Basketbal: USA on top of stunt van Belgian Cats bij de vrouwen?

Ik heb nu al een paar wedstrijden van de Cats gevolgd, maar ik zie toch niet echt waarover iedereen altijd spreekt dat het zo'n ongelofelijke ploeg is. Missen heel veel, geen/zeer weinig driepunters, ...
Er zit weinig flow in hun offense, maar je mag niet onderschatten wat USA als impact heeft daarop. Hun fysieke capaciteiten zijn echt groot voor vrouwenbasketbal. Je mist vooral de creativiteit van Allemand. Ramette is een totaal ander type speelster als point guard.

Edit: 't is vooral de decision making van sommige speelsters die hemeltergend zijn.

Edit2: én de zwakke arbitrage bij momenten. Vooral van Ariadna Chueca.

Laatst bewerkt:
Er zit weinig flow in hun offense, maar je mag niet onderschatten wat USA als impact heeft daarop. Hun fysieke capaciteiten zijn echt groot voor vrouwenbasketbal. Je mist vooral de creativiteit van Allemand. Ramette is een totaal ander type speelster als point guard.

Edit: 't is vooral de decision making van sommige speelsters die hemeltergend zijn.
Inderdaad, Meesseman en Vanloo, daarvan ziet ge dat die echt dat niveau hebben (en dan is het extra jammer dat Vanloo quasi alles mist vandaag) maar de rest moet echt op de toppen van hun tenen spelen en houden dat nooit geen hele wedstrijd vol. Verdienstelijke wedstrijd wel, maar het klasseverschil is te groot. Ze hadden beter met deze instelling gespeeld tegen Duitsland en een ferme pandoering gekregen van de VS. Misschien waren ze voor Duitsland ook al te hard bezig met deze wedstrijd, en dat loopt nooit goed af.

Wat Ionescu deed op het einde... Bij herenbasket wordt er binnen de 5 seconden gevochten.

Soit, te hopen dat ze hetzelfde kunnen brengen tegen Japan en dat ze alsnog door kunnen gaan.

Jammer, het had misschien een verschil van 8 kunnen worden (toch veel te makkelijk weggeven van Lisowa), maar uiteindelijk toch 13, dat is jammer.

Hoe dan ook, ze hebben er ferm voor gevochten. Prestatie waar ze zich zeker kunnen aan optrekken!

Wat Ionescu deed op het einde... Bij herenbasket wordt er binnen de 5 seconden gevochten.

Soit, te hopen dat ze hetzelfde kunnen brengen tegen Japan en dat ze alsnog door kunnen gaan.
Ik vind dat de eigen domme schuld van de Cats. Een beetje druk zetten en die bal kan er nooit in gaan. Het is niet omdat Ionescu een rechtstreeks duel probeert te ontwijken dat de wedstrijd ineens gedaan is vijf seconden voor het einden.

Ik gunde het de marginalen in het publiek ginder niet. Er was al een hele match boegeroep bij elke vrije worp van de Amerikanen.

Wat zit dat publiek nu weer boe te roepen bij die laatste driepunter :laugh: En dan de commentator die daar gretig op inspeelt: "toch wel een onsportieve move :S".
Logische en terechte reactie. Is inderdaad onsportief.

De rest van het boegeroep laat ik in 't midden. Dat hoort er ergens wel bij tegenwoordig. Ik zou zeggen: kijk eens een match van pakweg Partizan of Olympiakos in de Euroleague :smile:

Raar dat het publiek boe roept tegen de winnaars, dat was toch een geldige goal. Het is de fout van de cats dat ze niet verdedigen.

Degoutante arbitrage wel... Maja is typisch zeker als het België is... Mij toch wel serieus aan geërgerd. En die laatste 3-punter vond ik toch ook wel onsportief.

Inderdaad, Meesseman en Vanloo, daarvan ziet ge dat die echt dat niveau hebben (en dan is het extra jammer dat Vanloo quasi alles mist vandaag) maar de rest moet echt op de toppen van hun tenen spelen en houden dat nooit geen hele wedstrijd vol. Verdienstelijke wedstrijd wel, maar het klasseverschil is te groot. Ze hadden beter met deze instelling gespeeld tegen Duitsland en een ferme pandoering gekregen van de VS. Misschien waren ze voor Duitsland ook al te hard bezig met deze wedstrijd, en dat loopt nooit goed af.

Linskens misschien ook nog. Maakt wel wat fouten, maar lijkt mij toch zeker één van de actiefste/aanvallendste spelers van heel die ploeg.

Linskens misschien ook nog. Maakt wel wat fouten, maar lijkt mij toch zeker één van de actiefste/aanvallendste spelers van heel die ploeg.

Dat zijn inderdaad de 2.5 speelsters die ik bedoelde.

Delaere haar shooting vandaag was uitzonderlijk.

Is het niet 'not done' in het basket om de laatste 10 seconden te doen alsof je stopt om er dan toch nog 1 binnen te kegelen?
Toch veel matchen waar ze al beginnen wandelen en handen schudden als de match beslist is.

Ja, heel netjes was die move toch niet. Je kan wel zeggen 'de wedstrijd duurt tot de buzzer', maar elke sport heeft toch wel een paar ongeschreven regels. De winnaar ligt al lang vast en als je dan de indruk geeft dat je gaat uitwandelen, dan snap ik wel dat je daar als tegenstander in meegaat de laatste seconden.

Is een beetje zoals demarreren in de Tour wanneer de gele trui gaan plassen is zeker. Of als klassementsrenner demarreren wanneer iemand van de top 3 in het klassement gevallen is of een platte band heeft.
Je kan dat altijd proberen maar je maakt er jou dan niet populair mee.

Ik heb nu al een paar wedstrijden van de Cats gevolgd, maar ik zie toch niet echt waarover iedereen altijd spreekt dat het zo'n ongelofelijke ploeg is. Missen heel veel, geen/zeer weinig driepunters, ...

Kijk naar hun parcours afgelopen drie jaar... Ze hebben gesuckt tegen Duitsland en spelen vandaag tegen letterlijk de nummer 1 ter wereld...

Die shot op het einde is belachelijk onsportief btw, dat is echt not done in het basket.

Ik was er. Leuke match, leuke plaatsen, vlotte toegang.

Het is gewoon geen basketbalpubliek. Zo nooit goed weten wat ze moeten roepen en wanneer en dan is boegeroep gemakkelijk…

Wat een ellendige shotselectie hebben de Cats. Je center gaat 0/3 gooien van achter de 3puntlijn. 18.5% als ploeg… Als je vervolgens amper een rebound te pakken krijgt, verlies je sowieso. Leuk dat het vuur er nog even inging bij die 2 op een rij.

De refs… Tja, wat verwacht je tegen de VS. Wat onterechte en gemiste calls, maar dat heeft ons niet genekt ofzo.

Ik was er. Leuke match, leuke plaatsen, vlotte toegang.

Het is gewoon geen basketbalpubliek. Zo nooit goed weten wat ze moeten roepen en wanneer en dan is boegeroep gemakkelijk…

Ik denk dat er heel wat succes- en olympische supporters in de zaal zaten ?

Van degene die ik persoonlijk ken (er waren er toch redelijk wat) die geweest zijn weet ik dat ze nog nooit live gaan kijken zijn naar een basketmatch.

Terug
Bovenaan