Bikeporn - Post hier je pics!

Whats-App-Image-2022-03-04-at-18-56-26.jpg

Mijn bolide ze, tape op voorvork is voor transponder waod/edh. En tape op zadelpen voor zakje als ik train :)

Knap ding! Deze voormiddag toevallig de brug over de Nete overgereden (Lijn Boom-Duffel ergens rond Rumst)? Heb zoiets zien passeren
 
'k heb de mijne ook terug in zomermodus gezet :) Morgen nog eens laten nakijken bij de fietsenmaker, nieuwe bandjes erop en dan 't is in orde om mijn eerste koersjes te rijden. Hopelijk ben ik even goed in orde :unsure:
Rij je al lang competitie met waod e.d. @Avalius ? Ben van plan binnenkort (eind maart, midden april) voor het eerst eens te komen meedoen. Ik ken wel al wat volk dat meerijdt, maar nuttige do's and dont's zijn zeker welkom!
Belachelijk coole fiets trouwens, ik heb het wel wat voor kleur, maar zo all black is toch ook wel zalig om te zien!

VUm9Lf6.jpg
 
'k heb de mijne ook terug in zomermodus gezet :) Morgen nog eens laten nakijken bij de fietsenmaker, nieuwe bandjes erop en dan 't is in orde om mijn eerste koersjes te rijden. Hopelijk ben ik even goed in orde :unsure:
Rij je al lang competitie met waod e.d. @Avalius ? Ben van plan binnenkort (eind maart, midden april) voor het eerst eens te komen meedoen. Ik ken wel al wat volk dat meerijdt, maar nuttige do's and dont's zijn zeker welkom!
Belachelijk coole fiets trouwens, ik heb het wel wat voor kleur, maar zo all black is toch ook wel zalig om te zien!

VUm9Lf6.jpg
Alletwee bij de A categorie? Ik zou dit jaar ook graag terug wat koersen rijden. Voor corona vooral met triatlon bezig geweest na daarvoor jaren gekoerst te hebben. Wie weet staan we samen alledrie eens aan de start. Ik dacht zaterdag eens te starten in Kallo maar blijkbaar zou deze afgelast zijn (?)
 
Alletwee bij de A categorie? Ik zou dit jaar ook graag terug wat koersen rijden. Voor corona vooral met triatlon bezig geweest na daarvoor jaren gekoerst te hebben. Wie weet staan we samen alledrie eens aan de start. Ik dacht zaterdag eens te starten in Kallo maar blijkbaar zou deze afgelast zijn (?)
Ja, Cat A / Elite3 :) Kallo is inderdaad verzet van 12/03 naar 27/03 (misschien dat ik daar een eerste keer rij), zal het hier zeker laten weten dan en/of pm sturen.
 
2-3 jaar dat ik competite rij, Elite 3/A bij nevenbonden. Probeer er hier en daar wat ezc mee te doen.
De fiets helaas pas ontdekt toen ik 27 was. Ben er nu 35, ma koersen is echt plezant :)
Zal vooral OVWF en EDH zijn dit jaar.

@picasso123 laat zeker eens weten hoe de eerste keer ging, ni van wakker liggen alst ni meteen loopt zoals je wil
Mijn eerste koersen liet ik mij wegdrummen en mocht onnodig veel watts in de achtervolging stampen ;-)
 
2-3 jaar dat ik competite rij, Elite 3/A bij nevenbonden. Probeer er hier en daar wat ezc mee te doen.
De fiets helaas pas ontdekt toen ik 27 was. Ben er nu 35, ma koersen is echt plezant :)
Zal vooral OVWF en EDH zijn dit jaar.

@picasso123 laat zeker eens weten hoe de eerste keer ging, ni van wakker liggen alst ni meteen loopt zoals je wil
Mijn eerste koersen liet ik mij wegdrummen en mocht onnodig veel watts in de achtervolging stampen ;-)
Wat zijn zo de wattages (en afstanden) die je daar gemiddeld trapt? Kriebelt hier soms ook om wat op te pikken, als jonge gast wel nog wat koersen gereden, maar dan heel lang stil gelegen.
 
Wat zijn zo de wattages (en afstanden) die je daar gemiddeld trapt? Kriebelt hier soms ook om wat op te pikken, als jonge gast wel nog wat koersen gereden, maar dan heel lang stil gelegen.
Hoh hangt af van persoon tot persoon hé. Ik zelf weeg 68-69kg en vorige jaar koers gewonnen met 311w normalized goeie 280 avg.
Ik kan een koers uitrijden met 190w avg als ik goed positioneer als het niet te hard gaat.
Loste in het begin met 260-270w avg.. het is vooral het optrekken na de bochten en leren positie houden. Als je vroeger koerste dan kan je bij de nevenbonden wel mee hoor.
 
Vorige zomer heb ik een Pinarello kunnen testen en aardig van mijn sokken geblazen hoe goed die reed. Fiets vanaf frameset volledig opgebouwd naar mijn goesting. Rijdt écht onwaarschijnlijk goed 😍.

Pinarello Prince - Ultegra di2 12sp, Dt swiss Erc 1400 wielen, Conti Gp 5000 tubeless.

Polish-20220411-163957495.jpg
 
Vorige zomer heb ik een Pinarello kunnen testen en aardig van mijn sokken geblazen hoe goed die reed. Fiets vanaf frameset volledig opgebouwd naar mijn goesting. Rijdt écht onwaarschijnlijk goed 😍.

Pinarello Prince - Ultegra di2 12sp, Dt swiss Erc 1400 wielen, Conti Gp 5000 tubeless.
Zo een prince is vooral veel geld voor een fiets in feite.
Toen ik aan het kijken was ook een full black prince bekeken, en ik moet zeggen dat was de minste die ik bekeken heb. Qua rijeigenschappen en qua afmontage dan.
De fiets die je daar hebt is eentje van 7k+ eh :p

Tuurlijk wel een super mooie fiets!
Ik hoop dat je de bijhorend bierbuik ook bezit ;)
 
Puur voor de prijs moet je geen Pinarello kopen, dat is een feit. Al is het verschil met veel andere merken er de laatste jaren toch wel kleiner op geworden. Kijk eens naar een Scott Addict, 6,5k. Trek Madone, 7,1k. Specialized Tarmac 7,7k. Die prijzen zijn er ook niet bepaald naast.

Ik heb via kameraden of via via met alle bovenstaande fietsen gereden, die Pinarello reed by far het beste. Wat voor mij het beste is hoeft dat voor een ander uiteraard niet te zijn.

Wat heeft meegespeeld is dat die nieuwe 12sp groep net uit is, was het nu nog 11sp had ik geen nieuwe fiets gekocht. En dat je realistisch moet zijn naar modeljaar 2023 en verder. Een kameraad kocht in 2021 de RC15. Toen aan 5,7k, dit jaar kost die 6,5k. De kans dat die Addict volgend jaar nog sub 7k verkocht wordt acht ik heel erg klein. Binnen dit en 2 jaar kost elke di2 fiets met carbon wielen +7k. (buiten een Canyon ofzo)
 
Op dat vlak is scott nog bij de goedkopere in feite :p
Daar krijg je nog het meeste waar voor je geld als je het bekijkt. Maar het staat buiten kijf dat de fietsen waanzinnig duur zijn geworden.
Maar hoe waanzinnig goed is het materiaal wel niet geworden. Zo een ultegra 12sp groep dat is gewoon butter smooth!
Pinarello mag dan wel nog gekkers in zijn gamma hebben, dit is gewoon al een topfiets.

Alleen wel niet zeker wel zadel erop staat. Is precies wel een heel gebogen/ rond :O
 
Fizik Aliante R1 Open. Zo'n curved zadel is voor mensen die veel bewegen met hun bekken. Het voorste gedeelte zet je waterpas, dan komt de kromming wat omhoog te staan en kan je er tegen aan zitten. Geeft me veel meer stabiliteit als een vlak zadel.

Ik moet zeggen dat ik qua schakelen niet gek veel verschil merk vs 11sp. De voorderailleur gaat nog vlotter maar dat is het verschil tussen pijlsnel en bliksemsnel. Je di2 gewoon via bluetooth aan je Garmin kan koppelen is wel nice, ik heb nu op mijn Garmin staan op welk kroontje ik achteraan zit. Om de één of andere reden denkt mijn Sram AXS app dat het geen di2 is maar Sram :tongue: , zo krijg ik ook met mijn koersfiets van Sram zo'n rapportje hoe lang ik in welke versnelling heb gereden, hoe vaak ik heb geschakeld etc.

Als je er op je Garmin begint op te letten ben ik er nog meer van overtuigt dat 50/34 niet ideaal is voor mij. Nu rond Overijse ging het al goed bergaf, stevig bijtrappen tot 50 per uur en ik zat achteraan nog op mijn 13. En ik zie op mijn Sram app dat ik op mijn 50 ook veel op mijn 17 en 19 zit te rijden, net daar waar er een gat zit in de cassette. Aan 90rpm rij je met 50x17 ook al 34km/u, dat betekent dat 6 van je 12 kronen voor bergaf dienen. Ik rijd zeer weinig in groep dus kruissnelheden van +35km/u zijn nu niet zo standaard bij mij.
 
Fizik Aliante R1 Open. Zo'n curved zadel is voor mensen die veel bewegen met hun bekken. Het voorste gedeelte zet je waterpas, dan komt de kromming wat omhoog te staan en kan je er tegen aan zitten. Geeft me veel meer stabiliteit als een vlak zadel.

Ik moet zeggen dat ik qua schakelen niet gek veel verschil merk vs 11sp. De voorderailleur gaat nog vlotter maar dat is het verschil tussen pijlsnel en bliksemsnel. Je di2 gewoon via bluetooth aan je Garmin kan koppelen is wel nice, ik heb nu op mijn Garmin staan op welk kroontje ik achteraan zit. Om de één of andere reden denkt mijn Sram AXS app dat het geen di2 is maar Sram :tongue: , zo krijg ik ook met mijn koersfiets van Sram zo'n rapportje hoe lang ik in welke versnelling heb gereden, hoe vaak ik heb geschakeld etc.

Als je er op je Garmin begint op te letten ben ik er nog meer van overtuigt dat 50/34 niet ideaal is voor mij. Nu rond Overijse ging het al goed bergaf, stevig bijtrappen tot 50 per uur en ik zat achteraan nog op mijn 13. En ik zie op mijn Sram app dat ik op mijn 50 ook veel op mijn 17 en 19 zit te rijden, net daar waar er een gat zit in de cassette. Aan 90rpm rij je met 50x17 ook al 34km/u, dat betekent dat 6 van je 12 kronen voor bergaf dienen. Ik rijd zeer weinig in groep dus kruissnelheden van +35km/u zijn nu niet zo standaard bij mij.
50/34 is dan ook 11sp setup he :unsure:
 
Terug
Bovenaan