Kleine nieuwtjes

Ik dacht (van Rik Van Cauwelaert) gehoord te hebben dat de Vlaamse Regering bezig met een opkuis i.f.v. het begrotingstekort.
 
En ivm die kankermedicatie, ze verlengen de levensduur misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat het geen medicijn is. Er zijn 1000-en medicijnen die enkel symptomen verhelpen...
Net dat werd hier ook in twijfel getrokken. Er zijn serieuze twijfels of het de levenskwaliteit van de resterende maanden verbeterd.
Uw artikel gaat over artsen die merk-medicatie voorschrijven. Je kan als patiënt altijd vragen om op actieve stof voor te schrijven (al moet je dat wel weten).
Dan moet je al zelf op onderzoek uitgaan, wat in principe toch uw taak niet is als patiënt.

En geldt dat dan niet enkel als de actieve stof of de medicijncocktail al patentvrij is?
Vaak ook een truc van de foor hoorde ik in reportages om net voor het patent verloopt met iets nieuws op de markt te komen dat net dat tikkeltje anders is...

Naja, mijn vakgebied is het niet.
Ik vind het wel dubieus dat er nog zoveel vertegenwoordigers komen leuren bij artsen, dat artsen studiedagen aangeboden krijgen van de farmasector, ...
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat het een kwal van een gozer is en ik hem echt niet moet hebben binnen V-B.
Maar hij verwoordt het hier wel zeer scherp :


En toegegeven, dat lijstje dat daar wordt opgesomd is hallucinant wat wij met de Vlaamse overheid allemaal niet subsidiëren. Op federaal niveau kan ik nog zo'n hulp aan Mozambique verwachten.
Is al een oud filmpje. Ook gewoon veel enger voorgesteld dan het effectief is.
Slaagt wel volledig in zijn opzet.
 



Nu vermits de politie en pers mee gaan dat dit een "vrouw" is die kinderen mishandelt...

Komt hij dan in een mannen- of vrouwengevangenis terecht?

Honest question.
 
Vrouwengevangenis, maar vermoedelijk met extra veiligheid (meer toezicht, aparte vleugel) is my guess.
Ze kunnen die niet naar een mannengevangenis sturen want dan kan zij hen aanklagen, aangezien ze u daar al kunnen aanklagen als ge hen bewust met het verkeerde geslacht aanspreekt. Maar aangezien het om een sexual assault gaat, zullen er sowieso al extra regels in werking gaan (aangezien sexual assault van een kind zelfs door medegevangenen niet geapprecieerd wordt.)
 
België gaat niet failliet, maar buffer is er niet meer: begroting gaat dit jaar 38 miljard in het rood
De Belgische begroting stevent af op een tekort van bijna 38 miljard. De komende jaren krimpt dat gat wel opnieuw, maar absoluut niet voldoende om comfortabel te zijn. “Met economische groei alleen zullen we er niet komen”, zegt staatssecretaris van Begroting Eva De Bleeker (Open V


Nou dat was nog net van voor de grootste overstromingen.

Mss zijn we ondertussen al failliet.


Mss is dit het laatste jaar dat ik nog geld terug trek van de belastingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had zojuist iets gelezen over de stad gent die de slachtingen voor het offerfeest terug betaald en dacht van, ja, wederom mooie framing van de rechtse partijen. Om dan eens te googelen en op dit uit te komen:

ik vind het behoorlijk ridicuul dat we nu ook al zaken omtrent religieuze feesten terugbetalen en begrijp eigenlijk niet dat dit in de huidige maatschappij kan. Aangezien de maatschappij geen onderscheid maakt tegen religies zou dit toch verboden moeten worden. Ik hoop dat aan zo'n verkwisting van belastinggeld paal en perk gesteld wordt in de toekomst. Iedereen die een religieus feest wil houden mag dit toch van mij volledig uit zijn eigen zak betalen.
 
Omdat dat een efficiënte manier is om thuisslachtingen tegen te gaan. Naast de stok, de wortel. Ik snap de principiële bezwaren, maar een verkwisting van belastinggeld is het mijn inziens niet gezien het een concreet maatschappelijk doel heeft waar alle Gentenaren baat bij hebben.
 
Omdat dat een efficiënte manier is om thuisslachtingen tegen te gaan. Naast de stok, de wortel. Ik snap de principiële bezwaren, maar een verkwisting van belastinggeld is het mijn inziens niet gezien het een concreet maatschappelijk doel heeft waar alle Gentenaren baat bij hebben.
Principieel ben ik er ook niet voor te vinden, het kan ook geïnterpreteerd worden als aanzetten tot religieuze gebruiken. Lijkt me toch niet echt de rol van de overheid.
 
Het gaat eerder om faliciteren en in goede banen leiden dan aanzetten natuurlijk, al is dat een dunne grens.

De overheid doet hetzelfde voor alle erkende levensbeschouwingen.
 
Het gaat eerder om faliciteren en in goede banen leiden dan aanzetten natuurlijk, al is dat een dunne grens.

De overheid doet hetzelfde voor alle erkende levensbeschouwingen.
De overheid faciliteert onwettelijke praktijken voor andere religies ? :)

Nu, het is in-gent vzw dat het factuur terugbetaald, het is me wat onduidelijk of stad gent daadwerkelijk daarin meespringt.
 
Omdat dat een efficiënte manier is om thuisslachtingen tegen te gaan. Naast de stok, de wortel. Ik snap de principiële bezwaren, maar een verkwisting van belastinggeld is het mijn inziens niet gezien het een concreet maatschappelijk doel heeft waar alle Gentenaren baat bij hebben.
Dus de staat moet maar bepaalde zaken faciliteren om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de wet houden? Dat pamperbeleid mag dan ook gaan stoppen. Het enige wat de staat voor mij moet doen is de regels opstellen en overtredingen hiertegen sanctioneren. Voor de rest mag men wel stoppen met handjes vasthouden en mensen afhankelijk maken van de staat. En als ge dan nog wat verder kijkt op de site zie je dat ze nog mooi een foldertje in het turks opgesteld hebben. Ik vraag mij toch echt af waarom we dat eigenlijk doen. In Belgie spreekt men Frans, Duits en Nederlands dus laten we het maar bij die talen houden.
 
Wat men hiermee dus net wil tegengaan, door hen een financiële incentive te geven naar erkende (tijdelijke) slachthuizen te gaan waar ze alle hygiënische en wettelijke richtlijnen in acht nemen.
Je geeft mensen ook geen financiële incentive om ervoor te zorgen dat ze zich aan de verkeersregels houden. Je geeft ze boetes als ze deze regels overtreden. Ik heb ook nog nooit geld gekregen omdat ik mijn afval naar het containerpark bracht ipv het te sluikstorten. En net hetzelfde zou hier moeten gebeuren.

Maar het moet niet verwonderen dat dit weer uit Gent komt.
 
Laatst bewerkt:
Wat men hiermee dus net wil tegengaan, door hen een financiële incentive te geven naar erkende (tijdelijke) slachthuizen te gaan waar ze alle hygiënische en wettelijke richtlijnen in acht nemen.
En misschien ook een financiële incentive geven aan mensen met sportwagens om zich toch aan de verkeersregels te houden? Waar slaat dat nu op, mensen belastingsgeld moeten toesteken zodat ze aangemoedigd zijn om toch maar de wet te volgen.
 
Dus de staat moet maar bepaalde zaken faciliteren om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de wet houden? Dat pamperbeleid mag dan ook gaan stoppen. Het enige wat de staat voor mij moet doen is de regels opstellen en overtredingen hiertegen sanctioneren. Voor de rest mag men wel stoppen met handjes vasthouden en mensen afhankelijk maken van de staat. En als ge dan nog wat verder kijkt op de site zie je dat ze nog mooi een foldertje in het turks opgesteld hebben. Ik vraag mij toch echt af waarom we dat eigenlijk doen. In Belgie spreekt men Frans, Duits en Nederlands dus laten we het maar bij die talen houden.

In-Gent is een organisatie die zich inzet voor inburgering en integratie van nieuwkomers en anderstaligen.

Ik erger me eigenlijk kapot aan die laatste regels. Enerzijds wordt er voortdurend geklaagd dat het integratiebeleid faalt, maar wat wil je wanneer inburgeringsorganisaties al bekritiseerd worden wanneer ze hulp aanbieden in de taal van de mensen die ze moeten helpen. Dat continue op twee gedachten hinken is rampzalig voor ons integratiebeleid.

Je geeft mensen ook geen financiële incentive om ervoor te zorgen dat ze zich aan de verkeersregels houden. Je geeft ze boetes als ze deze regels overtreden. Of ik heb nog nooit geld gekregen omdat ik mijn afval naar het containerpark bracht ipv het te sluikstorten. En net hetzelfde zou hier moeten gebeuren.

Wat telt is het resultaat. Jullie noemen dat pamperbeleid, ik noem dat efficiënt en degelijk bestuur. Op de baan zijn er controlemechanismen om overtreders er uit te pikken. Wat ga je doen bij het Offerfeest? Bij alle moslims een huiszoeking om te zien of ze geen schaap in de kelder aan het kelen zijn? Dat kostenplaatje is oneindig hoger dan wat in-gent straks uitbetaalt voor die beesten hoor.

Principieel vind ik het ook lastig dat men religieuze feesten zit te subsidiëren, maar het is wel gewoon goed bestuur en maatschappelijk gezien de beste keuze.
 
Terug
Bovenaan