Kleine nieuwtjes

Hij zal wel veel stemmen halen maar of zo'n controversiële figuren ook een goede match zijn om in de regering te zetten, betwijfel ik. Voor de stabiliteit van de regering lijkt het me ook een goede zaak dat bv. Calvo geen minister is geworden. Iets gematigerderde figuren geven de oppositie toch een stuk minder slagkracht terwijl bij een figuur als MVR snel de commentaren op zijn tijd als griepcommissaris of het mondmaskerdebacle terug zullen bovengehaald worden.
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210301_95329974

Tenenkrullend artikel.. Echt waarom konden ze daar nu geen loonplafond op gekleefd hebben?
Tis nu niet dat de sociale zekerheid onder druk staat....
Een cafébaas die het risico neemt een eerste kelner vast in dienst te nemen, dat verdient steun. Daarvoor bestaan al langer regelingen waarbij de cafébaas een tijd een forfaitair bedrag aan sociale bijdragen niet hoeft te betalen. Maar dat mocht wel wat meer zijn, vond de Zweedse coalitie van ex-premier Charles Michel (MR). Sinds 2016 hoeft de cafébaas voor die kelner helemaal geen RSZ-bijdragen te betalen, onbeperkt in de tijd.

Dat ondersteunt de jobcreatie, en dat was ook de bedoeling. Maar wat als die werknemer dan 10.000 euro per maand verdient? Ook zulke lonen worden daar wel degelijk mee gesubsidieerd. Het hoogste brutomaandloon waarop de onbeperkte vermindering werd toegepast, bedroeg meer dan 3 miljoen euro, goed voor een bijdragevermindering van bijna 2 miljoen euro voor één kwartaal voor één werkgever. Dat meldt het Rekenhof, dat vorige maand een audit uitbracht over de regeling, maar die tot nu toe weinig aandacht kreeg. Maar het mag duidelijk zijn: subsidies voor miljonairs, ze bestaan echt.
 
jaartje enkelband.... rules for thee but not for me

Al is de kans zo goed als onbestaande dat Sarkozy ook effectief achter de tralies vliegt. Christine Mée, de voorzitter van de rechtbank, wees erop dat de oud-president zijn straf thuis zal kunnen uitzitten met een elektronische enkelband. En zelfs dat zal nog niet voor meteen zijn, want Sarkozy en co. gaan zo goed als zeker in beroep tegen de veroordeling.
 
Directeur De Voorzorg Limburg opgepakt in voor corruptie, ex-man Hilde Claes blijkt spilfiguur

Het parket in Limburg heeft vandaag 10 huiszoekingen uitgevoerd en meerdere personen opgepakt in een groot onderzoek naar corruptie en witwassen. Spilfiguur zou een 55-jarige Hasselaar zijn, namelijk Tony Coonen, topman bij De Voorzorg en actief bij sp.a Limburg.
Coonen en andere leden van de raad van bestuur bij De Voorzorg zouden panden verkocht hebben aan projectontwikkelaars waaronder immo Top Invest Het parket onderzoekt nu op welke manier de verdachten daar persoonlijk voordeel uit haalden.

Coonen is de ex-man van oud- burgemeester Hilde Claes uit Hasselt .
Intussen zouden ook al een aantal ambtenaren zijn opgepakt
 

Man verkracht stiefdochter van 11 en krijgt 40 maanden waarvan slechts 12 effectief. Zum kotzen. Levenslang wegsteken is de enige rechtvaardige keuze.
 

Man verkracht stiefdochter van 11 en krijgt 40 maanden waarvan slechts 12 effectief. Zum kotzen. Levenslang wegsteken is de enige rechtvaardige keuze.
Ik kan het niet lezen, wat is de reden van die lichte straf? Want dat is inderdaad toch moeilijk te begrijpen.
 
Kan er iemand die mensen tegen zichzelf beschermen, er moet toch wel iemand op zo'n kabinet rondlopen die begrijpt hoe belachelijk dit is :oops::

Screen_Shot_2017_07_13_at_1.09.20_PM.0.png


Die heeft volgens mij dezelfde communicatieadviseur als Conner Rousseau. Al kan Conner zich wel nog wel meer permitteren dan ne mec van bijna 40 jaar. Minister cringe 😂
 

Man verkracht stiefdochter van 11 en krijgt 40 maanden waarvan slechts 12 effectief. Zum kotzen. Levenslang wegsteken is de enige rechtvaardige keuze.
Alveringem, da's hier, maar heb er nog niets van gehoord. Nu, da's hier zo een gemeente waar je liever een langere gevangenisstraf krijgt, dan terug naar huis te mogen na zo'n walgelijke zaken. Er zal ergens wel iemand zijn die weet wie het is en dan gaat het snel rond.
 
Ik kan het niet lezen, wat is de reden van die lichte straf? Want dat is inderdaad toch moeilijk te begrijpen.
Ik kan het evenmin lezen, maar de inleidende tekst is voor mij toch meer dan duidelijk genoeg

Een 38-jarige man uit Alveringem is tot 40 maanden cel veroordeeld, waarvan 12 effectief, voor aanranding en verkrachting van zijn stiefdochter. Het meisje was amper 11 jaar op het moment van de feiten. In verhoren stak hij eerst nog de schuld op het slachtoffer. “Ik kan niet ontkennen wat er gebeurd is, maar ik weet het niet meer”, sprak hij daarna. Op het proces gaf hij het seksueel misbruik dan toch toe.

Daar kan je nog een artikel van 2000 woorden bij schrijven, maar zoiets valt nooit goed te praten.
 
Screen_Shot_2017_07_13_at_1.09.20_PM.0.png


Die heeft volgens mij dezelfde communicatieadviseur als Conner Rousseau. Al kan Conner zich wel nog wel meer permitteren dan ne mec van bijna 40 jaar. Minister cringe 😂
kheb exact dezelfde joke gebruikt. als 40jarige kunt ge misschien wel wat 'cool'praten. maar gebruik dan woorden van uw eigen tijd ipv zo woorden uit te spreken die duidelijk niet vlot van uw tong rollen. dat is zo... schrijnend
 
Terug
Bovenaan