Tweak37

Crew Member
Crowdfunder FE
Een nieuw forum, een frisse start.

Een mooi artikel om hier van wal te steken:


Ik vraag me soms af of die focus van de VS (eigenlijk zowel democraten als republikeinen) op de nucleaire capaciteit van Iran niet wat misplaatst is. Ok nucleaire proliferatie in het Midden-Oosten is een nachtmerrie, maar de destabiliserende regionale rol van Iran (en eigenlijk ook van Turkije en Saudi-Arabie) heeft veel meer directe impact.
 
Laatst bewerkt:
Tja, met de nominatie van Biden zal de stijl dan wel verbeteren (Trump heeft denk ik ook gewoon een nieuw dieptepunt ingesteld, slechter doen is moeilijk), maar daarom de inhoud niet noodzakelijk, integendeel zelfs. Als je iets positief over Trump kan zeggen is het wel dat hij geen nieuwe oorlogen begonnen is. Het voting-record van prominente Democraten als Biden of Hillary Clinton is op dat vlak een stuk minder.

128806837_10159500673536800_237603632324545920_o.jpg


Oh, wat zou ik graag in een wereld leven waarin een Bernie Sanders, Andrew Yang of Tulsi Gabbard de nominatie van de Democraten hadden binnengehaald. Dat was échte verandering geweest, zonder al te veel van die "woke"-bullshit. Maar helaas, de greep van het Democratische establishment was te sterk en nu hebben ze een mooi verhaaltje om hun versie van corruptie een modern likje verf te geven...
 
En wat is de juiste weg dan volgens jou qua militaire conflicten? Ik heb wel sympathie voor Obama en zelfs Trump op dit vlak, omdat ze met een redelijk gelijkaardige intentie van non-interventie zijn gestart. Maar in de praktijk blijkt dat enorm moeilijk, ook al heeft Obama de militaire aanwezigheid in het buitenland natuurlijk fel teruggebracht. De Arabische lente, Syrië, IS... Niets doen leidt tot niet wenselijke uitkomsten (zacht uitgedrukt ivm IS), iets doen is zelden beter.
 
Isolationisme liefst zeker niet, wij danken uiteindelijk ook onze vrijheid aan de interventie van de V.S. hier, toen Duitsland niet één maar twee keer Europa wou overnemen. De nodige dankbaarheid daarvoor zouden we niet mogen vergeten.
De eigen veiligheid beschermen mag gerust ook: Afghanistan was zeker in het begin perfect gerechtvaardigd.
Zelfs de eerste Irak-oorlog toen Irak Koeweit binnendrong valt te rechtvaardigen (ze hadden toen ook beter doorgeduwd in plaats van een tiental jaar later te gaan liegen om alsnog Sadam Hoessein omver te werpen). Alleen zou in een meer ideale wereld de V.S. daar niet alleen voor moeten staan, en zou o.a. Europa een gelijk deel van de inspanning moeten doen binnen de NATO. Syrië ligt dichter bij Europa dan de V.S. uiteindelijk.

Wat dan wél de juiste weg zou zijn? Ik betwijfel of er daar een "juiste" weg is, het gaat per slot van rekening om zéér ingewikkelde materies en oorlog. Ik ben op dat vlak ook geen expert. Ik weet alleen dat ik wantrouwen koester jegens politici die oorlogen starten op basis van flagrante leugens. Men heeft destijds Bush en de Republikeinen verketterd voor het starten van de tweede oorlog in Irak, maar uiteindelijk krijgt de V.S. nu gewoon ook een Democratische president die destijds meegestemd heeft voor die oorlog, waarvoor je de motieven dubieus waren (je kan die oorlog wel rechtvaardigen op basis van mensenrechten, maar dat was ongetwijfeld zeker niet de eerste reden waarom men daar binnenviel).
Op dat vlak zou ik véél meer geloof hebben gehad in de integriteit van een Bernie Sanders, een Tulsi Gabbard of een Andrew Yang, dan iemand als Joe Biden, die al decennia in de politiek zit (oké Sanders ook, maar die heeft een heel andere geschiedenisà hopelijk bewijst hij mijn ongelijk.
Hij was alvast vice-president onder Obama, maar die heeft dan weer enerzijds te veel met drone-strikes gewerkt, en anderzijds in Syrië geen duidelijke rode lijn durven stellen.

Men moet misschien ook maar eens het lef hebben om gewoon terug uit te komen voor het eigen belang en het belang van onze bondgenoten: en in te grijpen voor je eigen veiligheid of de veiligheid van extreem bedreigde minderheidsgroepen (bv. Syrische christenen) maar ook op tijd durven terugtrekken in de wetenschap dat je als de gehele lokale bevolking tegen je is, je daar toch geen permanente regime-verandering kan afdwingen. Als de V.S. zich straks terugtrekt uit Afghanistan, dan zullen de Taliban daar helaas alsnog de facto aan de macht zijn. Wat is dan het nut geweest van daar 20 jaar te blijven?
 
Ik vrees toch meer en meer voor een ontsporing van de situatie in de Verenigde Staten. Op een aantal extreemrechtse websites circuleren naam- en adreslijsten van de "verraders van het volk" (verkiezingsmedewerkers uit de betwiste swing states). Er zijn al enkele meldingen van verkiezingsmedewerkers die te melden geven dat gewapende "betogers" hen thuis komen opzoeken en afdreigen.

Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat hier nog een echte ontsporing van geweld op volgt. Het twitter-account van de republikeinse partij in Arizona postte retweette gisteren een tweet van iemand die aangaf “I am willing to give my life for this fight.” met daarbij de vraag "He is. Are you?”
In een volgende tweet van de republikeinse partij in Arizona stond te lezen “This is what we do, who we are: Live for nothing, or die for something.”

Dat is dus het officiële twitteraccount van de tot voor kort grootste politieke partij van die staat ... Die gewoon aanzet tot geweld.
 
Biden is nu officieel president-elect, met het electoral college in California dat net heeft gestemd :)
 
Het ontslag van Barr wordt toevallig bekend gemaakt net op het ogenblik dat in California de electoral votes worden afgenomen. Echt zielig hoe Trump alles in het werk stelt om toch maar in 't nieuws te blijven
 
Ik vrees toch meer en meer voor een ontsporing van de situatie in de Verenigde Staten. Op een aantal extreemrechtse websites circuleren naam- en adreslijsten van de "verraders van het volk" (verkiezingsmedewerkers uit de betwiste swing states). Er zijn al enkele meldingen van verkiezingsmedewerkers die te melden geven dat gewapende "betogers" hen thuis komen opzoeken en afdreigen.

Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat hier nog een echte ontsporing van geweld op volgt. Het twitter-account van de republikeinse partij in Arizona postte retweette gisteren een tweet van iemand die aangaf “I am willing to give my life for this fight.” met daarbij de vraag "He is. Are you?”
In een volgende tweet van de republikeinse partij in Arizona stond te lezen “This is what we do, who we are: Live for nothing, or die for something.”

Dat is dus het officiële twitteraccount van de tot voor kort grootste politieke partij van die staat ... Die gewoon aanzet tot geweld.
Altijd maar verdere polarisatie eigenlijk, wie weet waar dat zal stoppen. Het is te hopen dat Biden in januari aan zijn termijn begint zonder te veel incidenten, en dat in die 4 jaar alles een beetje kalmeert. Alhoewel de trouwe Trump-aanhangers waarschijnlijk 4 jaar lang zullen klagen over "stolen elections" hoop ik toch dat die groep krimpt.
 
Ik zou in ieder geval allemaal een grote zak chips in huis halen voor 20/01/2021.
Ik hoor net dat medewerkers op het witte huis aangeven dat Trump de voorbije dagen heeft aangegeven dat hij het Witte Huis niet wil verlaten op 20/01 omdat hij de winnaar is van de verkiezingen.
Laten we hopen dat hij hier opnieuw aan 't liegen is. Ik hoop alleen dat hij zijn supporters niet oproept om hem te verdedigen en geweld uitlokt.
 
Smartmatic, één van de twee bedrijven die door Trump en zijn vazallen valselijk worden beschuldigd van links te hebben met Venezuela en Soros, heeft blijkbaar een gi-gan-tische juridische claim gedropt bij Fox News, AON en Newsmax (defamation, dat is wat wij dan smaad, laster of eerroof noemen) waarbij "honderden miljoenen of zelfs miljarden dollars schade" wordt geclaimd.

Fox News heeft blijkbaar beslist om in te binden, en toont nu meerdere keren in prime time een soort recht op antwoord, tijdens de uitzendingen van de Fox-gezichten die zich schuldig hebben gemaakt aan dit misdrijf, in de hoop van een rechtszaak te vermijden. Waarin onder meer wordt uitgelegd dat Dominion en Smartmatic helemaal geen banden hebben, en dat smartmatic alleen in Californië werd gebruikt.

NewsMax en AON doen dat niet, laten we hopen dat Smartmatic die gewoon voor de rechtbank sleurt en beide bedrijven gewoon in de vernieling procedeert.
En hopen dat Dominion overgaat tot vergelijkbare juridische acties.
 
hadden ze al gedaan hoor, voorlopig wel enkel tegen Sydney Powell

Dat weet ik, maar dat is onvoldoende. Die 'fakenieuwsketens' moeten gewoon aan banden gelegd worden

In The New York Times staat trouwens dat Donald Trump overweegt om Sidney Powell te benoemen als 'special counsel' om verkiezingsfraude te onderzoeken. Dezelfde anonieme bronnen in het Witte Huis geven ook aan dat in diezelfde vergadering het voorstel van T. Flynn besproken is (leger sturen naar de 5 betwiste staten, er de staat van beleg afkondigen en opnieuw verkiezingen organiseren).

Onder meer Mark Meadows en Pat Cipollone zouden die ideeën agressief de kop hebben proberen in te drukken. Er zou lang gediscussieerd zijn, en heel wat over en weer geroepen zijn.

Nog interessant: tijdens die meeting is Trump ook uitgelegd dat de grote lijst van getuigenverklaringen die S Powell verzameld heeft allemaal getekend zijn door één en dezelfde man. Ze weten allemaal dus perfect dat er niets aan de hand is.
 
Ook Newsmax probeert zich te redden, nu alle onzin ontkennen die ze de voorbije weken hebben uitgezonden... Ik hoop dat ze alsnog een proces aan hun bos hebben en dat verliezen

 
Terug
Bovenaan