Assassin's Creed Valhalla

RPG PC PS5 PS4 XBOX Assassin's Creed Valhalla

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
acv.png


release: 10 november 2020
genre: RPG
dev: Ubisoft Montreal

Engeland. 9de eeuw. Vikingen.

Assassin’s Creed Valhalla takes place toward the end of the ninth century, a time when Norse tribes were leaving their homes in Scandinavia and sailing to the collection of fractured kingdoms known as Anglo-Saxon England. It’s here, during this age of transition, that you’ll take on the role of Eivor and lead your people to a new land in the search for a new home. As you embark on Valhalla’s epic Viking journey, you’ll lead deadly raiding parties, fight in massive battles, and build up a prosperous settlement, all within the historical backdrop of ninth century England.

 
kmoet zeggen, ben nu al een hele poos bezig (30 uur ofzo?), maar deze is toch wel de slechtste als je kijkt naar het klimmen en parcouring
i mean bij de vorige kon je perfect van het ene naar het andere springen, hier is dat gelijk onmogelijk ... hoeveel keer dat de verkeerde actie gebeurd, of dat je moet 4-5 keer klikken tegen dat er wordt gesprongen .. begint op mijn systeem te werken

ge kunt mappen maken die 38 keer zo groot zijn, maar als je basis game niet goed zit dan is het maar meh
 
ge kunt mappen maken die 38 keer zo groot zijn, maar als je basis game niet goed zit dan is het maar meh

Ik begin ook wel het gevoel te krijgen dat voor sommige ontwikkelaars het belangrijker is om te kunnen zeggen: wat een grote map hebben wij gemaakt in plaats van een kleinere map te maken die minder repetitief is en beter uitgewerkt.
 
Ik begin ook wel het gevoel te krijgen dat voor sommige ontwikkelaars het belangrijker is om te kunnen zeggen: wat een grote map hebben wij gemaakt in plaats van een kleinere map te maken die minder repetitief is en beter uitgewerkt.
tzit hem in de kleine dingen, in vorige versies kon je bv ergens aan een luchter hangen, kijken naar het schavotje die achter je hangt. op dat moment stak je personage zijn hand uit in de richting van dat schavot en kon je simpel naar achter springen
in deze is het gewoon onmogelijk .. deftig door een kerk springen is gewoon rete vervelend omdat er altijd naar verkeerde lamp of uitsteeksel wordt gesprongen
gisteren moest ik bv 5-6 keer proberen om door een raam te springen .. ofwel ging die verder klimmen boven het raam, of sprong naast het raam of sprong gewoon volledig naar beneden

daarbij komt nog es dat ik momenteel 3 "wealths" heb die volledig gebugged zijn (zitten namelijk onder de map) ... dus platinum kan ik ook vergeten

hun excuse "corona" is redelijk makkelijk ... tis voor iedereen corona, daarvoor moet je nog altijd geen shitgame uitbrengen
ubisoft is heel slecht bezig deze periode .. watch dogs, valhalla zijn bugfeesten en over justdance2021 begint ik zelfs niet ... die game werkt zelfs niet op ps5...
 
ge kunt mappen maken die 38 keer zo groot zijn, maar als je basis game niet goed zit dan is het maar meh

Ik had hetzelfde gevoel ook met Odyssey en Origins, de wereld gigantisch, voelt ook zeer levendig aan en ziet er prachtig uit maar geen enkele stad voelt speciaal aan.

Wanneer ik bijvoorbeeld aan Skyrim of RDR2 terugdenk met toch ook wel aanzienlijke maps, zijn de locaties echt memorabel.
Iedereen kent zijn weg in Solitude of St Dennis. Wat ik van geen enkel stad in AC:Od kan zeggen, buiten Athens is elke stad gewoon een verzameling van gebouwen.
 
Op het eerste zicht lijkt die map groot maar eenmaal je daar door gaat met je longship/paard gaan die afstanden best vlot.
Zit nu op 31u en lvl 91, geen idee of je dan goed bezig bent.
Tot nu toe vind ik het wel eentje die zijn geld waard is maar ik weet niet of ik dat nog ga zeggen aan 60u als het te repetitief wordt :)
 
Ik probeer alle gebieden op 100% te krijgen en dan maar de story (tot wat je kan in dat gebied)
 
Ben bezig met een raid en komt er plots een nieuwe zealot zich moeien, ik ben maar 115 en hij 220.
Toch maar een einde aan gemaakt 💪
 
Dit is voor mij dé PS5 launchgame hoor. Ik hou enorm van de setting en wow die graphics. Ook mooi aan 60fps
Al die details in de natuur/huizen/wereld en mooi scherp.

Alles zit goed in elkaar. Blijft een AC met een mixje RDR2/Horizon

9,5/10 tot nu toe
 
Dit is voor mij dé PS5 launchgame hoor. Ik hou enorm van de setting en wow die graphics. Ook mooi aan 60fps
Al die details in de natuur/huizen/wereld en mooi scherp.

Alles zit goed in elkaar. Blijft een AC met een mixje RDR2/Horizon

9,5/10 tot nu toe
Deel volledig je mening. Vooral onder de indruk van de zonsopgang en zonsondergang. Bij elk nieuw deel in de map sta ik echt versteld bij momenten. Verhaal en missies zijn ook amusant.
Dit is mijn eerste AC die ik speel... en ben verkocht.
 
Dit spel is fantastisch
Momenteel power level 210, 60 uur bezig en iedere regio waarvan ik al de verhaallijn gedaan heb, is al 100% voltooid behalve East Anglia, die ene dochter van Lerion is momenteel nog te sterk

Orlog is niet zo mijn ding, heb moeite om te winnen
 
Je krijgt wel veel waar voor je geld, ik heb deze aan 69.99 gekocht i.p.v. 59.99 maar kost per uur is dit het echt waard.
Zit nu aan 50u en moet nog 4 regio's pledgen + Vinland op de main story dus ik ben er zeker nog niet.

Gisteren wel de eerste crash gehad op PS5 na 48u spelen zonder problemen. PS5 staat wel altijd in rustmodus, kan mss daar aan liggen.
 
Ik ben tevreden, ik heb eindelijk de 'Orlog Champion' trofee verdiend.
Het was niet altijd even gemakkelijk, frustrerend soms maar de trofee is binnen.
Soms moet je gewoon geluk hebben in dit spel
 
Ik ben tevreden, ik heb eindelijk de 'Orlog Champion' trofee verdiend.
Het was niet altijd even gemakkelijk, frustrerend soms maar de trofee is binnen.
Soms moet je gewoon geluk hebben in dit spel
ja dat moet ik ook nog doen, en snap er niks van.
Dat vissen ook nog :sleep:

En bij de Hoard maps zit er een bug bij verschillende locaties
 
ja dat moet ik ook nog doen, en snap er niks van.
Dat vissen ook nog :sleep:

En bij de Hoard maps zit er een bug bij verschillende locaties

Het vissen valt nog mee (19 totaal), ik had de meeste al gevangen en voor de rest heb ik gebruik gemaakt van de PowerPyx guide
Ik heb de trofee net verdiend

En Orlog, ik vind het moeilijk om uit te leggen. Die "God's favor" dat je kan gebruiken (geel icoontje dat op de dobbelsteen staat is) is belangrijk. Als je er voldoende hebt kan je extra stenen afnemen van de tegenstander
Daarom is het belangrijk dat je iedere dobbelsteen checkt vooraleer je ze kiest.
Sommigen zijn voor alleen block of aanval, maar je hebt er ook block/aanval met zo'n geel icoontje bij dus voorkeur geven aan deze

Het vervelende is dat sommige tegenstanders ook zo'n God Favor hebben om terug extra leven te krijgen.
Zelf kan je deze ook verdienen, maar ik weet niet meer bij welke tegenspeler dat was.
 
Gisteren main uitgespeeld en alle members van the order afgemaakt. Nu nog wat doelloos rondlopen en world events afwerken.
Uiteindelijk aan 68 uur geraakt, veel waar voor zijn geld dus 😬
 
Terug
Bovenaan