Puur voor de prijs moet je geen Pinarello kopen, dat is een feit. Al is het verschil met veel andere merken er de laatste jaren toch wel kleiner op geworden. Kijk eens naar een Scott Addict, 6,5k. Trek Madone, 7,1k. Specialized Tarmac 7,7k. Die prijzen zijn er ook niet bepaald naast.
Ik heb via kameraden of via via met alle bovenstaande fietsen gereden, die Pinarello reed by far het beste. Wat voor mij het beste is hoeft dat voor een ander uiteraard niet te zijn.
Wat heeft meegespeeld is dat die nieuwe 12sp groep net uit is, was het nu nog 11sp had ik geen nieuwe fiets gekocht. En dat je realistisch moet zijn naar modeljaar 2023 en verder. Een kameraad kocht in 2021 de RC15. Toen aan 5,7k, dit jaar kost die 6,5k. De kans dat die Addict volgend jaar nog sub 7k verkocht wordt acht ik heel erg klein. Binnen dit en 2 jaar kost elke di2 fiets met carbon wielen +7k. (buiten een Canyon ofzo)
Als hij 'maar' 7k heeft gekost vind ik het niet eens zo duur, dacht dat Pinarello's nog een prijsklasse hoger zaten.
Je ziet ook gewoon dat het een fiets zonder compromissen is, vind hem echt geslaagd.
Ik zit in dezelfde prijsklasse maar geen custom build en daar liggen dan 35mm diepe wielen op. Ik kan niets aanmerken over rijkwaliteit, maar visueel toch weer nét niet dat... En ik krijg het mezelf niet verantwoord om daar nog eens 1k+ tegen een nieuwe wielset te smijten 'omdat het wat schoner is'
Is die bluetooth nu standaard? Mijn vorige fiets was dura ace di2 en daar moest je nog apart een bluetooth module bijkopen