Apple Phone Battery health iPhone XR

QiQi

Member
Hallo
Ik zou graag willen vragen of een battery health van 86% nog ok is voor een Iphone Xr
Wordt het tijd om deze te vervangen of is 86% nog te doen?
Alvast bedankt
 
Hallo
Ik zou graag willen vragen of een battery health van 86% nog ok is voor een Iphone Xr
Wordt het tijd om deze te vervangen of is 86% nog te doen?
Alvast bedankt
Hint: Probeer ook eens op te laden met een andere lader / kabel. Ik heb toevallig momenteel net hetzelfde voor.

De laatste weken viel mij op, dat als ik mijn kabel gebruikte voor mijn Samsung Galaxy, dan duurde het een hele nacht vooraleer ie amper voor de helft oplaadt, om dan voor eeuwig te blijven steken op 85%. Hoger geraakte ie niet meer. Ik kreeg ook steeds de melding 'very slow charging'. Maar ik heb daarnet een reservelader gebruikt en op een half uur tijd gaat ie gewoon naar 100% zonder enig probleem. En ik krijg helemaal geen melding meer. Het is blijkbaar de kabel voor het opladen die niet goed meer werkt.

Dus het ligt niet altijd aan de batterij dat het opladen niet goed meer lukt.
 
Ik denk dat het op de batterij conditie slaagt.

86 is nog ok
Mijn 11 pro stond op 56% zonder rare dingen mee gedaan te hebben.

Dit was niet meer te doen en heb een nieuwe batterij laten plaatsen.

Je merkt echt wel wanneer het niet meer OK is 😉
 
Ik denk dat het op de batterij conditie slaagt.

86 is nog ok
Mijn 11 pro stond op 56% zonder rare dingen mee gedaan te hebben.

Dit was niet meer te doen en heb een nieuwe batterij laten plaatsen.

Je merkt echt wel wanneer het niet meer OK is 😉
Dat kan ook, als mijn hint niet werkt, dan is het de batterij. Tot +-80% vind ik persoonlijk nog OK.
 
Dat kan je alleen maar zelf bepalen of het je stoort of niet. Mijn 12 pro staat al zeer lang op 88%, heb nu nog niet geupdate naar ios 16 maar ik vind hem de laatste tijd echt massas snel leeglopen. Hopelijk met de update weer beter gevoel.
 
Ik had op Xs Max nog 85% en na een dag was die volledig plat. (3u screentime) Terwijl ik int begin met 50-60% ging slapen.

Telefoon was 4 jaar oud dus misschien dat de iOS updates ook wat meer verbruiken.
Anderzijds heb ik wel ergens gelezen dat Apple een marge op 100% battery health zet, wat wel kan kloppen want 1.5 jaar later had ik nog 100%. Maar eigenlijk ben je mogelijks al 10% kwijt.
 
Dat is iets wat je zelf moet bepalen. Irriteert het u dat ge te vaak moet opladen?
Tijd voor nieuwe batterij.
Is het nog te doen? Dan niet...
 
Terug
Bovenaan