Biertopic!

Z3r0

Well-known member
Crowdfunder FE
Na het wijntopic moet er natuurlijk ook een biertopic zijn!

Weet iemand waar ik die nieuwe Rochefort kan vinden?
Bij ons in de winkel nog niet gezien.
 
Gewoon geluk hebben dat je hem eens ergens tegenkomt. Hier in de buurt nog in geen enkele winkel gezien. Ook bij Willems hadden ze hem nog niet. Mondjesmaat zullen er wel meer te vinden zijn denk ik. Voor mij is er geen haast bij :).
 
Hmz tempting :


Ik dacht dat de Colruyt die ook ging verkopen, maar blijkbaar is die overal uitverkocht :(
 
Rodenbach vintage, Rodenbach Grand Cru, Rodenbach Alexander
Oude Geuzes

🤤

Ben ook zo'n type dat altijd voor het plaatselijke ongekende bier gaat en zich graag laat verrassen. Minder fan van de donkere bieren, tenzij op een speciaal vat gerijpt, gin infuzed en van die toestanden.
 
Buiten een paar vaste waarden kijk ik niet meer speciaal uit naar van die vat gerijpte bieren. De zure/zuurdere bieren dronk ik vroeger ook wel wat meer. Maar meer dan tijdens aperitief eens een Rodenbach of in de zomer eens een Oude Geuze van Boon zit er ook niet meer in. Smaken evolueren over de jaren zeker.

Komende dagen weer tijd voor Stille Nacht 🤤.
 
Vorig weekend in de kleine Carrefour hier bij ons in Brasschaat paar flesjes van de Scheldebrouwerij meegenomen.

- Zeezuiper, tripel van 8° met lichte koriander smaak en fruit.
- Dulle Griet, dubbel 6° en kruidig
- Lamme Goedzak, fris blond biertje van 7°

En dan uit mss wel nostalgie naar 2019, paar fleskes Tank 7 gekocht. Vorig jaar met collega's paar zatte avonden beleefd op de Dageraadplaats in Antwerpen onder het motto : ni janke mor tanke... :unsure:
 
Mocht je deze eens drinken, lemme know? Klinkt wel interessant

Ik heb hem al veel gedronken maar vooral in de zomer eigenlijk, redelijk frisse citrus smaak. Zag hem toevallig staan in de Carrefour en gebeurt niet gauw dus direct meegepakt.

Ik zou durven vergelijken met de tripel hop Citra van Duvel.

Heeft ook al enkele prijzen (alsook andere bieren van de scheldebrouwerij) gewonnen op de World Beer Awards.
 
In 2018 2 bakken Orval gekocht. Nog 5 te gaan en mijn eerste bak is op.
Je merkt zo dat de smaak evolueert met ouder worden. Een Orval van 2 jaar is echt top!
 
Terug
Bovenaan