Betaling afhandelen met cryptocurrencies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cedric

Active member
Ik zag een tijd gelegen op 9lives een thread waar iemand iets probeerde te kopen of verkopen met crypto (btc). Dit werd gesloten met de melding 'hiermee gaan we niet beginnen' (bij benadering :)).
Nu vroeg ik mij af waarom dit niet zou mogen. Qua betalen van belastingen is er alleszins niets verkeerd gezien je geen belastingen verschuldigd bent op crypto die je gebruikt om een goed of dienst te betalen.

Crypto is booming en meer en meer mensen realiseren een meerwaarde. Laatst werd een Porsche verkocht voor 1 btc in België.
Ik zie geen wettelijke reden waarom het niet zou mogen.

Zou het daarom misschien geen idee zijn om het hier ook toe te laten, en eventueel een tag te voorzien voor wie dit wilt toelaten bij een verkoop?

Ik denk maar luidop. Schiet mij niet af.
 
Lijkt mij ook wel ok toekomstgericht.
Indien beide partijen akkoord zijn en aangegeven aan wat voorrang gegeven wordt in het zoekertje, fiat geld of crypto en welke.
 
We gaan het toelaten, maar met strenge voorwaarden. Morgen meer info.
 
ik snap het idee, en dat het word toegelaten. Ik zou hier wel een clausule op plakken en regelmatig de risico's en mogelijke misbruik updaten Risico voor de koper laten is 1 ding. kopers over de mogelijke risico's waarschuwen is iets anders.
 
Dit werd toegevoegd aan de regels:

CRYPTOCURRENCY

We laten onder bepaalde voorwaarden toe om met cryptomunten te betalen. Hou wel rekening met volgende regels, waar we niet van afwijken.
  • Enkel de verkoper kan vragen om met cryptocurrency af te handelen
  • Er wordt slechts 1 cryptocurrency per topic toegelaten
  • Opbieden mag enkel in crypto
  • Bedrag van crypto mag omgekerend maximum +-1000 euro zijn
  • Na de deal moet er binnen de 24 uur worden betaald
Besef aub heel goed dat handelen met cryptocurrency risico's inhoudt. Zowel de verkoper als koper moeten hiervan op de hoogte zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan