BG vs 2dehands.be

Gegroet

Normaal ga ik op zo een zaken niet in en laat ik het links liggen, maar tegenwoordig vraag ik me af welke drugs de verkopers op 2dehands.be gebruiken.
Wat betreft de verkoop en aankoop van hardware heb ik altijd geopteerd voor 9lives (pardon, beyondgaming), omdat de vraagprijzen op 2dehands.be gewoonweg absurd zijn. Ik ga hier vaak niet op in en laat het voor wat het is en ga gewoon naar BG als ik nieuwe hardware wil kopen. Maar recent ben ik op een zoekertje gevallen en vroeg me af of die personen in kwestie high zijn.


Pentium 4 met 512mb DDR1: €45. En de verkoper bleef aanhouden dat dit een normale prijs is en dat hij voor minder niet weg gaat.

Ligt het aan mij, of zijn die mensen in kwestie echt zwaar onder invloed?
 
Er zitten heuse clowns op zowat elke verkoopskanaal. Ik heb er genoeg gezien en ik block die gewoon. Gewoon geen tijd aan verspillen.
 
Diezelfde verkoper heeft ook een 25 jaar oude Packard Bell pc te koop staan voor 65€, dat was 25 jaar al geleden al brol :rofl:

Packard Bell Windows 98​

Packard Bell Club 1450 in uitzonderlijk goede staat!

AMD K6 450 MHz
128 MB SD-RAM
13 GB harde schijf
CD-ROM
Onboard VGA en sound
56k modem

Gloednieuwe knoopcalbatterij geplaatst. Melding "CMOS battery low" kan je dus negeren

Ik heb recent een tweedehandse i5 met 4GB DDR3 gekocht voor €50
Holy fucking shit man! €65! 't Is wel inclusief 56k modem :rofl:
:rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Het is wel zo dat op 2dehands nogal veel mensen zitten die van hardwareprijzen niks kennen en en er dus maar een cijfer op plakken.
Die mensen overtuigen dat ze veel teveel vragen is dan ook niet simpel want ja onderdelen die ze jaren geleden hebben gekocht aan die prijs zijn volgens hen nog evenveel of zelfs méér waard.
 
Het is wel zo dat op 2dehands nogal veel mensen zitten die van hardwareprijzen niks kennen en en er dus maar een cijfer op plakken.
Die mensen overtuigen dat ze veel teveel vragen is dan ook niet simpel want ja onderdelen die ze jaren geleden hebben gekocht aan die prijs zijn volgens hen nog evenveel of zelfs méér waard.
Het is waard wat een zot ervoor wil geven. Zolang je er geen probleem bij hebt dat het er nog ergens ligt.

En zoals bij alles, verandert die positie met de tijd. Degene die zoekt moet dan gewoon afwegen of hij die zot is. En indien niet volgende en beter.
 
Dat kost geld omdat dat retro is en moeilijk nog te vinden. Ni omdat dat "snel" zou zijn ofzo.
Een BMW 2001 rijdt ook beter dan een BMW van 1961 maar dat wil niet zeggen dat die laatste niet duurder kan zijn.

Ik kan me best voorstellen dat als er mensen zijn die nu 40 jaar zijn die in 1998 exact dezelfde packard bell hadden, dat die die wel eens willen aanschaffen en daar Windows 98 Need For Speed of whatever op willen spelen of hun oude CDROMs eens op willen uittesten. Dan is 65€ euro nog ca va. Mensen betalen meer voor een Super Nintendo van begin jaren 90.
Maar een BMW 2002 is dan weer wel retro...
 
Op 9Lives was het erg triest om iets te verkopen, daar was men pas content als de verkoper met een slecht gevoel zat en het item uit pure armoe met tegenzin verkocht. Dikwijls gezien met verkopers die hun hele systeem wilden verkopen, steevast kwam er dan het advies om losse onderdelen te verkopen "omdat dat meer zou opbrengen" , verkoper liep in de val, verkocht de beste stukken aan dikwijls nog een minimum prijs en bleef soms met de helft zitten. Veel zaken verkocht op 2dehands die ook op 9L stonden en aan gemiddeld 20% meer dan bij 9L geboden werd.
Op 2de hands kan je krijgen wat de zot er voor wil geven...als je te hoog inzet of teveel vraagt blijf je er mee zitten.
 
Terug
Bovenaan