Bikeporn - Post hier je pics!

Puur voor de prijs moet je geen Pinarello kopen, dat is een feit. Al is het verschil met veel andere merken er de laatste jaren toch wel kleiner op geworden. Kijk eens naar een Scott Addict, 6,5k. Trek Madone, 7,1k. Specialized Tarmac 7,7k. Die prijzen zijn er ook niet bepaald naast.

Ik heb via kameraden of via via met alle bovenstaande fietsen gereden, die Pinarello reed by far het beste. Wat voor mij het beste is hoeft dat voor een ander uiteraard niet te zijn.

Wat heeft meegespeeld is dat die nieuwe 12sp groep net uit is, was het nu nog 11sp had ik geen nieuwe fiets gekocht. En dat je realistisch moet zijn naar modeljaar 2023 en verder. Een kameraad kocht in 2021 de RC15. Toen aan 5,7k, dit jaar kost die 6,5k. De kans dat die Addict volgend jaar nog sub 7k verkocht wordt acht ik heel erg klein. Binnen dit en 2 jaar kost elke di2 fiets met carbon wielen +7k. (buiten een Canyon ofzo)

Als hij 'maar' 7k heeft gekost vind ik het niet eens zo duur, dacht dat Pinarello's nog een prijsklasse hoger zaten.
Je ziet ook gewoon dat het een fiets zonder compromissen is, vind hem echt geslaagd.
Ik zit in dezelfde prijsklasse maar geen custom build en daar liggen dan 35mm diepe wielen op. Ik kan niets aanmerken over rijkwaliteit, maar visueel toch weer nét niet dat... En ik krijg het mezelf niet verantwoord om daar nog eens 1k+ tegen een nieuwe wielset te smijten 'omdat het wat schoner is' :crazy:

Is die bluetooth nu standaard? Mijn vorige fiets was dura ace di2 en daar moest je nog apart een bluetooth module bijkopen
 
Je maakt je fiets ook zo duur als je wil he, dura ace en duurste wielset en de prijs loopt zeer snel op
 
Een tijdje geleden skinwall banden op mijn Emonda SL6 gestoken, wat een verschil :love2:

loaqnGm.jpg
 
Als hij 'maar' 7k heeft gekost vind ik het niet eens zo duur, dacht dat Pinarello's nog een prijsklasse hoger zaten.
Je ziet ook gewoon dat het een fiets zonder compromissen is, vind hem echt geslaagd.
Ik zit in dezelfde prijsklasse maar geen custom build en daar liggen dan 35mm diepe wielen op. Ik kan niets aanmerken over rijkwaliteit, maar visueel toch weer nét niet dat... En ik krijg het mezelf niet verantwoord om daar nog eens 1k+ tegen een nieuwe wielset te smijten 'omdat het wat schoner is' :crazy:

Is die bluetooth nu standaard? Mijn vorige fiets was dura ace di2 en daar moest je nog apart een bluetooth module bijkopen
Naar welke fiets zit je dan te kijken?

Pinarello heeft verschillende modellen in hun gamma natuurlijk. Je hebt ook de dogma F die over de toonbank gaat voor 14k. Dan heb je het beste wat pinarello te bieden heeft.
 
Laatst bewerkt:
Naar welke fiets zit je dan te kijken?

Pinarello heeft verschillende modellen in hun Hamme natuurlijk. Je hebt ook de dogma F die over de toonbank gaat voor 14k. Dan heb je het beste wat pinarello te bieden heeft.

Geen, het is zoals ik zeg. Ik dacht dat pinarello duurder was, puur buikgevoel.
Of dat dan een prince of een dogma is, ik zou het verschil zelfs niet weten :shy:
 
1WU7A5P.jpg

The Grizl reached it ultimate iteration, for now. Een tractor van een gravelbike verdient tractorbanden. 700x50C WTB Venture50 banden. Perfect voor het meer rulle en losse grut, daar waar je wegzinkt met zelfs 45mm banden.

Canyon Grizl CF SL 7 "Olive Sky", size L (beperkte kleurstelling voor de eerste batches van de Grizl)
Zipp 303S 45mm wielen met MT-800 rotors, WTB Venture50 banden.
Canyon S14 seatpost
100mm stem ipv 90mm.
 
Het is de bitcoin cycle, nog ff volhouden en je hoort er over enkele jaren niks meer van.
Als ik zie hoe dicht sommige gravelbikes bij een roadfiets aanleunen en hoe breed inzetbaar ze zijn dan zou ik net denken dat ze nog meer het straatbeeld gaan domineren.

Zeker als je niet woest gaat klimmen of echt elke km/h nodig hebt is een gravel wel een goeie keuze.
Ja doordat ze zwaarder zijn en dikkere banden hebben rijden ze minder snel. Maar of je 30 of 28km/h rijdt als je alleen bent? Who cares? Je kan op beide uw tempo van 250w gewoon perfect trappen. En je hebt het grote voordeel dat je eens een onverhard padje kan meepakken.
 
Uitmaken qua tempo niet. Maar een koersfiets waar je zonder veel moeite 30 gemiddeld mee rijdt en eens een stuk wind mee 35 a 40. Dat is toch een heel ander gevoel qua snelheid.

Pak nu de Demer. Daar kan ik met een gravel aan de andere kant gaan rijden. Woehoe? Tussen de wandelaars en loslopende honden. Dan blijf ik ook gewoon liever aan de kant met asfalt.
 
Uitmaken qua tempo niet. Maar een koersfiets waar je zonder veel moeite 30 gemiddeld mee rijdt en eens een stuk wind mee 35 a 40. Dat is toch een heel ander gevoel qua snelheid.

Pak nu de Demer. Daar kan ik met een gravel aan de andere kant gaan rijden. Woehoe? Tussen de wandelaars en loslopende honden. Dan blijf ik ook gewoon liever aan de kant met asfalt.
Is gewoon een totaal andere manier van fietsen. Met de koersfiets is er niet veel genieten aan bij mij maar meer echt trainen.

Met de gravel kan ik echt wel van mijn ritjes genieten, dan ben ik niet zo bezig met gemiddeldes en cijfertjes. Is echt wel een heel toffe afwisseling. En vooral voor W-W, als je eens wat wil spelen tijdens het naar huis rijden kun je dat.

Mijn gravelbike was bij de fm voor een paar dagen en nu is mijn koersfiets daar al een week en ik had veel meer gemis van mijn gravelbike.
 
Terug
Bovenaan