Belfius Kilometerverzekering

Mokka

Member
Hallo, ik heb een vraag over de Belfius Kilometerverzekering, omdat ik geen antwoord krijg op mijn email naar hen. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn huidige autoverzekering werd door Belfius opgezegd en de huidige verzekering eindigt nu in de 2de week van maart. Maar de Kilometerverzekering bij Belfius gaat pas in vanaf april 2025. Betekent dit dat mijn auto in die tussenperiode helemaal niet verzekerd is? Moet ik zelf iets regelen of is er een oplossing vanuit Belfius?

:oink:

Alvast bedankt!

Je kan hen best eens telefoneren. Die antwoorden wel (vrij) snel. Je kan hen zelfs 's avonds nog bellen.

Moest dat ook doen met de overschakeling van mijn verzekering van mijn vorige auto naar mijn huidige. Was diezelfde dag nog inorde gebracht. Ze hadden toen wel wat achterstand op hun tickets.

Sowieso bellen, te groot risico als er iets fout gaat voor miserie.

Meestal geven ze eerst een overgangsverzekering. Waarbij ze de officiële verzekering van 1 jaar pas actief zetten, en u de documenten ervan bezorgen, nadat de betaling van de verzekering effectief gebeurd is.
Allez dat was toch hun uitleg toen iemand mij vermeld had dat dat eerste blad dat ik gekregen had geen 1 jaar geldigheidsduur had, ik deze niet echt gelezen had behalve vluchtig had zien staan autoverzekering, en dit had gestoken bij mijn boorddocumenten waarbij ik dacht voila volledig in orde met mijn verzekering.

Om geen nieuw topic te moeten starten:

Iemand eigen ervaringen met de Belfius-direct autoverzekering?

Zoals bij de meeste (auto)verzekeringen is er online wel de nodige miserie te lezen.
Maar hoe zit het hier?

Huidige offertes zijn zeer mooi, maar is goedkoop hier duurkoop?

Laatst bewerkt:
Om geen nieuw topic te moeten starten:

Iemand eigen ervaringen met de Belfius-direct autoverzekering?

Zoals bij de meeste (auto)verzekeringen is er online wel de nodige miserie te lezen.
Maar hoe zit het hier?

Huidige offertes zijn zeer mooi, maar is goedkoop hier duurkoop?

*Zijn er gunstige alternatieven voor een Opel Corsa (1.3D - bj 2007):
BA / Rechtsbijstand / bestuurdersverzekering?
Ben al een goeie 6 jaar aangesloten bij Belfius Direct en nooit problemen gehad. Contact was altijd heel goed en duidelijk en op sommige momenten heel snel.

Zelfs met de verkoop van mijn vorige wagen en aankoop van huidige wagen ging de overschakeling ook vlot.

Online alles aanvinken van verzekering en extra's dat je wil en de rest wordt allemaal voor jou in orde gebracht.

Heb via hen een kleine Omnium met alle extra's aangevinkt op 10k km per jaar en kwam heel goedkoop uit. Alle geluk nog geen gebruik van moeten maken, enkel wel van de glasbreuk verzekering die erbij zit.

Alle geluk nog geen gebruik van moeten maken, enkel wel van de glasbreuk verzekering die erbij zit.
Een verzekeraar leer je pas kennen bij een schadegeval. Rechtsbijstand zou ik sowieso apart afsluiten bij Euromex of DAS. Zonder onafhankelijk makelaar of rechtsbijstand is er niemand die aan je kant zal staan bij een conflict.

Een verzekeraar leer je pas kennen bij een schadegeval. Rechtsbijstand zou ik sowieso apart afsluiten bij Euromex of DAS. Zonder onafhankelijk makelaar of rechtsbijstand is er niemand die aan je kant zal staan bij een conflict.

Heb rechtsbijstand via Belfius Direct zelf, zit mee in die opties dat je kan aanvinken.

Heb dat nooit via externe makelaar nodig gehad en zou niet weten waarom dat nodig zou zijn.

Net eens die Eurmex bekeken en zijn niet echt goede reviews van te vinden 😅.

Heb rechtsbijstand via Belfius Direct zelf, zit mee in die opties dat je kan aanvinken.
Ja, en wat denk je dat de rechtsbijstandsverzekering van Belfius uit eigen beweging voor jou gaat doen bij een conflict met Belfius zelf? Zich neutraal en onafhankelijk opstellen?
Heb dat nooit via externe makelaar nodig gehad en zou niet weten waarom dat nodig zou zijn.
Je hebt dan ook nog nooit een schadegeval met een derde partij gehad. Veel succes bij bv. een verkeersongeval in recht met een buitenlandse tegenpartij die alle aansprakelijkheid afwijst. Been there, done that en de makelaar en rechtsbijstand hebben mij toen grotendeels ontzorgd.
Net eens die Eurmex bekeken en zijn niet echt goede reviews van te vinden 😅.
Ik ben tevreden over de dienstverlening van Euromex, maar ik heb geen tijd en zin om een review te schrijven. Het is nu eenmaal geen restaurant waar ik een fijne avond heb beleefd. Zijn de review van Belfius Direct zo schitterend dan?

Laatst bewerkt:
Rechtsbijstand altijd apart nemen. Onlangs nog een ongeval gehad waar de tegenpartij in fout was. De rechtsbijstand van AG wou zelfs geen dekking verlenen. Uiteindelijk zelf een advocaat ingeschakeld en die heeft met 3 emails de terugbetaling van mijn onkosten geregeld.

Rechtsbijstand meteen opgezegd en een bij Euromex genomen.

Terug
Bovenaan