BG-GB Two: Brabant Boogaloo

Welke dag past voor jou?

  • Zaterdag 24/9

    Stemmen: 3 21,4%
  • Zondag 25/9

    Stemmen: 2 14,3%
  • Zaterdag 1/10

    Stemmen: 4 28,6%
  • Zondag 2/10

    Stemmen: 4 28,6%
  • Zaterdag 8/10

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zondag 9/10

    Stemmen: 8 57,1%
  • Zaterdag 15/10

    Stemmen: 9 64,3%
  • Zondag 16/10

    Stemmen: 9 64,3%
  • Zaterdag 22/10

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zondag 23/10

    Stemmen: 6 42,9%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Mr.Fingers

Well-known member
Afgelopen weekend was de eerste BeyondGaming GravelBash in de achtertuin van Reverz en Poeperman, met een fraaie rit doorheen de zuidelijke kanten van het Meetjesland... en die groepsrit smaakte naar meer, dus bij deze komt er een tweede editie (bij voldoende interesse). "Verandering van landschap doet rijden", dus in plaats van Oost-Vlaanderen alweer te doorploegen (en chicken te spelen met een vrachtwagen die niet aan de kant wil gaan), trekken we nu naar het centrum van het land, om in de driehoek Leuven-Louvain-la-Neuve-Brussel de Dijlevallei wat onveilig te gaan maken.

Plaats van vertrek:
Tot hiertoe is dat aan 't Zoet Water in Oud-Heverlee. Veel restaurantjes/café's en parkeergelegenheid, en ook goed-ish bereikbaar met het openbaar vervoer (klein eindje aangenaam fietsen vanuit Leuven, vlakbij het station van Oud-Heverlee). Ook vlakbij is de Minnebron, een van de weinige bronnen in Vlaanderen waar je veilig (!!!) van kunt drinken en je drinkbussen kunt vullen.

De route
Een dubbele lus van 85+37km. De eerste grote lus gaat zuidwaarts richting Vieux-Sart, om vervolgens via Waver terug te gaan richting Oud-Heverlee. De aansluitende kleine lus (voor de dapperen onder ons) gaat in noord-westelijke richtingen door naar Bertem. In totaal zo'n 122km en 1420 hoogtemeters, waarvan 79.8km onverhard (kasseien worden meegerekend onder verhard, dus de hoeveelheid beton/asfalt gaat erg beperkt zijn). Die dubbele lus maakt het ook wat toegankelijker voor minder getrainde deelnemers, het is goed voor de moraal te weten dat je op 2/3e van de rit kunt afronden en een warme chocomelk gaan drinken. Op 50km rijden we door het centrum van Waver, een stadje waarvan ik wel durf aan te nemen dat er iets open gaat zijn voor de hongerigen/dorstigen onder ons.

Het gaat constant op een neer, waardoor je erg snel hoogtemeters maakt, echter zonder grote hoogteverschillen te overbruggen. Ik zou ik niet zijn als ik er niet een paar klimmetjes heb ingestoken om ervoor te zorgen dat je weet waarom je met een 30/34 of 40/42 versnellingsverhouding rondrijdt, maar dat zijn gewoon wat spielereien.

Wanneer
To be discussed. Ik dacht zelf aan een weekend ergens begin tot halverwege oktober (pakweg het interval tussen 24 september en 23 oktober), beetje afhankelijk van wat agendatechnisch mogelijk is, en ook wat van het weer. Het is daar het schoolvoorbeeld van een leemgrond, dus als het lang geregend heeft is het alsof je door behangerslijm aan het rijden bent. Dat is leuk voor eventjes, maar niet voor een volledige dag.

Wat valt er zoal te zien?

_h40ALpY1WaVXHXk_GGFkdRgasU0P8_ZWY03x7D3y_s-2048x858.jpg


oPkKXTusmosSAmPRa6k3XzCkqkO9m0I3UZuo3Jkxr2U-2048x1536.jpg


D6JQumNA1O_FDtLcWABG5cTKJ3a7V4kkEM3D829TAwU-2048x1536.jpg
 
Het laatste weekend van september en het eerste van oktober kan ik al zeker niet. De 3 middelste weekends van oktober kan ik in principe wel en zal ik er bij zijn (áls het één van die weekends wordt).

Dan heb ik 7 à 9 weken om wa bij te trainen (en wa kilo's te verliezen :unsure:) zodat ik de laatste 4 kilometer weer niet geparkeerd sta.
Tijd om het Gravel Grinder trainingsplan op te starten? :smurf:
 
We gaan het van tempo wel rond de 20-22kph gemiddeld houden, het is echt zo’n route die een uitnodiging is tot jezelf opblazen in het begin, en je dan langzaamaan sloopt.

Met een cyclocrosser zou het wel moeten kunnen als het niet te modderig ligt. Het is gewoon een relatief lange afstand om met een “zenuwachtige” fiets te rijden
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Het laatste weekend van september en het eerste van oktober kan ik al zeker niet. De 3 middelste weekends van oktober kan ik in principe wel en zal ik er bij zijn (áls het één van die weekends wordt).

Dan heb ik 7 à 9 weken om wa bij te trainen (en wa kilo's te verliezen :unsure:) zodat ik de laatste 4 kilometer weer niet geparkeerd sta.
Tijd om het Gravel Grinder trainingsplan op te starten? :smurf:
Ik weet niet wat jij van plan bent 😅
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Klinkt fijn en pijn!

Ik heb gisteren alle zaterdagen aangeduid die beschikbaar waren, op zondagen moet er nog gewerkt worden nadien dan, dat is minder fijn. 🥲
 
We gaan het van tempo wel rond de 20-22kph gemiddeld houden, het is echt zo’n route die een uitnodiging is tot jezelf opblazen in het begin, en je dan langzaamaan sloopt.

Met een cyclocrosser zou het wel moeten kunnen als het niet te modderig ligt. Het is gewoon een relatief lange afstand om met een “zenuwachtige” fiets te rijden
Als BMW rijder kent @poeperman alles van zenuwachtig rijgedrag :coolbrows:
Ik weet niet wat jij van plan bent 😅
Jij was al lang naar huis toen ik op de laatste 2 brugjes in Landegem volledig geparkeerd stond... :tongue:
Niet vergeten ontbijten en wat meer drinken zal ook wel al een eind helpen. Ik stond na die rit van zaterdag 2kg lichter dan 's morgens en dat was ná een recup shake (en een recup biertje :unsure: )
 
Als BMW rijder kent @poeperman alles van zenuwachtig rijgedrag :coolbrows:

Jij was al lang naar huis toen ik op de laatste 2 brugjes in Landegem volledig geparkeerd stond... :tongue:
Niet vergeten ontbijten en wat meer drinken zal ook wel al een eind helpen. Ik stond na die rit van zaterdag 2kg lichter dan 's morgens en dat was ná een recup shake (en een recup biertje :unsure: )
Een fietstrainingsplan kan daar zeker bij helpen, hoe Grinder daarbij helpt is me niet geheel duidelijk ;)
 
Terug
Bovenaan