Bedrijf failliet: paypal claim + cc chargeback?

Frado

Active member
Crowdfunder FE
Hi,

Eind november op foto.com enkele fotoboeken besteld ( zoals ik elk jaar doe). Site opeens offline, niks gekregen... Dan las ik op de KBO 'opening faillissement' op 6/12.
Meteen claim ingediend bij Paypal maar daar zit sowieso 10 dagen tijd in waarbij de verkoper kan reageren alvorens Paypal het in behandeling zal nemen.

Heb dus betaald via Paypal, en dat gaat dan via mijn AMEX. Zou ik AMEX ook al contacteren voor een chargeback? Of ga ik dan miserie hebben met Paypal omdat AMEX het geld terugvordert bij Paypal ( en niet bij foto.com) ?
Geen idee hoeveel tijd ik hiervoor allemaal heb...
 
Je hebt betaald minder dan 14 dagen voor het faillissement.
En je hebt 14 dagen herroepingsrecht voor een aankoop vanop afstand.
Dus volgens mij heb je wettelijk zelfs het recht de verkoop te annuleren en het geld terug te eisen.

Ik denk dus niet dat PP hier een probleem van maakt.
 
Heb op 28/11 besteld, opening faillissement op KBO is 6/12
Claim PP ingediend 16/12 ( dan te weten gekomen van het faillissement, want hun site is 'aan het upgraden'). Daar staat dat foto.com tijd heeft tot 26/12 om te antwoorden, en dan zal Paypal het checken. Estimated resolution: 31/12.

@makila heden zijn we natuurlijk wel + 14 dagen. En gezien foto.com niet reageert... Hopelijk ruled PP in mijn voordeel. Maar ik merk wel dat PP redelijk aan de kant van de koper staat meestal....
 
Is inderdaad het voordeel van met PayPal te betalen.
Ge moet u niet snel zorgen maken. Die betalen bij problemen eigenlijk altijd terug, en snel.
 
Is inderdaad het voordeel van met PayPal te betalen.
Ge moet u niet snel zorgen maken. Die betalen bij problemen eigenlijk altijd terug, en snel.
Ja maar ik merk wel dat bepaalde firma's die het niet zo nauw nemen, daar ook op inspelen, en paypal of creditcards niet accepteren, of een extra fee aanrekenen, als je met die wil betalen.


Onlangs had ik een "zenderspakket" gekocht voor IPTV, ik weet nu wel niet of dat zo legaal was, maar de website zag er toch legaal uit, dus wou ik het aankopen. ik moest een grote fee extra betalen voor paypal en creditcard.
dus via overschrijving gedaan.

moet wel zeggen, er was 7 dagen "not happy, full refund" policy. na 3 dagen mailtje gestuurd ik hun service ondermaats vond, en wonder boven wonder, dezelfde dag full refund gekregen.
 
Vond dit vroeger nog meer voorvallen dan nu. Nu zie je toch al vaak dat Paypal ook gratis optie is.
Ik neem meestal dat omdat ik dan via mijn AMEX kan betalen ( en zo mijlen sparen), gezien AMEX niet zo courant aanvaard is.
 
Je hebt betaald minder dan 14 dagen voor het faillissement.
En je hebt 14 dagen herroepingsrecht voor een aankoop vanop afstand.
Dus volgens mij heb je wettelijk zelfs het recht de verkoop te annuleren en het geld terug te eisen.

Ik denk dus niet dat PP hier een probleem van maakt.
Fotoboeken hebben geen 14 dagen bedenktijd, is een op maat gemaakt goed. Zou nogal wat zijn. 10 fotoboeken bestellen met shit kwaliteit eigen foto's en dan terugsturen :D
 
Terug
Bovenaan