Podcast BeyondGaming Podcast | Aflevering 6 | Karel-Jan speelde God of War: Ragnarök uit en deelt zijn bevindingen

Zondag, tijd dus voor een nieuwe aflevering van onze podcast.

In deze podcast hebben onze hosts @Mrpoelie en @Mr_Po0L het genoegen om @Karel-Jan aan de spreekwoordelijke tafel te hebben. Samen nemen zij het gamenieuws van de voorbije week onder de loep en kijken ze welke releases er op stapel staan.

De aflevering kan je hieronder terugvinden, alsook via ons YouTube kanaal (vergeet niet te abonneren :fingerguns:):



Leuke ideeën, tips of wil je zelf eens meedoen aan de podcast? Mail dan naar [email protected]
Vergeet ook geen beoordeling achter te laten op onze website.
 
Ik heb blijkbaar een controversiële mening dat ik Bioshock Infinite de beste van de trilogie vind. Via Spotify kunnen jullie stemmen op de poll! Benieuwd naar de uitslag 😬 #teaminfinite
 
Laatst bewerkt:
Ik ben speciaal voor u de podcast gaan luisteren @Karel-Jan, en ik sta achter u over Infinite. De OG zal wel meer geliefd zijn, maar het is ook niet ZO een controversiële mening hoor.
Het verhalend en emotioneel aspect van Infinite overstijgt gewoon al zijn (grote) tekortkomingen, zoals best wel domme gameplay.
Maar de echte ster is de DLC, Burial at Sea. Die combineert het betere Infinite verhaal met de superieure Bioshock 1 gameplay, zet het terug in Rapture en voegt nog wat toe. Resultaat is een korte condensed game... 1 van mijn beste game-ervaringen ooit.

Ik heb mijn liefde voor Infinite al meermaals verkondigd:
  • Bioshock Infinite: Burial at Sea: Beste story-driven game ... De manier waarop Infinite een verhaal weeft, en u als speler betrekt is verhalende kunst! Bioshock 1 had de betere gameplay en een heel goed, maar te nutteloos lang uitgerokken verhaal. Infinite had het betere verhaal, maar saaie gameplay. Beide hadden enorm goed level design & sfeer. Burial At Sea combineert de beste elementen van de 2. Wie het nog niet gespeeld heeft, dikke aanrader.
    Runner-up: Portal 1 & 2, Braid, The Stanley Parable, Deus Ex.

Bioshock Infinite indeed


:eek2:
Zelfs ondanks dat ik enorm veel kritiek had op de gameplay (sucks, simplistisch, eigenlijk gewoon een rail shooter, Bioshock 1 gameplay was veel beter, boring & repetitive), vind ik Bioshock Infinite verplichte kost omwille van het verhalend aspect. Er is geen enkel spel dat u zo emotioneel kan betrekken, en zo een complex verhaal kan weven doorheen een game :love:. Bioshock Infinite categoriseer ik onder "games as art". Het is alleen jammer dat er ook sucky gameplay in zit :unsure:.

En voor de full experience, de Bioshock Infinite DLC Burial at Sea combineert het Infinite verhaal met de Bioshock 1 gameplay voor 1 van mijn beste game-ervaringen ooit.

Ik veronderstel dat ge bedoelt die down & dreary start in de lighthouse, om dan met de raket omhoog geknald te worden, en te eindigen in de praal en pracht van Columbia?

Om dan terug de kerker in gegooid te worden, om dan eindelijk ECHT de deur te kunnen openen:

Boy oh boy dat spel heeft zoveel kippenvel momenten :love:. Voor een 8 jaar oude game ziet dat spel er imo nog fantastisch uit.
Ik hoop eigenlijk dat ze Bioshock Infinite uitbrengen in VR ... ik denk dat ik dan spontaan klaar kom ...



Yeah Levine is een beetje nen idioot. Maar hij kan godverdomme wel games maken.
De gameplay van Infinite is indeed niet het sterkste punt. En ik kan niet uitleggen hoe jammer ik dat vind. Gameplay is normaal mijn stokpaardje. Slechte gameplay = slechte game.
Dus als ik Infite dan op mijn "best games ever" lijst zet ... it means something.

Maw ik wil maar zeggen: Speel het maar eens opnieuw. Bezie het als een geweldige interactieve film, en laat u onderdompelen.
En speel daarna de DLC en zie hoe het eigenlijk had moeten zijn :drool:.

Om nog niet te spreken over de inventieve, leuke EN plot-relevante manier dat er een hoop moderne songs zijn geïntegreerd in een 1910 setting:

(en nu ga ik stoppen want het doel van deze thread is niet mijn Bioshock liefde te verspreiden :p)
 
Ik ben speciaal voor u de podcast gaan luisteren @Karel-Jan, en ik sta achter u over Infinite. De OG zal wel meer geliefd zijn, maar het is ook niet ZO een controversiële mening hoor.
Het verhalend en emotioneel aspect van Infinite overstijgt gewoon al zijn (grote) tekortkomingen, zoals best wel domme gameplay.
Maar de echte ster is de DLC, Burial at Sea. Die combineert het betere Infinite verhaal met de superieure Bioshock 1 gameplay, zet het terug in Rapture en voegt nog wat toe. Resultaat is een korte condensed game... 1 van mijn beste game-ervaringen ooit.

Ik heb mijn liefde voor Infinite al meermaals verkondigd:
Helemaal akkoord. Het verhaal en de manier waarop ze het vertellen is voor mij vele malen beter en emotioneler dan de eerste telg. Er is een compleet andere sfeer maar het doet voor mij niet onder voor Rapture. En na al dit gepraat over BioShock ga ik lekker ze alle drie nog eens van begin tot eind spelen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan