Bandentopic

Hoe zit dat met slijtage in de zomer van deze banden??
Zelfde als reguliere zomerbanden??
Deze hebben ooit mijn interesse al eens opgewekt
Ik heb geen idee.
Nog niet gekeken naar de slijtage bij mijn banden. Ik rijd ongeveer 25-30k km per jaar maar puur autosnelweg aan constante snelheid dus zullen niet zo fel afzien.

phate_13

Well-known member
Ik heb er denk ik nog maar 7k km opzitten.
En heb geen ervaring met de conti's
Op autoforums heb ik genoeg gelezen dat de ps4 superieur zijn tegen de contis in bijna alle dingen en ook met nat weer
Om een idee te geven :

Heb een mazda 3, kwam met de ps3. Gekocht met +-30k km op de teller. Zelf dan wel ook winterbanden gebruikt, dus pakt dat vanaf dat punt 2/3de op zomerbanden (ps3) was.

Vorig jaar een set vervangen (door ps4), zal rond de 70-75k op de teller zijn.
Andere set dit jaar vervangen (door ps5), met dan 85-90k op de teller.

Dus voor mij grootte orde 60-70k. En was dan nog niet 'officieel' versleten, maar ben liever terughoudend voor mijn veiligheid.

Normale, soms licht sportieve, rijstijl. (rij niet gek, maar nam bij momenten een rond punt wel eens enthousiaster)

knight-rider

Well-known member
Hoe zit dat met slijtage in de zomer van deze banden??
Zelfde als reguliere zomerbanden??
Deze hebben ooit mijn interesse al eens opgewekt
Ik heb er nu 63.000 km op zitten met de Crossclimate's op mijn Megane en ze zijn echt wel aan vervanging toe. De voorste banden zitten bijna op het minimum. (Binnenste 1,5 cm van de band is zelfs al kletskop)

Foert

Member
Mijn voorste continental contisport contact's zijn nu na 81000km ook volledig versleten. Ik heb prijs gevraagd voor ineens 4 winterbanden.
Ze stellen voor General Snow Grabber, voor 200 eur btw&montage inclusief. Is dat een goeie prijs denken jullie ?
Het is voor een Volvo XC90 D5 2017, bandenmaat : 275/45/R20.

Andere offerte die ik doorkreeg was :
4seasons: Hankook Kinergy 45 voor 1004,40 eur, btw en montage incl.
Winter: Petlas Explero W671 XL, voor 745,84 eur, btw en montage incl.

Eerste gedacht was om de 2 voorste banden te wisselen naar 2 nieuwe zomerbanden, maar bon, 't is het moment om winterbanden op te leggen, dus dan zou ik direct een dubbele kost hebben.

Foert

Member
Ik woon in Wallonië.. niet Waals Brabant, maar echt in de diepe Ardennen... de regio van Durbuy en Rochefort.
De winters zijn hard, koud, en met vaak/veel sneeuw.
De herfst komt vroeger dan in Vlaanderen, met regen/modder/afgevallen bladeren.
Ik werk momenteel in Brussel, en doe overwegend van de tijd autosnelweg. 85 tot 90% van de tijd is autosnelweg. Ik doe rond de 50K km a 60K km per jaar.
wat belangrijk is voor een band? Dat ik er mij veilig mee kan verplaatsen en dat ik heelhuids op het werk / thuis geraak (maar dat zal eerder geïmpacteerd zijn door de andere weggebruikers/wegpiraten dan door de banden).
Lawaai van de band is minder belangrijk. Goeie grip bij regen en positieve invloed op het verbruik, nu met de dure brandstofprijzen, zijn veeeel belangrijker.

Bovenaan