Kleine nieuwtjes

Mooi maar zinloos en wat mij betreft intellectueel oneerlijk. Van hetzelfde niveau als degenen die corona nog altijd vergelijken met "maar een griepje", zelfs nu.

Niet elke religie is even onschuldig/gevaarlijk. Waar zijn de katholieke weduwen van terreurstrijders die we terug naar België gehaald hebben?
Ah, sorry die bestaan niet.

Het katholicisme is de religie die hier van oudsher aanwezig was. Tabak is ook een drug die we historisch gedogen, maar nooit meer zouden goedkeuren als het een nieuw product zou zijn. Nieuwe synthetische harddrugs worden wél verboden.
Vrijheid van religie betekent natuurlijk dat we niet zomaar nieuwe religies kunnen verbieden, maar gepaste maatregelen zijn daarom niet verkeerd.

Wij doen echter blijkbaar het tegendeel, wat daar in Gent gebeurt is eenvoudigweg niet oké. Maar behoeft uiteraard geen verbazing, een stad de facto bestuurd door Groen, met - oh, ironie - dan wel nog een zogenaamde liberale burgemeester, maar alles voor het postje en de sjerp voor De Clerq junior² natuurlijk.
 
gevluchte-drugsbaron-heeft-spijt-van-12-jaar-cel-in-nederland-naar-een-eis-van-1-482-jaar-in-turkije~

jaja, als ik 1400jaar het gevang in plaats van 12 jaar zou ik ook vragen of het land waar ik 12 jaar in het gevang moest zitten niet om mijn uitlevering zou willen vragen.

Om nog maar te zwijgen over het verschil tussen het levenspatroon in de nederelandse of turkse gevangenis...

Ik hoop dat nederland er dan wel leuk voor bedankt :p.
 
Mooi maar zinloos en wat mij betreft intellectueel oneerlijk. Van hetzelfde niveau als degenen die corona nog altijd vergelijken met "maar een griepje", zelfs nu.

Niet elke religie is even onschuldig/gevaarlijk. Waar zijn de katholieke weduwen van terreurstrijders die we terug naar België gehaald hebben?
Ah, sorry die bestaan niet.
Ik denk dat de katholieke godsdienst héél weinig te zeggen heeft over het aantal doden dat ze veroorzaakt heeft in België, als je een deftige studie zou uitvoeren. Alleen al aan de katholieke pedofiele priesters zijn redelijk goed bewijsbaar 13 zelfmoorden te linken. In de geschiedenis kunnen we nog véél meer doden linken aan de katholieke doctrine, zéker gepleegd door Belgen in het buitenland die rechtstreeks gelinkt waren met katholieke priesters.
KnightOfCydonia zei:
Het katholicisme is de religie die hier van oudsher aanwezig was. Tabak is ook een drug die we historisch gedogen, maar nooit meer zouden goedkeuren als het een nieuw product zou zijn. Nieuwe synthetische harddrugs worden wél verboden.
E-sigaret is een nieuw product. Liquids met nicotine zijn niet verboden.
KoC zei:
Vrijheid van religie betekent natuurlijk dat we niet zomaar nieuwe religies kunnen verbieden, maar gepaste maatregelen zijn daarom niet verkeerd.
niet meer of minder dan de oude religies.
 
Ik denk dat de katholieke godsdienst héél weinig te zeggen heeft over het aantal doden dat ze veroorzaakt heeft in België, als je een deftige studie zou uitvoeren. Alleen al aan de katholieke pedofiele priesters zijn redelijk goed bewijsbaar 13 zelfmoorden te linken. In de geschiedenis kunnen we nog véél meer doden linken aan de katholieke doctrine, zéker gepleegd door Belgen in het buitenland die rechtstreeks gelinkt waren met katholieke priesters.
E-sigaret is een nieuw product. Liquids met nicotine zijn niet verboden. niet meer of minder dan de oude religies.
Ik betwijfel of die priester geen pedofiel zou zijn als hij geen priester was dus staat het katholieke geloof los van het feit of hij pedofiel was of is, dat argument begint al echt op het een soort van Godwins law te verworden, -discussie over slachtoffers door islamitisch geweld- ... "maar er zijn ook pedofiele priesters" en elke kritiek op de islam is gecounterd daardoor.
Misschien zijn er wereldwijd wel meer pedofiele politieagenten, dokters of taxichauffeurs dan pedofiele priesters maar je hoort toch niemand zeggen dat dat komt door het beroep van politieagent, dokter of taxichauffeur.

Eergisteren blies een jihadi zich op op de de markt in Bagdad - alweer 35 doden en 60+ gewonden maar dat is natuurlijk niets in vergelijking met onder andere de Spaanse inquisitie in.. 1478 en dat zal allemaal wel, verschrikkelijke tijden en inderdaad ook onder het mom van het katholieke geloof, maar de relevantie daarvan ten opzichte van het probleem met een godsdienst die niet geevolueerd is, of alleszins dwars staat op tal van universele mensen -en dierenrechten, vandaag lijkt mij onbestaande.
 

Als zelf al een deel van de partij van de burgemeester ertegen is snap ik eigenlijk niet hoe men tot de beslissing gekomen hebben om terugbetaling te voorzien.
 
Ik betwijfel of die priester geen pedofiel zou zijn als hij geen priester was
misschien zouden die moslimterroristen ook nog altijd zware criminelen zijn als ze geen radicale salafisten waren?

Even onzinnig "als". Het is duidelijk dat de katholieke kerk die priesters heeft beschermd en hen liet verderdoen, al dan niet in het buitenland als 'straf' (lees: wegmoffelen). Zie broeders van liefde in huize tordaele.
 
Ik betwijfel op geen moment de vuiligheid en wreedheid die de katholieke kerk gedurende honderden jaren uitgevreten heeft. En we zijn er eindelijk (bijna) van af. Het is toch te zot voor woorden dat we een nieuwe (voor onze contreien) bloeddorstige en onderdrukkende religie hier nu de kans geven opnieuw een greep op de samenleving te krijgen.
 
misschien zouden die moslimterroristen ook nog altijd zware criminelen zijn als ze geen radicale salafisten waren?

Even onzinnig "als". Het is duidelijk dat de katholieke kerk die priesters heeft beschermd en hen liet verderdoen, al dan niet in het buitenland als 'straf' (lees: wegmoffelen). Zie broeders van liefde in huize tordaele.
Ik snap toch altijd niet dat er iemand altijd terug die verwijzing naar de kerk moet bijsleuren, das whataboutism tot in het kwadraat gewoon.
 
Ik snap toch altijd niet dat er iemand altijd terug die verwijzing naar de kerk moet bijsleuren, das whataboutism tot in het kwadraat gewoon.
de verwijzing naar misdaden tussen moslims en misdaden door de kerk werd niet door mij hierbijgesleurd :). bovendien is het wel relevant als iemand claimt dat een andere godsdienst niks doen om daarop in te gaan.
 
de verwijzing naar misdaden tussen moslims en misdaden door de kerk werd niet door mij hierbijgesleurd :). bovendien is het wel relevant als iemand claimt dat een andere godsdienst niks doen om daarop in te gaan.
De “mooie” insinuatie betreffende de scheiding kerk en staat naar aanleiding van het Te Deum kwam natuurlijk wel van jou terwijl de discussie op dat moment ging over het subsidieren van een geloof gerelateerd gebruik door de staat terwijl je weet dat de context volledig anders is. Zelfs als je dat niet vindt, is het correct dat dit gesubsidieerd wordt volgens jou want buiten die twitter verwijzing neem je niet deel aan de oorspronkelijke discussie maar heb je er alleen voor gezorgd dat ze weer verzand is in de katholiek vs islam cirkeldiscussie die we al duizend keer kunnen lezen hebben met telkens dezelfde stemmen aan dezelfde zijde van het spectrum.
 
de verwijzing naar misdaden tussen moslims en misdaden door de kerk werd niet door mij hierbijgesleurd :). bovendien is het wel relevant als iemand claimt dat een andere godsdienst niks doen om daarop in te gaan.

Jij bent wel degene die ervan gemaakt heeft dat ik claim dat de katholieke kerk geen zonden op z'n kerfstok heeft. Dat heb ik helemaal niet gezegd, ik heb zelfs de vergelijking gemaakt met historisch gedoogde harddrugs die je niet zomaar kan uitbannen, en nieuwe harddrugs legaliseren. We subsidiëren de Kerk ruim, maar dat valt nog te rechtvaardigen omwille van historische redenen en het erfgoed dat bij de Kerk hoort. Subsidiëren van extra religies onder het mom van "elke religie is gelijk" lijkt mij zeker niet wenselijk, en uitgaven aan private feestelijkheden zoals het Offerfeest van moslims al helemaal niet.

Ik denk dat de katholieke godsdienst héél weinig te zeggen heeft over het aantal doden dat ze veroorzaakt heeft in België, als je een deftige studie zou uitvoeren. Alleen al aan de katholieke pedofiele priesters zijn redelijk goed bewijsbaar 13 zelfmoorden te linken. In de geschiedenis kunnen we nog véél meer doden linken aan de katholieke doctrine, zéker gepleegd door Belgen in het buitenland die rechtstreeks gelinkt waren met katholieke priesters.

Ik leef in het hier en nu. . Niemand zou zijn kinderen nog zomaar achterlaten bij een priester tegenwoordig denk ik, zelfs al is de meerderheid van de priesters waarschijnlijk geen pedofiel. We halen echter wél IS-weduwen terug naar hier, en stellen onvoldoende beperkende maatregelen tegen Islamitische (massa)migratie, én faciliteren dan ook nog eens een gebrek aan integratie van degenen die hier wel zijn.

Ik tel alleen al tientallen doden en honderd gewonden in naam van de Islam bij aanslagen in Brussel, Parijs, Londen, waarvoor je niet 50 jaar of meer terug moet gaan in de tijd. Van zodra we geconfronteerd worden met een opmars van nieuwe radicale katholieken of migratiestromen van aanhangers van Opus Dei, zal ik daar ook wel iets van zeggen.

E-sigaret is een nieuw product. Liquids met nicotine zijn niet verboden. niet meer of minder dan de oude religies.

Als de katholieke kerk tabak zou zijn, is de Islam echt wel erger dan liquids met nicotine.
Bepaalde regels kan je gerust aanpassen op maat van de dreiging die die religie vormt voor je samenleving.
Als staatsveiligheid even veel geld zou uitgeven aan het monitoren van radicale boeddhisten in België als aan radicale moslims, zou ik daar toch vragen bij stellen.

Maar eigenlijk gaat het daar zelfs hier niet om: de regels voor dierenwelzijn/slachten zijn wél voor alle religies gelijk. Je hoort de wetgeving te respecteren en een boete te krijgen als je dat niet doet. In Gent heeft men echter besloten dat men dat voor de moslims toch maar moet compenseren met een vergoeding om de wet na te leven.
 
Door Corona, de overstromingen en de Olympische Spelen is dit nieuws amper in het Belgische nieuws gekomen, maar lijkt me wel de moeite om toch even onder het licht te brengen:

NSO, een Israëlisch cyber'security' bedrijf verkoopt een product genaamd 'Pegasus' waarmee je telefoons kan hacken. Je krijgt unlimited toegang tot de Android / Iphone devices. Dus foto's, geolocatie, data, berichten, camera, gesprekken,...
Die Pegasus werd verkocht aan eender wie, waardoor een hele reeks politiekers hun gsm's gehackt werden. Maar liefst 14 premiers/presidenten werden zo afgeluisterd, waaronder Charles Michel en Emmanuel Macron.

Ook dissidente stemmen binnen autoritaire regimes werden getarget:
- journalisten in Hongarije
- Politieke oppositie in India oa Rahul Ghandi
- Kashoggi (die journalist die in stukken werd gezaagd in de Saudische ambassade in Turkije enkele jaren geleden)
- Mensenrechtenactivisten in de Emiraten

Toch wel straf dat zo'n Israëlisch bedrijf zomaar legaal dit kan verkopen. De cybereconomie van Israël is het paradepaardje van Netanyahu, maar dit is toch wel énorm schadelijk.

 

Jammer dat het op die manier moet, dit gaat puur om meer boetes te kunnen uitschrijven en innen.
Had graag gelezen hoe de federale snelwegpolitie mensen bijkrijgt om de pakans te verhogen voor bestuurders, zodat de wegen minder gevaarlijk worden. Het stuk richting mobiliteit in de gewesten ontbreekt hier ook volledig, hoe past deze beslissing in de aanpak van de gewesten?

Door flitspalen te zetten alleen worden de wegen niet plots minder gevaarlijk Quickie, dacht dat je dat al even doorhad.
 

Jammer dat het op die manier moet, dit gaat puur om meer boetes te kunnen uitschrijven en innen.
Had graag gelezen hoe de federale snelwegpolitie mensen bijkrijgt om de pakans te verhogen voor bestuurders, zodat de wegen minder gevaarlijk worden. Het stuk richting mobiliteit in de gewesten ontbreekt hier ook volledig, hoe past deze beslissing in de aanpak van de gewesten?

Door flitspalen te zetten alleen worden de wegen niet plots minder gevaarlijk Quickie, dacht dat je dat al even doorhad.
Flitspalen zijn inderdaad niet de oplossing, maar meer het probleem. Hoeveel keer zien we niet mensen zo net even voor de flitspaal snel snel remmen en daarna weer optrekken.

Trajectcontroles zijn okay naar mijn mening, maar ook weer in hetzelfde bedje ziek. Eens verlaten gaan we weer volle gas.

Zoals je aanhaalt zijn meer personeel de oplossing niet alleen voor snelheid maar ook de andere overtredingen en dan liefst met anonieme wagens. Zo'n wagen met politie op schreeuwt gewoon om even volgens de wet te rijden.
 
Over welke andere overtredingen heb je het dan?

De cliché ergernis van hardrijders dat je te lang naar hun zin niet snel genoeg terugschrikt naar het rechterrijvak ondanks dat je zelf aan het inhalen bent, maar zij durven toch wél meer hun gaspedaal in te duwen?

Op de autosnelwegen en veel andere grote wegen is overdreven snelheid het grootste gevaar, misschien nog in concurrentie met smartphone gebruik achter het stuur tegenwoordig.
 
Flitspalen zijn inderdaad niet de oplossing, maar meer het probleem. Hoeveel keer zien we niet mensen zo net even voor de flitspaal snel snel remmen en daarna weer optrekken.

Trajectcontroles zijn okay naar mijn mening, maar ook weer in hetzelfde bedje ziek. Eens verlaten gaan we weer volle gas.

Zoals je aanhaalt zijn meer personeel de oplossing niet alleen voor snelheid maar ook de andere overtredingen en dan liefst met anonieme wagens. Zo'n wagen met politie op schreeuwt gewoon om even volgens de wet te rijden.

Trajectcontroles ben ik wel voorstander van maar zou ze wat meer op de gewestwegen willen zien.
Op snelwegen is dat vooral vervelend omdat ge daar soms wat toeren ziet als iemand zijne cruisecontrol 1 per uur trager staat als den andere. Of mensen die zonder rijden, vreselijk irritant.

Degelijke infrastructuur met veilige wegen (waar geen bomen op een halve meter van de weg staan bijvoorbeeld), afgescheiden fietspaden, voldoende vangrails,... zou ook allemaal wonderen uithalen.

Logische verkeersregels ook: op het ene rondpunt heeft de fietser voorrang, op het andere weer niet omdat het aan de buitenkant ligt mét haaientanden voor de fietser. Een gelijkaardig rondpunt verderop kan dan weer net omgekeerd zijn met haaientanden voor de bestuurder,...
Eénlijnigheid in rondpunten zou mi ook al veel doen en veel nuttiger zijn dan overal fietsstraten te maken bijvoorbeeld.

En rij-examens om de 5-10 jaar opnieuw laten doen, kan er nog altijd niet aan uit dat je maar één keer in je leven moet slagen op een examen om te rijden met een voertuig. Daaraan gekoppeld een rijbewijs met punten.
 
Trajectcontroles ben ik wel voorstander van maar zou ze wat meer op de gewestwegen willen zien.
Op snelwegen is dat vooral vervelend omdat ge daar soms wat toeren ziet als iemand zijne cruisecontrol 1 per uur trager staat als den andere. Of mensen die zonder rijden, vreselijk irritant.

Degelijke infrastructuur met veilige wegen (waar geen bomen op een halve meter van de weg staan bijvoorbeeld), afgescheiden fietspaden, voldoende vangrails,... zou ook allemaal wonderen uithalen.

Logische verkeersregels ook: op het ene rondpunt heeft de fietser voorrang, op het andere weer niet omdat het aan de buitenkant ligt mét haaientanden voor de fietser. Een gelijkaardig rondpunt verderop kan dan weer net omgekeerd zijn met haaientanden voor de bestuurder,...
Eénlijnigheid in rondpunten zou mi ook al veel doen en veel nuttiger zijn dan overal fietsstraten te maken bijvoorbeeld.

En rij-examens om de 5-10 jaar opnieuw laten doen, kan er nog altijd niet aan uit dat je maar één keer in je leven moet slagen op een examen om te rijden met een voertuig. Daaraan gekoppeld een rijbewijs met punten.
dit zohard, jammer dat er daar niet op wordt gewerkt, of toch onvoldoende.
Ik heb niets tegen meer handhaving, integendeel, maar die opbrengsten van die boetes zouden ook graag terug naar betere wegen en infrastructuur moeten vloeien. Helaas is dit niet het geval. Quickie probeert hier wat snel punten te scoren, maar het had hem gesierd indien hij met de ministers van mobiliteit een totaalaanpak hadden aangekondigd. Nu komt dit voor mij over als een cashgrab (die er eigenlijk geen is want de opbrengst van die geinde boetes zal maar een fractie zijn van de kosten om ze te innen door ambtenaren).

Indien het doel is om het aantal slachtoffers en doden naar beneden te halen, gaan die flitspalen en het beter innen van de boetes maar een marginaal effect hebben.
 
In het algemeen gaan de cijfers al naar beneden, van zowel ongevallen als aantal doden op de weg. Het zijn er nog altijd te veel misschien, maar de reeds geïnstalleerde flitspalen en het innen van die boetes lijkt hen toch gelijk te geven.


In het algemeen moet er op lange termijn in België gewoon een andere rijcultuur ontstaan. Één zonder alcohol, waarbij de mensen niet 132km/h willen rijden omdat dit net de limiet is volgens hun wijzer, of de teller die waze aangeeft. Die paar km extra maken het écht niet
 
In het algemeen gaan de cijfers al naar beneden, van zowel ongevallen als aantal doden op de weg. Het zijn er nog altijd te veel misschien, maar de reeds geïnstalleerde flitspalen en het innen van die boetes lijkt hen toch gelijk te geven.


In het algemeen moet er op lange termijn in België gewoon een andere rijcultuur ontstaan. Één zonder alcohol, waarbij de mensen niet 132km/h willen rijden omdat dit net de limiet is volgens hun wijzer, of de teller die waze aangeeft. Die paar km extra maken het écht niet

Tja als 6 op de 10 doden op de snelweg geen gordel droegen mag daar ook wel eens een pak meer op ingezet worden vind ik dan.

Ja, dat is allemaal wat moeilijker en omslachtiger maar is wel een van de grootste factoren bij dodelijke ongevallen daar.
Alcohol-controles gebeuren ook inderdaad veel te weinig. Op 17 jaar en toch makkelijk een half miljoen kilometers heb ik 2 keer moeten blazen. Terwijl ik dagelijks op mijn snelheid gecontroleerd wordt.

Over die infrastructuur ook weer een mooi staaltje met de fiets net tegengekomen.
Hier kom ik met de fiets van waar de man aan het wandelen is.

Links staat een wagen om te wachten om daar de Sasstraat in te draaien (achter de wandelende man).
Nu staat het gras daar allemaal wat hoger dus die wagen die staat te wachten ziet wat later maar zelfs dan nog.

Die man staat dus al een hele poos te wachten tot de baan vrij is en het moment dat hij ziet dat hij over kan steekt hij over. Wat ook een perfect logische, menselijke reactie is als je je de hele tijd blind staart op aankomende wagens.
Maar dan verschijn ik daar met mijn fiets.

Die man stopt, maar er komt verkeer aan dus ik doe het teken snel door te rijden of dat verkeer rijdt op hem in aan 90 per uur.

En ja volgens de regels van de wet is die man dan in fout als hij sterft, dat kunnen ze dan makkelijk toewijzen. Maar dat verandert niets aan het totaal slecht opgesteld kruispunt.

Laat die fietsers daar toch 20 meter verder de Sasstraat oversteken, weg van die steenweg. Dan vermijd je dat soort situaties.
En dan nog kleine dingen die het allemaal wat openvallender kunnen maken, dat fietspad is in dezelfde kleur als de baan, belijning is vervaagd,...
Maak dat toch zichtbaar en duidelijk.

Visibiliteit en duidelijkheid redden levens.

In Zwitserland hadden ze bijvoorbeeld gele zebrapaden terwijl de andere belijning wit was. Dat valt zo veel meer op, kleine dingetjes en investeringen die wel een enorm verschil kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan