Beker van België 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind de media op zich al een giftig instrument voor zowel clubs, fans
spelers en spelleiding. Laat het uit om ze nog meer controle en macht te geven.
Eens hoor, maar nu lijkt er gewoon helemaal niets te veranderen. Als ze achteraf dan hun fout al eens toegeven ("we hadden een VAR interventie verwacht", o.i.d.), is de teneur eigenlijk gewoon "volgende keer beter dan maar". Matchen worden echter wel degelijk beslist door scheidsrechtelijke/VAR beslissingen (of niet-interventies). Dit zou toch strenger moeten worden aangepakt intern en dat gebeurt kennelijk niet; vandaar de roep naar meer externe druk.
Blijkbaar wel. Lior zijn voet staat op de lijn, daar is geen twijfel over (en die zet hij daar niet voor niets nog snel).
Het gaat hem of de fout ook daar begint of niet. En dat is hetgeen wat imo geen clear error is.
Nu geef je Rafaelov wel veel krediet. Hij zei notabene zelf dat hij dacht/vond dat hij buiten het strafschopgebied stond. Dus leek me eerder "per ongeluk". Eens met het tweede luik.

Beelden van de 1e penalty gisteren: klik (Anderlecht speler zoekt gewoon zelf contact; van mij mag dit gerust worden teruggefloten door de VAR).

Anderlecht krijgt gisteren dus weer maar eens 2x (lichte) penalty's cadeau. Ze hebben nu evenveel penalty's gehad in de match gisteren als Club in het hele seizoen... Volgens de letter van de wet zal de 2e wel juist zijn, maar die geven in de 93e minuut (terwijl niemand zelfs nog maar dacht aan penalty; ook Anderlecht niet) is volstrekt ridicuul. Eupen zou deze natuurlijk in geen 100 jaar krijgen tegen Anderlecht; dat is wel zeker.

Ik dacht lang dat het onkunde was die inconsistentie van de VAR, maar ik begin stilaan te twijfelen... Bepaalde ploegen worden zonder enige twijfel bevoordeeld. Als ik kijk welke penalty's Club dit jaar niét krijgt (vorige week op Kortrijk nog met CDK...; hallo VAR?) en welke twijfelgevallen Anderlecht wél krijgt, dan weiger ik te geloven dat dit allemaal "toevallig" inconsequente beslissingen zijn.
Ge vergeet nog de penalty tegen Standard die Anderlecht niet kreeg (trekfout Dusenne of Refaelov) en recent de penalty niet gefloten na de trekfout op Raman

Eens hoor, maar nu lijkt er gewoon helemaal niets te veranderen. Als ze achteraf dan hun fout al eens toegeven ("we hadden een VAR interventie verwacht", o.i.d.), is de teneur eigenlijk gewoon "volgende keer beter dan maar". Matchen worden echter wel degelijk beslist door scheidsrechtelijke/VAR beslissingen (of niet-interventies). Dit zou toch strenger moeten worden aangepakt intern en dat gebeurt kennelijk niet; vandaar de roep naar meer externe druk.

Nu geef je Rafaelov wel veel krediet. Hij zei notabene zelf dat hij dacht/vond dat hij buiten het strafschopgebied stond. Dus leek me eerder "per ongeluk". Eens met het tweede luik.
Wees maar gerust dat ze intern in bureau arbitrage genoeg op hun kloten krijgen maar ze worden afgeschermd door zonnebank Frank en zijn robotpraatje.
Maar wat er allemaal besproken wordt waar het fout zit zien (gelukkig) niet.

Dus jij denkt dat nog méér extra druk opleggen (want daar staan ze nu ook al onder) gaat leiden tot betere prestaties van de refs/VAR? Veel succes, hopelijk ben jij geen bedrijfsleider.

Ik wou ophouden over de vergelijking Anderlecht-Club in het krijgen van penalties dit seizoen, maar vooruit.

Aantal penalty’s gegeven in de competitie en in de beker
Anderlecht 6 + 3 = 9
Genk 7 + 1 = 8
Gent 5 + 3 = 8
Union 5 + 1 = 6
Antwerp 5 + 0 = 5
Club 2 + 0 = 2

Dit is toch wel frappant...

En geloof me, bijna iedere week is er ook wel een mogelijk penalty geval in het voordeel van Club. Zie vorige week CDK tegen Kortrijk. Zie de mogelijke handsbal van Union bij de vrije trap van Vanaken in de 90e minuut (die arm was ook niet tegen het lichaam; redelijk onnattuurlijk breder gemaakt - hoewel er geen beweging naar de bal was, maar dit laatste is geen vereiste). Club krijgt ze dit jaar gewoon niet. En ik zie lang niet alle (mogelijke) penaltyfases van Anderlecht, maar ik lees wel geregeld de verslagen waaruit blijkt dat ze dit seizoen geregeld lichte penalties krijgen.

Maar goed, terug naar de kern van de zaak: consistentie in de VAR optredens!

Wees maar gerust dat ze intern in bureau arbitrage genoeg op hun kloten krijgen maar ze worden afgeschermd door zonnebank Frank en zijn robotpraatje.
Maar wat er allemaal besproken wordt waar het fout zit zien (gelukkig) niet.

Dus jij denkt dat nog méér extra druk opleggen (want daar staan ze nu ook al onder) gaat leiden tot betere prestaties van de refs/VAR? Veel succes, hopelijk ben jij geen bedrijfsleider.
Dat zou best kunnen, maar ik merk geen beterschap. Integendeel. De laatste weken is het op verschillende velden huilen met de pet op.

Ik zie trouwens geen enkel probleem in het feit dat de VAR zijn tijd zou nemen om verschillende fases grondig te analyseren. Dat ze de verloren tijd maar integraal bijtellen dan. Dit moet echt beter kunnen. En ik mag hopen dat er inderdaad over wedstrijden heen analyses volgen die dan gepresenteerd worden aan het scheidsrechterskorps. Nu zijn de VAR interventies eigenlijk gewoon pure willekeur. En uiteraard kijk ik vanuit een Club-bril, maar die willekeur (dan wel en dan geen lichte penalty bijv.) irriteert me mateloos.

Ik wou ophouden over de vergelijking Anderlecht-Club in het krijgen van penalties dit seizoen, maar vooruit.

Aantal penalty’s gegeven in de competitie en in de beker
Anderlecht 6 + 3 = 9
Genk 7 + 1 = 8
Gent 5 + 3 = 8
Union 5 + 1 = 6
Antwerp 5 + 0 = 5
Club 2 + 0 = 2

Dit is toch wel frappant...

En geloof me, bijna iedere week is er ook wel een mogelijk penalty geval in het voordeel van Club. Zie vorige week CDK tegen Kortrijk. Zie de mogelijke handsbal van Union bij de vrije trap van Vanaken in de 90e minuut (die arm was ook niet tegen het lichaam; redelijk onnattuurlijk breder gemaakt - hoewel er geen beweging naar de bal was, maar dit laatste is geen vereiste). Club krijgt ze dit jaar gewoon niet. En ik zie lang niet alle (mogelijke) penaltyfases van Anderlecht, maar ik lees wel geregeld de verslagen waaruit blijkt dat ze dit seizoen geregeld lichte penalties krijgen.

Maar goed, terug naar de kern van de zaak: consistentie in de VAR optredens
Den ene krijgt ne penalty den andere krijgt 13 min overspelen .

Zo vergeet je vb de fase in Club-KVK waar Badamosi wordt aangetikt in de 16m en scheids en VAR niet tussenkomen. Iedere supporter kijkt vooral naar wat ze niet krijgen maar vergeten dan om naar het omgekeerde te kijken

Den ene krijgt ne penalty den andere krijgt 13 min overspelen .
Het overspelen was terecht in die match, maar is inderdaad ook iets dat consistenter moet worden toegepast.

Ik heb sowieso een hekel aan tijdrekken. Tijd zou gewoon moeten worden stopgezet, minstens bij VAR interventies, wissels en (al dan niet echte) blessurebehandelingen. Desnoods werken met een effectieve tijdsklok en 2x35 minuten spelen (effectieve speeltijd). Dat het voetbal daar nog niet mee mee is, is heel erg jammer.

Zo vergeet je vb de fase in Club-KVK waar Badamosi wordt aangetikt in de 16m en scheids en VAR niet tussenkomen. Iedere supporter kijkt vooral naar wat ze niet krijgen maar vergeten dan om naar het omgekeerde te kijken
Klopt zeker. Maar het verschil in absolute termen tussen de "topploegen" blijft wel groot.

17/1818/1919/2020/2121/22Totaal
Club Brugge121035232
Anderlecht55712635
Genk68313737
Gent67712537
Standard6735324
Antwerp67125535

Penalties laatste 5 seizoenen in de JPL. Ik ga iedereen hier fijn zijn eigen conclusies uit laten trekken over wie er al dan niet bestolen is geweest.

17/1818/1919/2020/2121/22Totaal
Club Brugge121035232
Anderlecht55712635
Genk68313737
Gent67712537
Standard6735324
Antwerp67125535

Penalties laatste 5 seizoenen in de JPL. Ik ga iedereen hier fijn zijn eigen conclusies uit laten trekken over wie er al dan niet bestolen is geweest.
Elke kleine ploeg, zie maar nog eens met die grap tussen KVK en den Antwerp. Geen enkele grote club zou niet eens moeten aan denken om te klagen en anders veranderen ze wel nog eens de regels voor de kleinere ploegen of pakken maar eens meer tv gelden.

Wat een statistiek ook, het aantal penalty's :laugh:

Want omdat je meer penalty's krijgt ben je bevoordeeld? Je zou dat sowieso al moeten samen leggen met het aantal duels in de 16, hoeveel keer men met de bal in de 16 komt,...
Spelers met een actie in huis, en dus ploegen met zo'n types, hebben meer kans om een penalty te krijgen logischerwijs want je kan beter iemand op het verkeerde been zetten waardoor de verdediger in de fout gaat

En zo kunnen we wel nog ff doorgaan om te ontkrachten hoe nutteloos die statistiek is.

Jawel , geen profijt want daar gaat de discussie over :)
Niet echt. Een onterechte penalty die er niet in gaat blijft onterecht. Het gaat niet over het profijt, maar de onterechte beslissingen.
Nu, ik ga me niet moeien in die hele discussie, maar ik vond die argumentatie gewoon erg vreemd.

Niet echt. Een onterechte penalty die er niet in gaat blijft onterecht. Het gaat niet over het profijt, maar de onterechte beslissingen.
Nu, ik ga me niet moeien in die hele discussie, maar ik vond die argumentatie gewoon erg vreemd.
Dat bedoel ik niet , dacht dat de discussie ging dat wij waanzinnig veel penalties kregen en Club niet , maar als je ze ( in dat specifiek) seizoen niet binneschiet dan haal je er geen profijt uit , terecht of onterecht

Dat bedoel ik niet , dacht dat de discussie ging dat wij waanzinnig veel penalties kregen en Club niet , maar als je ze ( in dat specifiek) seizoen niet binneschiet dan haal je er geen profijt uit , terecht of onterecht
Het gaat over het krijgen, niet wat je er mee doet.

Elke kleine ploeg, zie maar nog eens met die grap tussen KVK en den Antwerp. Geen enkele grote club zou niet eens moeten aan denken om te klagen en anders veranderen ze wel nog eens de regels voor de kleinere ploegen of pakken maar eens meer tv gelden.
Ocharme die kleine teams. Hebben wel mooi mee het profvoetbal kapot gemaakt door stelselmatig 1A hermetisch af te sluiten en ervoor te zorgen dat zo min mogelijk TV gelden naar tweede klasse vloeiden. Zijn mede verantwoordelijk voor het feit dat club na club overgenomen wordt door buitenlandse investeerders. Veel compassie kan ik daar niet voor opbrengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan