Apple Mac Book Pro 2019 random zwart scherm en lijkt vast te zitten

lora

Member
Hey allen,
Ik heb een collega zijn Mac Book Pro bij mij liggen met volgende probleem:
Het toestel wordt na een random tijd 'precies' als alsof, uitgeschakeld.
Je kan het dan ook niet meer starten, scherm doen oplichten, ... Het staat precies uit en de batterij lijkt leeg te zijn.
De MBP terug aan de lader hangen geeft geen oplossing.
Wat heb ik zelf vast gesteld:

-MBP start op
-Na x aantal tijd (meestal binnen de 5 minuten) en zwart scherm zonder enige aankondiging of signaal
-Toestel reageert op geen enkele invoer
-Scherm sluiten, lader aanhangen, aan uit toets, eender welke andere toetsencombi, doet niets
-Toestel wordt warmer naarmate de tijd verstrijkt tot zelfs behoorlijk warm

Ik ken niet voldoen van Mac om hier de juiste diagnose te maken. Ik heb mij laten toefluisteren dat het moederbord hier aan de basis van het probleem zou liggen en dat zou dan ook nog een belachelijk veel kosten.

Meer info over de MBP:
2019, i5, 8GB RAM, 2 Thunderbold3 aansluitingen, 13,3", 512GB SSD

Iemand een idee hoe ik hier best mee aan de slag ga?
Thanks alvast
 
Je kan eens proberen voor jouw specifiek model de procedure op te zoeken om de SMC chip te resetten. Dat is een chip die o.a. het laden, de fans, scherm intensiteit, etc... regelt. Soms loopt er daar iets mee mis die zulk gedrag veroorzaakt en kan je de laptop zo herstellen.

Instructies: linkje
 
  • Leuk
Waarderingen: lora
@zephir:
We gaan dat zeker proberen.
Ik geraakte niet voorbij het wachtwoord, tot ik door had dat het toetsenbord niet meer qwerty was maar azerty.
Zodra ik dan naar de instellingen wil gaan of eender welke andere applicatie start, hup zwart scherm en een betrekkelijk warme laptop.

Ik heb de cover achteraan eens verwijderd en de CPU wordt snoei heet terwijl de fan niet draait.
Voorlopig ligt hij op de koude vloer tot de baterij terug leeg is want geforceerd uitschakelen of resetten is niet mogelijk.

Zodra ik opnieuw kan opstarten gaan we comm +option+p+r eens proberen.
Ik las ergens dat deze optie ook de instellingen naar thermals zou gereset worden.
 
lijkt mij ook mogelijks een defecte ventilator? als je zegt dat hij heel warm had zonder dat de ventilator draaide?
 
Terug
Bovenaan