! vraag naar een referral code via DM!
Netjes!
Is er een wezenlijk verschil vs. gewone drip wax lubes (zoals bv. squirt)?
 
Netjes!
Is er een wezenlijk verschil vs. gewone drip wax lubes (zoals bv. squirt)?
‘T is meer werk :)

Maar het blijft ook veel langer goed (zeker in de regen - een kaars smelt ook niet weg door water) en blijft ook wel nog een pak properder. Het gaat ook echt elk “gaatje” vullen met wax, waar je met een drip lube toch goed moet opletten.
 
‘T is meer werk :)

Maar het blijft ook veel langer goed (zeker in de regen - een kaars smelt ook niet weg door water) en blijft ook wel nog een pak properder. Het gaat ook echt elk “gaatje” vullen met wax, waar je met een drip lube toch goed moet opletten.
Ik zie op hun site dat je na een natte rit telkens opnieuw zou moeten waxen. Na 300km in droge condities. Heb jij zicht op de frequentie waarmee je telkens waxt?
 
Ik zie op hun site dat je na een natte rit telkens opnieuw zou moeten waxen. Na 300km in droge condities. Heb jij zicht op de frequentie waarmee je telkens waxt?
Hun idee was eigenlijk 400km, maar vanuit de usergroep werd 300 wel gezien als aanbevolen. Voor mij geldt dat ook, inclusief occasionele motregenritjes.

Als het echt giet dan blijft het er wel opzitten, maar wax ik toch opnieuw. Vaak hangt er dan ook veel roadspray op en is het het goeie moment om hem eens wat grondiger af te spoelen en opnieuw te beginnen.
 
Door een speling van het lot ga ik toch (de helft) van de BeMC meerijden volgende week.
Compleet uit vorm, minstens 8 kilo zwaarder dan normaal en ik gok nog geen 200km op de MTB dit jaar.

Maar aan de fiets zal het niet liggen.

EDIT: "poeperman, hoe hou jij jouw ketting en cassette zo proper? Zijn die nieuw?"

==> cyclowax! vraag naar een referral code via DM!
.
 
Als ik zie hoe dicht sommige gravelbikes bij een roadfiets aanleunen en hoe breed inzetbaar ze zijn dan zou ik net denken dat ze nog meer het straatbeeld gaan domineren.

Zeker als je niet woest gaat klimmen of echt elke km/h nodig hebt is een gravel wel een goeie keuze.
Ja doordat ze zwaarder zijn en dikkere banden hebben rijden ze minder snel. Maar of je 30 of 28km/h rijdt als je alleen bent? Who cares? Je kan op beide uw tempo van 250w gewoon perfect trappen. En je hebt het grote voordeel dat je eens een onverhard padje kan meepakken.
"250W perfect trappen"
Haleluja, ik moet nog veel km's malen eer ik 250W gedurende een langere periode kan trappen zalle :D

Hierbij mijn relatief oude racer. Een trek Domane:
 
@Niklas
Staat nog volledig standaard zo te zien. Zelfs nog originele banden :p

Prachtige fiets zo een orca, zeker in die kleur! Super keuze gemaakt!
 
@Niklas
Staat nog volledig standaard zo te zien. Zelfs nog originele banden :p

Zeker!
De goede banden onder mijn vorige fiets zijn mee vertrokken met de nieuwe eigenaar. De Vittoria's vervangen terwijl nog onvoldoende versleten zijn, vind ik iets te zot. Maja, altijd iets nieuws om naar uit te kijken!
 
Terug
Bovenaan